2014-09-04, 16:30
Medlem
robomans avatar
Avsnittet från Lunds Humorfestival var oerhört bra. Nisse Hallberg är toppen, men framför allt är David Sundin briljant. De skulle hamna högt upp på valfri topplista jag skapade.
Läser ni det nu? Inte sist i intelligenslistan nedanför Soran, Petter och Babbens framfall, utan HÖGT! TOPPEN och BRILJANT är ord som används.
Citera
2014-09-11, 19:58
Medlem
Bagdadkingens avatar
Alla mina kamrater senaste avsnitt har varit helt fantastiska.
Citera
2014-09-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdadkingen
Alla mina kamrater senaste avsnitt har varit helt fantastiska.
Liiiten dip idag. Lite för mycket ångest över gubbkropparna och det var väl inte jättekul att lyssna på så länge. Kanske ligger lite för nära min egen oro över gubbmagen...
Citera
2014-09-17, 18:01
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Liiiten dip idag. Lite för mycket ångest över gubbkropparna och det var väl inte jättekul att lyssna på så länge. Kanske ligger lite för nära min egen oro över gubbmagen...

Ja, lite för mycket snack om träning och löpning i AMK på senaste tiden. Känns som att det är Sonebys favoritämne. Är lite rädd för att det kommer eskalera eftersom dom har sin löjliga PT i 20 veckor framåt. Tycker det är synd, det är ju fan ingen Träningspod.
Citera
2014-09-17, 18:21
Medlem
"Hon väger ju som ett litet hus, det är som en friggebod med hud"
Citera
2014-09-18, 15:22
Medlem
developer81s avatar
Håller inte med om att de talar för mycket om träning då det är något som är nytt i deras liv och jag tycker det är intressant att höra hur de upplever det hela nu när det väl dragit igång. Jag är rätt säker på att det inte kommer bli någon träningspodd med tanke på medlemmarna...

Däremot kändes det inte lika krystat som det har varit på senare tid i vissa avsnitt. Jag uppfattar det som att Fritte har sina dåliga dagar och anammar nån form av översittarfason och trycker ner Nisse då han känner att Nisses humor går igenom bättre än hans egen, känns lite desperat ibland. Är inte anti-Fritte men som sagt, vissa avsnitt är han väldigt off...

Kul avsnitt i övrigt tycker jag, rolig statistik från David gällande valet
Citera
2014-09-28, 12:56
Medlem
kedjuss avatar
Citat:
Så var det visst inte alls vad det verkar. Jag skulle mig till att lyssna på ett gammalt avsnitt av en annan pod genom iTunes och även där inleddes lyssningen med ett "sho/tjo" (vad fan betyder det egentligen? Duger inte "hej" längre?) och avslutades med en Kjell.

Jag är inte reklamhatare på något vis men jag är definitivt avogt inställd till dålig reklam. Jag ser hellre att podden har sin "egen" sponsor och själva inlemmar reklamen i programmet som jänkarna ofta gör.
AMK torde väl klara av att snacka in "Olssons Kennel & Kebab" på ett både underhållande och säljande sätt så att både de själva, lyssnare och inte minst Olsson själv blir nöjda och glada?

Sho...
Här tycker jag helt tvärt om. Hellre ta en liten reklamsnutt innan som är helt frikopplad från podden än att försöka väva in reklam och göra det till material som alltid blir så krystat.

Exemplet fungerar inte om du inte hört det men tänk på Alex & Sigges pod, när de började få in mer reklam och plötsligt drogs det långa anekdoter som bara slutade med att reklamen skulle komma fram på slutet.

Bättre att hålla podden helt fri från sånt.
Citera
2014-09-28, 14:06
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kedjus
Här tycker jag helt tvärt om. Hellre ta en liten reklamsnutt innan som är helt frikopplad från podden än att försöka väva in reklam och göra det till material som alltid blir så krystat.

Exemplet fungerar inte om du inte hört det men tänk på Alex & Sigges pod, när de började få in mer reklam och plötsligt drogs det långa anekdoter som bara slutade med att reklamen skulle komma fram på slutet.

