2014-09-11, 19:05
Medlem
Carl-Benzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Jag förstår inte var "vansinnet" ligger i att köra 200+.
När övergår hastigheten i "vansinne"?

Jävla idiotisk benämning.

Vansinnet i att köra i 200+ på en 110 väg ligger i att medtrafikanterna inte räknar med , och ska heller inte behöva räkna med, att någon får för sig att maxa sin Gallardo.

Tänk dig själv att du kör i 110-120 km/h och ska köra om en långsammare bil, du tittar i backspegeln, ser att det är tomt bakåt, blinkar och påbörjar omkörningen plötsligt kommer då den vansinnige ikapp och då är olyckan ett faktum.

Har du otur så kör han in i dig och skadar eller dödar dig och din familj, har du tur så försöker han väja ut i spenaten och skadar eller dödar bara sig själv och sina medpassagerare.
Det sistnämnda är nog ett inte helt otroligt scenario i just den här olyckan, sen så ska man komma ihåg att det här är en bil som toppar 300+ så farten kan mycket väl ha legat närmare 300 än 200 vid olyckstillfället.
Senast redigerad av Carl-Benz 2014-09-11 kl. 19:11.
Citera
2014-09-11, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
17 sidor med ovidkommande tjafs och ingen info vem som körde och om passageraren, inte heller någon bild på personerna efter olyckan. Dåligt Flashback.

Dom bägge i bilen måste stå relativt högt upp i näringskedjan antar jag. Tidningarna brukar ju annars vara snabba på att skriva något från bulletinen från berört sjukhus.
Citera
2014-09-11, 19:33
Medlem
Mysko. Bara en jävligt död får en filt över sig på det viset. Någon kändis man vill dölja? Mycket märkligt agerande i alla fall. Vad är det för trycksaker som ligger utspridda på vägen?
Citera
2014-09-11, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Benz
Vansinnet i att köra i 200+ på en 110 väg ligger i att medtrafikanterna inte räknar med , och ska heller inte behöva räkna med, att någon får för sig att maxa sin Gallardo.

Tänk dig själv att du kör i 110-120 km/h och ska köra om en långsammare bil, du tittar i backspegeln, ser att det är tomt bakåt, blinkar och påbörjar omkörningen plötsligt kommer då den vansinnige ikapp och då är olyckan ett faktum.

Har du otur så kör han in i dig och skadar eller dödar dig och din familj, har du tur så försöker han väja ut i spenaten och skadar eller dödar bara sig själv och sina medpassagerare.
Det sistnämnda är nog ett inte helt otroligt scenario i just den här olyckan, sen så ska man komma ihåg att det här är en bil som toppar 300+ så farten kan mycket väl ha legat närmare 300 än 200 vid olyckstillfället.

Du har helt rätt. Jag är TS och exakt det kände han. Han blev livrädd när Lambon kom från ur tomma intet.
Citera
2014-09-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Mysko. Bara en jävligt död får en filt över sig på det viset. Någon kändis man vill dölja? Mycket märkligt agerande i alla fall. Vad är det för trycksaker som ligger utspridda på vägen?

Ja visst är det. Det skulle kunna vara någon typ av kändis eller politiker kanske.
Citera
2014-09-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
17 sidor med ovidkommande tjafs och ingen info vem som körde och om passageraren, inte heller någon bild på personerna efter olyckan. Dåligt Flashback.

Med tanke på hur bilen ser ut, kan man nästan gissa att de i bilen blivit ca 50 cm kortare. Sannolikt inga bilder man vill se.
Citera
2014-09-11, 19:37
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Någon som vet vad för typ av bälten det är i en sådan bil? 3, 4 eller 6-punkts?
Citera
2014-09-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
TS skrev = "I bilen hade de broschyrer av något slag, och såg ut som de var på väg till en mässa eller liknande." Så jag antar att det är dessa broschyrer som ligger utspridda.
Citera
2014-09-11, 19:39
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninenSnuffe
Någon som vet vad för typ av bälten det är i en sådan bil? 3, 4 eller 6-punkts?

Man får bara ha 3 punktsbälte när man kör på allmän väg.
Dvs. allt annat 4 el. 6 punkts är olagligt.
Citera
2014-09-11, 19:39
Medlem
Kan inte tycka synd om dem som väljer att ta en risk och sedan misslyckas fatalt, blivit påkörd i sommar av en pamp i en fin bil som t-bona mig, jag literärt kan inte tycka synd om idioter som tar risker andra får sota för. De är i mina ögon ett par förlorare

Antar att darwinism gäller fortfarande!
Senast redigerad av kungconny88 2014-09-11 kl. 19:42.
Citera
2014-09-11, 19:41
Medlem
Carl-Benzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Som förare av en bil måste du räkna och kalkylera med precis allt.
Varje bil på vägen kan t.ex. hysa en berusad alkoholist som får för sig att maxa sin obesiktigade Ford Mondeo i 200 på fel sida av vägen.

Ska man räkna och kalkylera med allt då är det lugnast att stanna hemma, det är ju inte bara att man ska "räkna och kalkylera" med allt, man ska hinna reagera på allt också.

Jag vidhåller att det är vansinne att köra i 200+ på svenska vägar, där vi varken har vana eller disciplin att hantera såna hastigheter, som man har i tyskland.

Det är ju just i det vansinnet ligger, att ge sig ut på vägarna och göra onormala eller oväntade manövrar, om det sker i en Mondeo eller Gallardo spelar ingen roll.
Citera
2014-09-11, 19:42
Medlem
Beaver14s avatar
Om nu någon av dem omkommit är det lite märkligt att polisen inte gått ut med det ännu. Anhöriga bör i så fall blivit underrättade nu. Om de inte befinner sig utomlands.

Kan tyda på att de överlevt. Av skrotet på bärgningsbilen att döma verkar det dock osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in