2014-09-12, 13:48
Medlem
SvenskOppositions avatar
Bomben verkar att dröja. Har man verkligen bränt allt krut redan? Nåja, inte mig emot.

Även om det är viktigt att vänta in i det sista för att på allvar påverka den stora gruppen osäkra så kan man inte vänta hur länge som helst. Har väl valrörelsens crescendo, SVT:s valvaka, passerat så är "the window of opportunity" i stort sett stängt .
2014-09-12, 13:59
Medlem
Draup.s avatar
Nu har även jag - likt många andra - förtidsröstat på NSDAP.

Detta gjordes i Stockholms södra stadsdel, och en fundering for i mitt huvud. En fundering om det måhända fanns en baktanke i att de två valarbetarna, som var satta att hjälpa folk till röstsedlarna och berätta hur man skulle gå till väga - var en svart man och en svart kvinna.

De båda pratade god Svenska och uppträdde mycket artigt kan jag tillägga.

Någon annan som stött på liknande scenario?
2014-09-12, 13:59
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Bomben verkar att dröja. Har man verkligen bränt allt krut redan? Nåja, inte mig emot.

Även om det är viktigt att vänta in i det sista för att på allvar påverka den stora gruppen osäkra så kan man inte vänta hur länge som helst. Har väl valrörelsens crescendo, SVT:s valvaka, passerat så är "the window of opportunity" i stort sett stängt .

Jag kollade också nu om detta. SVTs valvaka...slutdebatten ikväll menar du väl? Efter den, så borde dom flesta ha en klar bild med sig till vallokalen på söndag. Att tjata imorgon borde inte kunna påverka så mycket - om nu SVTs slutdebatt blir en bra debatt för Åkesson och SD. Det har ju all chans att bli det, då det är givna ämnen och lika talartid för de olika debattörerna.
2014-09-12, 14:01
Medlem
Månsans avatar
Sådärja, nu har jag röstat. Det blev Folkpartiet. Man kan ju inte rösta på SD efter allt Expressen berättat om deras rasistiska kommunpolitiker. Folkpartiet har ju dessutom utlovat språktest för att få medborgarskap.

.
2014-09-12, 14:03
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Sådärja, nu har jag röstat. Det blev Folkpartiet. Man kan ju inte rösta på SD efter allt Expressen berättat om deras rasistiska kommunpolitiker. Folkpartiet har ju dessutom utlovat språktest för att få medborgarskap.

Haha. Lustigkurre
2014-09-12, 14:04
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag kollade också nu om detta. SVTs valvaka...slutdebatten ikväll menar du väl? Efter den, så borde dom flesta ha en klar bild med sig till vallokalen på söndag. Att tjata imorgon borde inte kunna påverka så mycket - om nu SVTs slutdebatt blir en bra debatt för Åkesson och SD. Det har ju all chans att bli det, då det är givna ämnen och lika talartid för de olika debattörerna.

Speciellt så kan man ju inte i bästa arenan för politik på tv dra upp det om och om och om igen, det har man ju redan gjort. Och är det inte något riktigt speciellt, alltså inte bara mer lokalpolitiker, vad ska JÅ säga? "Ja igår var det tolv och idag är det fjorton som avgått/uteslutits." Risken för Expressen när man kör så här länge är att allt bara smälter samman. Finns väl ingen jävel som kan hålla reda på vad alla olika personer har sagt, allt blir bara en sörja av uttalanden och i längden bara tröttsamt. "Jaja, SD är rasister, vi har förstått det nu, kör med ett annat löp." Kan som vanligt få motsatt effekt.
2014-09-12, 14:10
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition

De kanske väntar till söndag morgon och drar till med något påhittat men ultravidrigt och hoppas skrämma bort väljare innan bluffen avslöjas? De har absolut ingen heder eller moral så de är fullt kapabla till något liknande.
2014-09-12, 14:19
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Nu har även jag - likt många andra - förtidsröstat på NSDAP.

Detta gjordes i Stockholms södra stadsdel, och en fundering for i mitt huvud. En fundering om det måhända fanns en baktanke i att de två valarbetarna, som var satta att hjälpa folk till röstsedlarna och berätta hur man skulle gå till väga - var en svart man och en svart kvinna.

De båda pratade god Svenska och uppträdde mycket artigt kan jag tillägga.

Någon annan som stött på liknande scenario?

Hade en svensk kvinna som berättade trevligt att man skulle ta tre kuvert och en röstsedel i varje färg. Är nog standard att de ska bemöta folk trevligt om det är det du syftar på.

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
De kanske väntar till söndag morgon och drar till med något påhittat men ultravidrigt och hoppas skrämma bort väljare innan bluffen avslöjas? De har absolut ingen heder eller moral så de är fullt kapabla till något liknande.

Ja detta måste sägas vara förvånande. Inget drev från ex-pressen idag. Tror knappast att Gris-Thomas har ändrat sig efter gårdagens lilla debatt. Det borde tyda på att vi får något imorgon efter slutdebatten. Man tycker ju att folk borde bestämt sig till dess, har ju varit debatter varje dag i en vecka nu.
På söndag tror jag de kör "rösta inte för hatet" eller någon annan floskel som inte fungerar.
2014-09-12, 14:21
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:

Nog för att detta har varit den skitigaste valrörelsen hittills i Sverige, men riktigt där är vi väl inte än? Det skulle vara om Expressen är helt konkursmässiga. Att köra rena lögner på valdagen skulle innebära slutet för den tidningen. Då kan alla gå hem sen. Varför skulle man bete sig så?

"Det får inte bli som i Danmark!!!!111111!!!1" - men det är precis så det kommer att bli, Expressen kan inte stoppa någonting - de kan fördröja tillväxten - inte stoppa den. Och det har ju tillochmed Expomänniskor och andra nu insett. Det går inte att dreva sönder SD...minska tillväxten något, ja, men inte dreva sönder dem, för de har ju folkligt stöd och rätt i sina profilfrågor.
2014-09-12, 14:21
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Någon Expo agent har väl hittat en historiebok där Hitler omnämns i en byrålåda hemma hos Ekeroth.
2014-09-12, 14:27
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass

Ja givetvis. Det var slutdebatten jag avsåg och inget annat. Skriver på en sådan där jäkla platta, jag får skylla på det
2014-09-12, 14:29
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

.

Själv blev jag frälst av Robert Hannahs debattartikel i svenskan. Återigen har fp visat att det är de som faktiskt vågar ta itu med invandringsproblematiken.
Ont: Brjar bli lite nervöst, det känns extremt ovisst. Visst mätningarna indikerar ju ett resultat kring 10-12% men något säger mig att sd kommer få betydligt mer. Kanske är det bara önsketänkande men jag kan nästan se framför mig hur det blir tyst och mörkt i svt:s valvaka när sd:s stapel aldrig tycks ta slut. 15%+ vore så gött och skulle helt och hållet ta ifrån glädjen från alla andra partier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in