Bättre att hålla podden helt fri från sånt.
Jag håller med. Spolar alltid förbi reklamen, och då är det skönt att det är tydligt när den börjar och slutar.

För övrigt var Leo Razzak moderator på en grej jag var på för en vecka sedan. Det var kul. Mannen vars röst får mig att börja spola i podden.
Citera
2014-09-28, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av developer81
Håller inte med om att de talar för mycket om träning då det är något som är nytt i deras liv och jag tycker det är intressant att höra hur de upplever det hela nu när det väl dragit igång. Jag är rätt säker på att det inte kommer bli någon träningspodd med tanke på medlemmarna...

Däremot kändes det inte lika krystat som det har varit på senare tid i vissa avsnitt. Jag uppfattar det som att Fritte har sina dåliga dagar och anammar nån form av översittarfason och trycker ner Nisse då han känner att Nisses humor går igenom bättre än hans egen, känns lite desperat ibland. Är inte anti-Fritte men som sagt, vissa avsnitt är han väldigt off...

Kul avsnitt i övrigt tycker jag, rolig statistik från David gällande valet

Tycker att det är det enda Soneby snackar om så fort han får chansen. Antingen om träning eller att han inte tränar och måste börja. Dessutom är han ju ofta med i TSKNAS också och där är det ett jävla tjat om träning och maraton mest hela tiden. Självklart fattar jag att dom snackar om saker som händer i deras liv men oftast är det bara samma diskussioner om och om igen som inte leder någonstans.
Citera
2014-10-01, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kedjus
Jag håller absolut med om reklam som vävs in på ett "naturligt" sätt, det blir i bästa fall bara förnedrande mot lyssnaren. Jag har inte lyssnat på Alex och Sigge men däremot på exvis Penn Jillette som mitt i programmet börjar tala om sin sponsor och deras produkt. Han är dock tydlig med att det är reklam, att det är en produkt han själv använder (fast det säger väl alla...?) och lyckas ofta ganska bra med att göra även reklaminslaget lite underhållande. I början var det lite ovant för mina gamla SR-öron men efter ett tag (och lite jämförelser med poddar med "vanliga" reklaminslag) märkte jag att jag upplevde Penns modell som mindre störande och inkräktande på min lyssningsstund. Samma när jag kollar på amerikanska sportsändningar, då företrädesvis Nascar. Kommentatorerna passar under pacevarv på att läsa upp a message from our sponsor i några sekunder alltmedan loppet rullar på i rutan och man slipper lämna det.

Men ontopic nu för fan.

I detta avsnitt fick jag den Fritte jag vill ha! Den arga, konfrontativa och underhållande! Hans enligt mig bästa ögonblick i podden var historien för några tusen avsnitt sedan om hur han var på donken på söder och ställde till det för någon stackars överårig hipster som uppträdde "osvängigt" bortom det acceptabla i kassakön. Balladen om Datsunmannen är en värdig runnerup.
Citera
2014-10-01, 20:12
Medlem
robomans avatar
Citat:
I detta avsnitt fick jag den Fritte jag vill ha! Den arga, konfrontativa och underhållande! Hans enligt mig bästa ögonblick i podden var historien för några tusen avsnitt sedan om hur han var på donken på söder och ställde till det för någon stackars överårig hipster som uppträdde "osvängigt" bortom det acceptabla i kassakön. Balladen om Datsunmannen är en värdig runnerup.
Håller med om detta. Jag har tänkt många gånger på det här med utskällningen av killen som hade "osvängig" attityd. Och historian idag var också bra. Den om den högljudda mannen på Fåfängan (var det där?) också mycket kul. Kort sagt är han som roligast när han återberättar att han varit arg.
Citera
2014-10-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Håller med om detta. Jag har tänkt många gånger på det här med utskällningen av killen som hade "osvängig" attityd. Och historian idag var också bra. Den om den högljudda mannen på Fåfängan (var det där?) också mycket kul. Kort sagt är han som roligast när han återberättar att han varit arg.

Han har fortfarande svårt att mäta sig med Nisse när han kommer igång med sina stories. Bästa idag var 7-eleven-historien. "HEY!! Betala för bullen, grabben!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in