2014-09-11, 02:46
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Hahaha, you must be fun at parties.

Flöttiga pizzor, snacks och dricka, en blodig 80-talsskräckis och gott sällskap är bland det bästa som finns.
Visst är det, jag menade bara att huvudfokus ska vara på filmen har stött på folk som man till slut får be hålla snattran eftersom denne ska kommentera varenda filmsekvens eller babbla om annat, det är självklart inte fel att diskutera händelser som uppstår i filmen det e bara trevligt
Citera
2014-09-11, 22:47
Medlem
Carnage.s avatar
Får bli The Blob ikväll! Och visst blir man lite halvförbannad att denna film aldrig nämns när det snackas bra remakes? En av 80-talets blodigaste och slemmigaste skräckfilmer, med en stor, hungrig glöp-blobb som jagar efter Kevin Dillons fruktansvärda frilla.
Citera
2014-09-11, 23:06
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Får bli The Blob ikväll! Och visst blir man lite halvförbannad att denna film aldrig nämns när det snackas bra remakes? En av 80-talets blodigaste och slemmigaste skräckfilmer, med en stor, hungrig glöp-blobb som jagar efter Kevin Dillons fruktansvärda frilla.
Bra val! Brukar se den själv lite då å då. Tycker den håller bra, dock stör jag mig lite på scenariona (trots hög nivå av suspension of disbelief ) :

Tror det gick till så. Men en klart skön 80s-skräckis i vilket fall!

Bör väl tillägga att det inte var något man reflekterade över då man såg filmen som snoris under 80talet. Dagens unga, tränade cineaster gör det säkerligen, men har överseende med det (och kanske tom. finner det "exotiskt" ).
Senast redigerad av Zaxxon 2014-09-11 kl. 23:17.
Citera
2014-09-12, 10:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Den är bra bättre än originalet med McQueen!
Citera
2014-09-12, 11:16
Medlem
despondencys avatar
Ja, nu vet vi varför 7500 tog sådan lång tid att släppas och vi beklagar alla att så var fallet. Jag undrar vart det gick fel. Jag gillade första akten; bra uppbyggnad, mycket olika karaktärer och att man fokuserar allting på ett och samma ställe brukar jag uppskatta. Finns mycket "gratis" att hämta ur ett sådant upplägg. Sedan har ju något hänt i klippningen. Den amerikanska versionen är 97 minuter, den Europeiska 85 minuter och den jag såg 75 minuter. Wtf? Free-for-all i klippningen. Andra akten är fullkomligt meningslös; det finns ingenting gott att säga om den öht. Inte heller finns det en enda(!) scen som kan sägas vara skrämmande i andra akten, om man inte blir rädd av att höra en karaktär skrika varpå man snabbt klipper till någon annan karaktär. Det spelar det ingen roll att första akten duger gott; filmen saknar tittarvärde helt och hållet. Detta luktar producent-slakt lång väg. Trist att säga men undvik. Sämre än Willow's Creek och Alien Abduction och därmed i särklass den sämsta film jag sett från år 2014 och den sämsta film från 2014 jag sett överlag.
Citera
2014-09-12, 13:27
Medlem
timoshenkos avatar
Eftersom jag har ganska lite o göra så sitter jag och försöker pillra ihop en lista med skräckfilmer som jag hade tänkt se nästa månad. Eftersom jag inte ser så mycket skräckfilmer så tänkte jag se filmer som jag inte har sett men som man bör ha sett.

Såhär långt har jag kommit:

Poltergeist
The Birds
Cape Fear (1962)
The Omen
Nosferatu: Phantom der Nacht (1979)
Djurkyrkogården
Black Christmas (1974)
Carrie (1976)
Hellraiser
Repulsion
The Wicker Man
The Innocents
The Fly (1958)
Les yeux sans visage

Så skulle vilja ha lite tips på sånt jag kan tänkas ha missat, men som man borde ha sett.
Senast redigerad av timoshenko 2014-09-12 kl. 13:42.
Citera
2014-09-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Eftersom jag har ganska lite o göra så sitter jag och försöker pillra ihop en lista med skräckfilmer som jag hade tänkt se nästa månad. Eftersom jag inte ser så mycket skräckfilmer så tänkte jag se filmer som jag inte har sett men som man bör ha sett.

Såhär långt har jag kommit:

Poltergeist
The Birds
Cape Fear (1962)
The Omen
Nosferatu: Phantom der Nacht (1979)
Djurkyrkogården
Black Christmas (1974)
Carrie (1976)
Hellraiser
Repulsion
The Wicker Man
The Innocents
The Fly (1958)
Les yeux sans visage

Så skulle vilja ha lite tips på sånt jag kan tänkas ha missat, men som man borde ha sett.
End of the Line
Dead End
Popcorn
Maniac
La Horde
Versus
House of the Devil
Trick 'r Treat
Session 9
Suspiria
Zombie Flesh Eaters
The Beyond
Rovdyr
Vildmark
Fritt Vilt
Nattvakten
Evil Ed
Sidste Time

Några förbisedda guldkorn!
Citera
2014-09-12, 14:32
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:

Lite tips. Många av dessa titlarna är inte direkta måsten för en novis men du kanske hittar nåt kul.

Possession
Likbrännaren
Onibaba
The Body Snatcher
Let Sleeping Corpses Lie
Schizo
The Cannibal Man
Arrebato
Don't Deliever Us from Evil
Phase IV
The House that Screamed
Blind Beast
Whistle and I'll Come to You
House of Usher
Flavia the Heretic
Twins of Evil
Femina Ridens
Kill Baby, Kill
The Fearless Vampire Killers
Damned in Venice
Häxan
I Walked with a Zombie
Alice Sweet Alice
Island of Death
Black Sunday
Black Sabbath
The Brood
Shivers
Thundercrack!
Spider Baby
The Witchfinder General
The Seventh Victim
Invasion of the Body Snatchers
Valerie and Her Week of Wonders
The Invisble Man
Messiah of Evil
Buio Omega
Pieces
Don't Look Now
The Devils
Daughters of Darkness
Dead Ringers
Tetsuo
Lemora: A Child's Tale of the Supernatural
Cure

osv....
Citera
2014-09-12, 17:27
Medlem
Nån som sett den brittiska skräckfilmen Wilderness? Verkar riktigt cool, tänkt se den ikväll.

http://www.imdb.com/title/tt0465670/
Citera
2014-09-12, 20:23
Medlem
Carnage.s avatar
Någon som har sett Dead & Breakfast? Verkar vara en rolig splatterkomedi, i stil med 2001 Maniacs-remaken (som förövrigt är en grym jävla remake!).

Bra eller dålig?
Citera
2014-09-12, 21:08
Medlem
Såg nyss den brittiska skräckfilmen Wilderness. Skön jakt-skräckis, med en hel del sjysta mord.
Citera
2014-09-12, 21:23
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Doll Master (2004)
Grave Encounters (2011)
Hansel & Gretel (2007)
Kaïro (2001)
Noroi (2005)
R-Point (2004)
Sauna (2008)
The Bunker (2001)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto