2014-09-11, 20:26
Medlem
Var och röstade idag. Jag är ju vuxen så jag har alltid skrattat åt de här trådarna där förstagångsväljare klagar på det svenska valsystemet där man plockar valsedlar i åsyn av andra människor, eftersom tanken ju är att man ska plocka från samtliga partier.

Men idag var det faktiskt obehagligt att plocka valsedlar från SD. Kändes som om någon från Researchgruppen stod bakom mig och fotograferade.

Om till och med en person i min ålder känner så här då tror jag vi kan ta opinionsundersökningarna med en nypa salt. Det går inte att mäta stödet för SD. Så enkelt är det.
2014-09-11, 20:27
Medlem
Lost-Souls avatar
SD får 13,8% i Norrbotten enligt Novus och blir andra största parti. Det här är riktigt goda nyheter Sverigevänner, vi pratar om en ökning på 10% sedan valet 2010 och det är mkt glädjande att dom stormar fram i tidigare svaga fästen.

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/sd-framat-med-stormsteg-i-lanet-8726529.aspx

Nu är det bara dom imbecilla 08-orna vi väntar på.
2014-09-11, 20:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Sossarna är definitivt nervösa. Fick en riktad anti-SD-folder från LO i brevlådan idag.
Då är jag alltså inte ens med i LO & bor definitivt inte i ett bostadsområde där några LO-medlemmar bor.
2014-09-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
SD får 13,8% i Norrbotten enligt Novus och blir andra största parti. Det här är riktigt goda nyheter Sverigevänner, vi pratar om en ökning på 10% sedan valet 2010 och det är mkt glädjande att dom stormar fram i tidigare svaga fästen.

Citat:
Väljarbarometern baseras på 500 slumpvis utvalda personer i länet och beräknas vara statistiskt säkerställd med en felmarginal på maximalt tre procent.
Bara tre procent.
Är undersökningarna verkligen så noggranna?
2014-09-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
För övrigt bör övriga SD sympatisörer i tråden ta det lugnt och fortsätta tugga Toy.
Det finns inte en chans att det nuvarande lilla misslyckade drevet leder till några som helst större resultat för de som sitter och rycker panikartat i demokraturtrådarna.

En mycket liten omedelbar inverkan KAN det ha..vi snackar om ungefär 0,2 procentenheter.
I övrigt leder ett illaluktande drev som nuvarande till ökande framtida sympatier för det mobbade partiet.

Hör nu på Lookalike och ställ sedan väckarklockan på ringning Söndag kväll om ni nu inte skulle palla lite spel för PK galleri.

SDs röstetal kommer INTE att understiga 12 procent på Söndag.
Vi KOMMER att bli supervågmästare.

Så..lugna nu ner Er.Ni borde veta bättre än att tro på SIFOs maxändring inom felmarginalen.
Alla gånger tidigare har det visat sig att de spelat med falska siffror.
Det finns ingen skillnad denna gången i ordningen heller.

Tragiskt hur metapolitiskt efterblivet partiet Sverigedemokraterna och alla sverigedemokrater är-

"Drevet" handlar inte om siffror. SD kommer vara supervågmästare om 3 dagar, vad en Jonas Bonnier lägger ut på sina tidningar, det är både Bonnier och Hjörne väl medvetna om.

Drevet har lyckats, inget parti kommer kunna samarbeta med SD efter alla dessa "skandaler" som Jimmie Åkesson och Daniel Poohl kallar dem för. Bonnier har lyckats isolera SD en mandatperiod till.
2014-09-11, 20:40
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:

Du får nog vänta länge, det är så segregerat där, de flesta har ingen erfarenhet alls av mångkultur i synnerhet inte de som bor i innerstaden.
2014-09-11, 20:42
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romson
Drevet har lyckats, inget parti kommer kunna samarbeta med SD efter alla dessa "skandaler" som Jimmie Åkesson och Daniel Poohl kallar dem för. Bonnier har lyckats isolera SD en mandatperiod till.

