2014-09-12, 06:05
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warrider
Är det han som står på Expressens löp idag?

Ingen aning. Jag såg det där i en annan tråd. Är inte ens säker på om kontot är äkta. Han verkar ha två twitter-konton isåfall.

Inget om honom idag vad jag kan se.
2014-09-12, 07:06
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Jag tror tyvärr att SD tappar på drevet.
Hoppas att folk ser vad som försiggår men så länge ingen fördömer det blir det svårt.

Men hoppas kan man alltid.

Well, jag menar dock att attackerna istället stärker sverigedemokraterna. Visst, opinionen kan dippa i och med det massiva anfallet och agendasättande mot partiet och dess politiker. Men i förlängningen leder detta till att andra partier slipper granskning vilket gör att de har rätt svaga politiker. När vi nu kliver in i riktigt bistra tider kommer det att få förödande konsekvenser för 7-klövern. Vi vet också att de som sysselsätter sig med att snoka fram icke politiskt korrekta uttalanden av sd-politiker är vänsterextremister. De har fått en allt större roll i mainstreammedia och det börjar bli ett bekymmer för seriösa journalister.
2014-09-12, 07:11
Medlem
Aeriannes avatar
SD 11,1% och vågmästare i United Minds senaste undersökning

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/3908702.svd
2014-09-12, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerianne
SD 11,1% och vågmästare i United Minds senaste undersökning

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/3908702.svd

SD blir då oförändrat.

Och ingen större "skandal" från media idag. Då känns de väl ganska säkert att säga att de bara har de lokala förmågorna.
2014-09-12, 07:49
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
SD blir då oförändrat.

Och ingen större "skandal" från media idag. Då känns de väl ganska säkert att säga att de bara har de lokala förmågorna.

Ideologi går före slaskmedias åsiktsregistrering.

Vi har som sagt inget annat val än att rösta SD 2014!
2014-09-12, 07:51
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
SD blir då oförändrat.

Nä, hade dom haft något på partitoppen så hade dom väl kört det idag för att det ska sjunka in innan valet och kunna användas mot Åkesson i kvällens debatt i SVT.

Intressant att se att SD, efter de senaste dagarnas drev, är ganska opåverkade i opinionen i nätbaserade undersökningar, men backar i telefonundersökningar.
2014-09-12, 08:00
Medlem
Citat:
SD blir då oförändrat.

Ropa inte hej än - det kan släppas vid lunch, det viktiga är att maximera skadan på kvällens debatt så de 48 miljarderna får minimalt med utrymme.
2014-09-12, 08:00
Medlem
Bellanias avatar

Fortfarande vackra resultat och kurvor i de seriösa opinionsinstitutens material
- och framförallt vackra framtidsutsikter för SD!

Trots vänsterdräggens förtvivlade ansträngningar i Snuskblaskorna...

2014-09-12, 08:06
Medlem
Ingen större skandal idag skrev någon här. Njä, dagens drev om att någon ska ha åkt runt och filmat folk och då sagt "där filmade jag en neger" lär knappast påverka särskilt mycket. 11 procent skulle vara ett mycket bra resultat. Visst skulle det sitta bra med över 15 procent, men såna ökningar sker helt enkelt inte.
2014-09-12, 08:16
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Nä, hade dom haft något på partitoppen så hade dom väl kört det idag för att det ska sjunka in innan valet och kunna användas mot Åkesson i kvällens debatt i SVT.

Intressant att se att SD, efter de senaste dagarnas drev, är ganska opåverkade i opinionen i nätbaserade undersökningar, men backar i telefonundersökningar.

För bäst gruppsykologisk effekt blir det troligen kring lunch "bomben" släpps. Händelsemässigt måste det ligga rygg i rygg med slutdebatten, och dränka alla sakfrågor vad gäller medias rapportering.

Expressen har med all säkerhet konsulterat psykologisk expertis.
2014-09-12, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Ingen större skandal idag skrev någon här. Njä, dagens drev om att någon ska ha åkt runt och filmat folk och då sagt "där filmade jag en neger" lär knappast påverka särskilt mycket. 11 procent skulle vara ett mycket bra resultat. Visst skulle det sitta bra med över 15 procent, men såna ökningar sker helt enkelt inte.

Nä jag tror inte heller på att opinionen kommer ha SÅ himla fel.

Vi ska ändå komma ihåg från tidigare val att de har varit opinioner som har överskattat SD. Rimligtvis tycker jag de borde vara samma i år. Att precis ALLA ska ha underskattat SD med 2-5% tycker jag är helt orimligt.
United Minds hade ju SD på 7,2%, en rejäl överskattning dagen innan valet 2010.

Jag sa tidigare 11-13%. Nu känner jag 10-12%. Men håller fortfarande att allt över 10% är bra.
Sedan tror jag inte SD kommer få någon vågmästarroll även om de drar upp till 13-14%. De andra kommer hitta på någon hönsgård för att hålla borta SD.
De enda jag vill slippa är att F! blir någon typ av vågmästare...
Senast redigerad av Jasonlives 2014-09-12 kl. 08:20.
2014-09-12, 08:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
För bäst gruppsykologisk effekt blir det troligen kring lunch "bomben" släpps. Händelsemässigt måste det ligga rygg i rygg med slutdebatten, och dränka alla sakfrågor vad gäller medias rapportering.

Expressen har med all säkerhet konsulterat psykologisk expertis.
Jag är, som sagt, beredd att ansluta mig till denna teori.
Har vi någon teori om vad det kan röra sig om? Det måste ju nästan vara personrelaterat.

Om det inte dyker upp något så vore det konstigt & skulle tyda på att man helt enkelt inte har mer, att det är slut på skandaler.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in