2014-09-11, 20:13
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Säker, men har fel.

Det finns ingen lag mot fyr- eller fempunktsbälten mm.

Lagen säger att man ska kunna ta på sig bilbältet med en hand(lagskrivaren tänkte sig nog att man redan börjat köra när man tog på sig bältet). Rent generellt blir det väldigt svårt att få genom en bil med enbart fyrpunktsbälte då man inte får på det med en hand.

Jag har en bil som lagligt har sexpunktsbälte, men det sitter ett vanligt trepunkts också för att klara lagkravet på bälte. Sexpunktsbältet är inte olagligt och det är inte olagligt att använda det under färd.

[Edit]Såg just uppdateringen, R.I.P

Du snackar skit. Jag vet, det du pratar om är min profession.
Citera
2014-09-11, 20:14
Medlem
Tanken på det hjul som låg kvar ,höger bak , kan bilen varit på verkstad och någon glömt dra åt
Citera
2014-09-11, 20:16
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Då är det stekaren på Br*hegatan, kan man väl utgå ifrån

Ja då lär det vara han. Han som hade så mycket planer, levde lyxlivet och skulle köpa lyx båt.
Sen slutade det så här. Snopet.
Citera
2014-09-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Tanken på det hjul som låg kvar ,höger bak , kan bilen varit på verkstad och någon glömt dra åt

Om man byter däck och drar åt ska man dra åt igen efter en tid för bulten kan lossna.
Citera
2014-09-11, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja då lär det vara han. Han som hade så mycket planer, levde lyxlivet och skulle köpa lyx båt.

Ja fy fan. Han verkade iaf njuta av det korta liv han fick
Citera
2014-09-11, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Det finns en till grön utöver den på Blocket! http://www.bilgaraget.se/lamborghini/gallardo/1149344

den kan det inte vara, dubbla utblås på vänstersidan på den kraschade
Citera
2014-09-11, 20:19
Medlem
Nu är dom döda enligt aftonhoran
Citera
2014-09-11, 20:20
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
M*rt*n alltså? Himlarns snygg flickvän han hade på en del bilder, inte photoshopmodellad utan genuint snygga drag.

Jag tror något maskinellt måste ha hänt, dels pga det lossade hjulet, men även för att han verkade ha en del körvana av såna bilar, verkar ju ha kört den t o r monaco t ex. Och 200+ i en sån bil på motorväg är inte speciellt fort på förarplats, såvida inget annat fordon ställer till med nåt.
Citera
2014-09-11, 20:21
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
M*rt*n alltså? Himlarns snygg flickvän han hade på en del bilder, inte photoshopmodellad utan genuint snygga drag.

Jag tror något maskinellt måste ha hänt, dels pga det lossade hjulet, men även för att han verkade ha en del körvana av såna bilar, verkar ju ha kört den t o r monaco t ex. Och 200+ i en sån bil på motorväg är inte speciellt fort på förarplats, såvida inget annat fordon ställer till med nåt.

Man ska inte köra 200 km/h på svenska vägar packade med barnfamiljer. Då kan det sluta så här. Bultar, däck, väder eller vind. Går inte att skylla på något annat än vårdslöshet tyvärr.
Citera
2014-09-11, 20:22
Medlem
Bild på bilen innan olyckan:

http://www.autolife.se/page/77175/
Citera
2014-09-11, 20:22
Medlem
Citat:

Enligt mitt vittne var däcket ensamt, satt ingen fälg på det. Men med tanke att det verkar saknas fälg på bilderna kan det vara så att han såg fel. Fälgen var ju svart, och om den legat med utsidan neråt på körbanan kan det mycket väl vara så att fälgen satt i. Då kan ett misslyckat stöldförsök också ligga bakom.
Citera
2014-09-11, 20:23
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
Om man byter däck och drar åt ska man dra åt igen efter en tid för bulten kan lossna.
Det var väl bara ett däck på vägen? Och man drar inte fast ett däck på en fälg med några skruvar! Om man inte som jag har beadlocks ( som knappast nån här vet vad det är), men då kör man fan helst inte alls på väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in