2014-09-12, 00:35
Medlem
BAJSEs avatar
Ok. De kanske underskattade farten i detta vrålåk, då den är designad för att köra i höga hastigheter.

Du känner nog mer respekt för farten i en vanlig bil så att säga..

Men att säga att dem förtjänar att dö är bara för jävla lågt..

RIP.
Citera
2014-09-12, 00:36
Medlem
Kan den andra killen vara Mart*n Lundqv*st? Han är kompanjon på företaget och är född 1980 precis som ägaren till bilen, Mart*n Sjöd*n.
Inte helt ologiskt?!
Citera
2014-09-12, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
som jag har fattat det så är moderna lambos lite tricky med tanke på fyrhjulsdriften, alltså de håller stadigt men när det släpper blir det bang bom, med bara kraft på bakhjulen så känner du lite lättare om det börjar släppa.

och nu är en 4WD lambo inte alls samma sak som din passat med 4WD, med extremt mycket hästar är fyrhjulsdrift en helt annan femma.
Nu är jag lite okunnig om lamborghinis, Har samtliga av dem 4WD även cabb-versionerna?
kraften lär väl inte räcka för att få hjulspinn i de farter som det har vittnats om, men det är väl klart att kombinationen hög fart och kurva med fullt effektuttag kan väl ge en häftig sladd kan jag tro...
Citera
2014-09-12, 00:38
Medlem
Vid första bilderna trodde jag det var Verde Mantis Huracanen som redan hunnit krascha.
Citera
2014-09-12, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAJSE
Ok. De kanske underskattade farten i detta vrålåk, då den är designad för att köra i höga hastigheter.

Du känner nog mer respekt för farten i en vanlig bil så att säga..

Men att säga att dem förtjänar att dö är bara för jävla lågt..

RIP.
Jävligt tragiskt, oavsett vad man kan tycka om farten och hur dumt det var så lider man med anhöriga. Ingen förtjänar att dö - man blir förbannad på vissa kommentarer i tråden.
Citera
2014-09-12, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Nu är jag lite okunnig om lamborghinis, Har samtliga av dem 4WD även cabb-versionerna?
kraften lär väl inte räcka för att få hjulspinn i de farter som det har vittnats om, men det är väl klart att kombinationen hög fart och kurva med fullt effektuttag kan väl ge en häftig sladd kan jag tro...
Bilen som kvaddades var fyrhjulsdriven!
Citera
2014-09-12, 00:45
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
lambos över lag har 4WD, bara specialversioner har RWD och då är det typ balboni edition och sånt, denna hade 4WD.

ja, 4WD beter sig lite annorlunda, speciellt med mycket hästar. nu vet vi ju inte varför de gled av vägbanan, men kurvan skvallrar väl om hastig inbromsning, eller acc.
Citera
2014-09-12, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeistoshort
Bilen som kvaddades var fyrhjulsdriven!
ok, då börjar jag förstå lite av hur det kan ha gått till

Citat:
lambos över lag har 4WD, bara specialversioner har RWD och då är det typ balboni edition och sånt, denna hade 4WD.

ja, 4WD beter sig lite annorlunda, speciellt med mycket hästar. nu vet vi ju inte varför de gled av vägbanan, men kurvan skvallrar väl om hastig inbromsning, eller acc.
Ska vi gissa får det väl bli hastig inbromsning, i höga farter är det vanligare i min erfarenhet. Det såg iaf ut som om det var torrt väglag, inte nyasfalterat heller?
Citera
2014-09-12, 01:04
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
ok, då börjar jag förstå lite av hur det kan ha gått till

Ska vi gissa får det väl bli hastig inbromsning, i höga farter är det vanligare i min erfarenhet. Det såg iaf ut som om det var torrt väglag, inte nyasfalterat heller?
torrt och gammalt ja.

kanske även så här. de kommer mot en långt doserad kurva i hög fart, vanligtvis är denna bara att köra "rakt fram i" men med dubbla hastigheten så går ju allt mycket snabbare, responsen att vrida ratten lite mer åt vänster än vanligt missas och bilen börjar vandra ut i väggrenen, det rycker till, panik uppstår, hårt rattutslag, bil tappar fäste och sen full stamp på bromsen.

vad tycks om det?
Citera
2014-09-12, 01:10
Medlem
Citat:
torrt och gammalt ja.

kanske även så här. de kommer mot en långt doserad kurva i hög fart, vanligtvis är denna bara att köra "rakt fram i" men med dubbla hastigheten så går ju allt mycket snabbare, responsen att vrida ratten lite mer åt vänster än vanligt missas och bilen börjar vandra ut i väggrenen, det rycker till, panik uppstår, hårt rattutslag, bil tappar fäste och sen full stamp på bromsen.

vad tycks om det?
Absolut ett troligt scenario! Kanske dessutom med ny förare bakom ratten efter tankningen på Statoil som gjordes strax före. Inte omöjligt att kompisen fick testa att köra bilen, har man inte rutin på dessa bilar är dom livsfarliga!
Citera
2014-09-12, 01:15
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeistoshort
Absolut ett troligt scenario! Kanske dessutom med ny förare bakom ratten efter tankningen på Statoil som gjordes strax före. Inte omöjligt att kompisen fick testa att köra bilen, har man inte rutin på dessa bilar är dom livsfarliga!
ja. det skulle också göra ett sånt scenario mer troligt.

även om ägaren hade haft sin lapp i bara några år så har han ju tydligen gasat på som en tok förr, så lite vana med mycket effekt hade han nog. kompisen som inte kört mycket snabbt fick då en chans efter tankningen. ägaren hetsar då naturligtvis kompisen att dra på och känna suget. sen kommer den långa svängen, och den beter sig mycket annorlunda. pang bom.

övervakningskamera från macken kan ju säga vem som hoppade in som förare om de nu inte suttit kvar vid kraschen.
Citera
2014-09-12, 01:21
Medlem
Citat:
torrt och gammalt ja.

vad tycks om det?
låter ungefär som jag tänkte, men visst i väldigt höga farter kan du ju tappa fäste om du har ett gupp som gör att du lättar under ett kort ögonblick, men inte på den typen av vägavsnitt tycker jag. Din beskrivning är mycket trolig. Det är så jag tänker mig det har gått till, tom. en fågel som flyger upp kan orska en manöver i den farten som inte går att hantera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in