Vad har du för belägg för det? Jag menar, det har väl aldrig hänt att politiker sagt en sak, för att kort därefter göra en annan? Eller?

Vad har du för belägg för att SD blir mandatperiodens paria trots en supervågmästarställning? Om det infaller, tvingas saker in i ett nytt läge. Eller nyval. Vågar etablisemanget försöka få pöbeln att "välja rätt" kort efter de har "valt fel", tror du?
2014-09-11, 20:43
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Du får nog vänta länge, det är så segregerat där, de flesta har ingen erfarenhet alls av mångkultur i synnerhet inte de som bor i innerstaden.

Enligt välunderättade källor börjar folk, även i innerstaden, bli jävligt less på att snubbla över tiggarna på väg till surdegsdagiset.
2014-09-11, 20:44
Medlem
Zirens avatar
Citat:

Rätt häftigt att SD är näst största partiet i Norrbotten.
2014-09-11, 20:45
Medlem
jollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Var och röstade idag. Jag är ju vuxen så jag har alltid skrattat åt de här trådarna där förstagångsväljare klagar på det svenska valsystemet där man plockar valsedlar i åsyn av andra människor, eftersom tanken ju är att man ska plocka från samtliga partier.

Men idag var det faktiskt obehagligt att plocka valsedlar från SD. Kändes som om någon från Researchgruppen stod bakom mig och fotograferade.

Om till och med en person i min ålder känner så här då tror jag vi kan ta opinionsundersökningarna med en nypa salt. Det går inte att mäta stödet för SD. Så enkelt är det.
Håller med, hade en liknande upplevelse när jag skulle förtidsrösta idag. Inte så att jag misstänkte att Researchgruppen skulle stå bakom mig utan mera att min kollega som jag förtidsröstade ihop med eller någon bekant som var på stan skulle se att jag tog röstsedlar från SD. Systemet med att man tar valsedlar från alla (eller åtminstone många) partier bygger ju på att alla gör så. Men det är nog nästan bara SD-röstare som tar valsedlar från SD så det syns nog väldigt tydligt vilka som röstar på SD.

Dessutom var det så trångt mellan röstbåsen att man kunde se vilka valsedlar folk stoppade i kuverten om man tittade åt sidan när man gick in i sitt bås. Nästan så att man borde anmäla detta men jag orkar inte tjafsa. Det var över en halvtimme kö för att komma in vallokalen och med färre bås skulle det bli ännu längre kö och då skulle nog en del strunta i att rösta och det är ju inte heller bra.

Tror att man kan bortse från i princip samtliga telefonundersökningar inför det här valet vad gäller SD:s siffror. Det är nog bara webbpaneler som kan komma någorlunda nära. Tycker det är extremt svårtippat, tror att SD kan hamna allt mellan 8% och 17%.

Har själv deltagit i en webbpanel (valforskningsprogrammet som Henrik Ekengren Oscarsson leder) de senaste åren men skulle nog inte svara ärligt i en telefonundersökning.
2014-09-11, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vad har du för belägg för det? Jag menar, det har väl aldrig hänt att politiker sagt en sak, för att kort därefter göra en annan? Eller?

Vad har du för belägg för att SD blir mandatperiodens paria trots en supervågmästarställning? Om det infaller, tvingas saker in i ett nytt läge. Eller nyval. Vågar etablisemanget försöka få pöbeln att "välja rätt" kort efter de har "valt fel", tror du?

Jadu, kanske dags att slå upp en dagstidning, SD är redan paria.
2014-09-11, 20:49
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av romson
Jadu, kanske dags att slå upp en dagstidning, SD är redan paria.

Absolut vid 5.7%; vid 12% och supervågmästarställning, varför skulle det läget bestå tror du?
Jag menar, det är antigen att rätta sig efter det politiska läget, eller utlysa nyval då isåfall om alla envisas med att "vägra samarbeta".

Men grattis din jävla imbecill. Du förstod inte ens frågan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in