2014-08-20, 16:23
Medlem
Klyxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottadoit
Antagligen knackar du på hos grannen och frågar om du kan få ett smakprov när plantan e klar, eller så ger du fan i plantan och odlar eget.
Plantan verkar ändå inte ha någon chans att få skörd... Men den är vacker att se på.
Senast redigerad av Klyxer 2014-08-20 kl. 16:27.
Citera
2014-08-20, 16:32
Medlem
Avva66s avatar
Jag har 10-12 st i min trädgård, men det är från nedfallna fågelfrön.
Denna ser ut att vara äkta vara, i alla fall inte från fågelfrö.
Citera
2014-08-20, 16:39
Medlem
Klyxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Jag har 10-12 st i min trädgård, men det är från nedfallna fågelfrön.
Denna ser ut att vara äkta vara, i alla fall inte från fågelfrö.
Tack! Ska fråga grannen, förvånar mig om denna person verkligen har planterat den medvetet
Citera
2014-08-20, 17:23
Medlem
Dants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klyxer
Tja, var ute o gick med hunden imorse och fick syn på en rolig planta utanför grannen längst vägen. Men är inte helt säker på om det är "THE REAL DEAL" eller bara hampa planta. För om grannen nu skulle odla cannabis så borde han ju planterat den mer diskret, och inte i kanten av vägen... Så låter er med gröna fingrar här avgöra om ni tror det är hampa eller cannabis. Har själv oldat en hampa planta, och tycker att denna ser ut som en Indica eftersom den är så kort med täta och bredda blad.

http://i62.tinypic.com/rwv53t.jpg

http://i61.tinypic.com/2s7thtj.jpg

Det är redan slutet på augusti och tycker mig inte så några buds på plantan. Så troligtvis " industri hampa" eller vad man vill kalla det.
Dra upp skiten så den inte pollinerar alla riktiga plantor ute i skogarna
Citera
2014-08-20, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 411
Du kan inget om cannabis.
Snälla gå och lägg dig.

Man röker inte blad...

Han har ju inte fel, jag brukade ta blad ibland under tiden jag odlade och nog märker du på det sättet om det är rätt sort han hittat.
Citera
2014-08-20, 18:49
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Tack! Ska fråga grannen, förvånar mig om denna person verkligen har planterat den medvetet
Tja knappast, i så fall är han rätt korkad.

Men det finns andra industrisorter, inte bara fågelfrö som inte bär frukt.
Jag kan tänka mej att det är en dylika. Men olagligt lik förbannat.

Så här ser mina ut förresten:

(FB) Cannabis i trädgården

Jag bryr mej inte, jag har svårt att tro att Polezi skulle skinna mej för detta.
Citera
2014-08-20, 18:52
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Han har ju inte fel, jag brukade ta blad ibland under tiden jag odlade och nog märker du på det sättet om det är rätt sort han hittat.
Med Aceton så kan man nog märka om det är nåt aktivt i växten.
Citera
2014-08-21, 22:21
Medlem
AgustSeris avatar
Hampa, låt den växa
Citera
2014-09-11, 19:42
Medlem
Är det en indica så lutar det väl åt the real deal, för industrihampa är väl aldrig indica utan ruderalis+sativa?
Citera
2014-09-11, 20:14
Medlem
simp00s avatar
Citat:

Frågade du någonsin grannen? skulle vara kul o höra vad hen svarade
Citera
2014-09-11, 20:28
Medlem
Klyxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simp00
Frågade du någonsin grannen? skulle vara kul o höra vad hen svarade
Skulle göra det, men någon "förskräckt" tant i området högg ner den och gick sedan och plinga på grannen som hade växten precis utanför sin tomt. Antar att hon inte kunde anmäla eftersom den var utanför tomten. Och tog därför lagen i egna händer
Citera
2014-09-12, 00:02
Medlem
Citat:
Skulle göra det, men någon "förskräckt" tant i området högg ner den och gick sedan och plinga på grannen som hade växten precis utanför sin tomt. Antar att hon inte kunde anmäla eftersom den var utanför tomten. Och tog därför lagen i egna händer
Vilket kräk till tant, du lär ju vara lite utav en prime suspect också.. lite cannabis plantor börjar poppa upp i grannskapet och du går runt med dread locks, det är ju klockrent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in