2014-09-11, 22:10
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Anders Forsberg är fan som en politiker måste jag säga. Duktig på att snacka, har pratat hela sommaren om vilka detaljer i spelet som måste förändras, och säger sig ha en plan för det. Resultat? Förlust i premiären hemma mot Örebro av alla lag. Givetvis fel att döma honom redan nu, men karln borde se resultat innan han börjar snacka i fortsättningen.
På egen hand tog han Skellefteå till två raka finaler. Han borde kunna ta MoDo till slutspel.
Citera
2014-09-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
På egen hand tog han Skellefteå till två raka finaler. Han borde kunna ta MoDo till slutspel.
Ja, han är en väldigt bra ledare och väldigt skicklig tränare. Hans största svaghet är dock att se till helheten och det hade han stora problem med redan förra säsongen. Vi åker i alla fall inte ur med honom som tränare men hans analyser gör mig gråhårig från och till. Känns väldigt Hamrensk på den punkten.
Citera
2014-09-11, 22:18
Avslutad
Fan vad Savinainen ser spännande ut
Citera
2014-09-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Fan vad Savinainen ser spännande ut
Undrar hur Leksand bar sig åt när dom fick behålla honom trots att dom frångick sina egna regler? Men han kan säkert rädda kvar Leksand från degradering när dom tvingas kvala.
Citera
2014-09-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
ingen bryr sig om fbk ändå jävla raggare allihopa fyfan

Bitter på att Färjestad leker med Leksand?

I dag spelar Färjestad på halvfart och tar 2 lätta poäng i Leksand

Men bäst var att se bebisen Jämtin grina för en korrekt tackling. Inte mycket till virke där inte.
Citera
2014-09-11, 22:35
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Undrar hur Leksand bar sig åt när dom fick behålla honom trots att dom frångick sina egna regler? Men han kan säkert rädda kvar Leksand från degradering när dom tvingas kvala.

Vilka regler pratar du om nu?
Citera
2014-09-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Vilka regler pratar du om nu?
Ja alltså nu vet inte jag alla detaljer i spelarens kontrakt men enligt SHL själva så är inte korttidskontrakt tillåtna, så hade inte Leksand i sista stund gått med på att skriva om kontraktet så hade affären spruckit.
Citera
2014-09-11, 22:48
Medlem
Känns det inte som att lagen som spelar CHL har en fördel gentemot de andra lagen? Jag menar, där är det ju riktiga tävlingsmatcher och en turnering medan de som inte är mer mest "tränar" upp sig. Tror det kan märkas av i de inledande omgångarna.
Citera
2014-09-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeloadian
Känns det inte som att lagen som spelar CHL har en fördel gentemot de andra lagen? Jag menar, där är det ju riktiga tävlingsmatcher och en turnering medan de som inte är mer mest "tränar" upp sig. Tror det kan märkas av i de inledande omgångarna.
Beror på vad du menar men om du anser att CHL lagen har fördel av att ha matchtempo i sig så har du helt klart en poäng, men det kan ju snarare vändas till det negativa senare under säsongen.
Citera
2014-09-11, 22:53
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeloadian
Å andra sidan har ju lagen som inte spelat CHL sluppit få sina bästa spelare skadade.
Citera
2014-09-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Å andra sidan har ju lagen som inte spelat CHL sluppit få sina bästa spelare skadade.
Det får man verkligen ge dig. Det här tyska laget som Skellefteå mötte är fanimej det fulaste laget jag sett ever. Men huruvida CHL-lagen kommer dra fördel i SHL får man ju se med tiden.
Citera
2014-09-11, 23:05
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog

Det är bara ni som haft otur i CHL. En fågel gör inte en sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in