2014-09-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-R-Baboon
Ok, Har du koll på den andra, BGB906?

P*d*r Jan**on, Täby
Citera
2014-09-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Enl ryktesväg så ska det vara Persbrandt och Maskinisten från Kartellen

Vem "Maskinisten från Kartellen" är vet jag inte, men Persbrandt är inte drabbad.
Citera
2014-09-11, 15:26
Medlem
Beaver14s avatar
Vilken jävla bondröta att de inte kolliderat med någon i norrgående körfält. Jag har svårt att känna sympati med de i Lamborghinin (isf passageraren om han/hon inte var överens om hastigheten) men det värsta (bland det värsta iaf) jag vet är när sånt här egoistiskt beteende i trafiken leder till oskyldiga offer.

Fick själv punktering på just den sträckan för några veckor sedan och blev stående vid vägkanten. När jag på tryggt avstånd stod och betraktade trafiken blir man varse om att det går väldigt snabbt redan vid de 120km/h som är tillåtet där. Den här bilen lär inte ha hållit 120...

Om var och en insåg att man inte är ensam i trafiken skulle vi drastiskt minska dödsfallen.

Införa särskild körkortsbehörighet för bilar som har mer än X antal hk? Det verkar ju inte helt självklart att hantera en sådan..
Citera
2014-09-11, 15:31
Medlem
Grudaxs avatar
Det kan ju t ex vara så att man inte fått tag i anhöriga ännu, och därför håller inne med dödsbudet.

För att åtminstone en av dem avlidit kan man tydligt se från fotona. Annars lägger man inte en filt över en person.

Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Tycker också det är märkligt att det fortfarande står att två personer förts svårt skadade till sjukhus med tanke på filten. Kan ju inte ha varit något som släckts med en brandfilt eller liknande och man täcker väl inte över något annat så? Endast en trollkarl hade överlevt en sån krasch.
Citera
2014-09-11, 15:33
Medlem
shevitas avatar
Om man nu ska va lite konspiratoriskt, kan det kanske inte vara så att dessa herrar klätt upp sig för att vinna förtroende från säljaren, tankat och blåst iväg för att ta ut bilen från Sverige? Bara en tanke som slog mig, de kanske ville sno bilen och föra ut den ur landet.

Men som sagt, en vild gissning bara.
Citera
2014-09-11, 15:36
Medlem
Mack-Bolans avatar
Visst kan man spekulera i däckexplosion, fel på fälg, hjulupphängning osv.
Men jag synar detta.
Mest troligt skit bakom styret.
Senast redigerad av Mack-Bolan 2014-09-11 kl. 15:40.
Citera
2014-09-11, 15:37
Medlem
I-R-Baboons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Om man nu ska va lite konspiratoriskt, kan det kanske inte vara så att dessa herrar klätt upp sig för att vinna förtroende från säljaren, tankat och blåst iväg för att ta ut bilen från Sverige? Bara en tanke som slog mig, de kanske ville sno bilen och föra ut den ur landet.

Det mycket väl vara så, det är ju inte helt ovanligt att bilar stjäls under provkörning.
Citera
2014-09-11, 15:38
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:

Eller så är de affärsmän från Andromeda-galaxen och var på väg till sin verkstad på botten av Östersjön för att montera hyperrymdmotorer på kärran. Vem vet? Bara en tanke som slog mig.

Något troligare är väl att de körde sin egen bil och sedan helt enkelt körde av vägen.
Citera
2014-09-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-R-Baboon
Det mycket väl vara så, det är ju inte helt ovanligt att bilar stjäls under provkörning.

Fast en lambo kan man nog inte bara gå in och provköra, jag skulle inte släppa iväg någon i den utan att verkligen ha försäkrat mig om identitet och att personen verkligen har råd att köpa den.

Ska även sägas att jag aldrig varit och provkört någon bil i den prisklassen hos en handlare, någon här som har erfarenhet?
Citera
2014-09-11, 15:46
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mankan88
Nuvarande ägare till bilen på Blocket:

https://www.facebook.com/#!/mart*n.sjod*n.18 *=i

Han bör väl rimligtvis inte vara inblandad nu? På facebook finns ju bilder på bilen tagna/uppladdade i juni och det är väl isf han som lämnat in den för försäljning.

Alt. att han återtagit den och isf var med i bilen.
Alt. någon provkört den inför försäljning. Men inte får man ta med en bil som finns i Sthlm på provkörning till Mjölby, det är ju över 20 mil enkel.
Alt. att någon typ idag köpt den och att detta händer på första turen.

Om det är denna bil som nu är inblandad.
Citera
2014-09-11, 15:48
Medlem
I-R-Baboons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Fast en lambo kan man nog inte bara gå in och provköra, jag skulle inte släppa iväg någon i den utan att verkligen ha försäkrat mig om identitet och att personen verkligen har råd att köpa den.

Ska även sägas att jag aldrig varit och provkört någon bil i den prisklassen hos en handlare, någon här som har erfarenhet?

Kan inte annat än hålla med. Om man fortsätter på provkörningstråden kan det ju i värsta fall vara så att säljaren satt i passagerarstolen.
Citera
2014-09-11, 15:49
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Eller så försöker du spela smart men enbart framstår som korkad.

Håll dig till ämnet tack.

Du la fram en fullständigt idiotisk teori med noll underlag, jag illustrerade bara poängen.

Ingen låter två okända människor bränna iväg i en Lamborghini för att testköra den ensamma. Man stjäl heller inte en illgrön bil mitt på dagen och bränner iväg i 200 km/h längs motorvägen. Det finns noll logik och verklighetsförankring i din teori.

Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Låter väldigt komplicerat.
Borde vara enklare att strypa hastigheten på alla bilar i trafik till 130 kmh.
Borde väl gå att ta fram teknik för det?

Det finns redan teknik för fartspärr. Väldigt många bilar har en fartspärr på 250 km/h t.ex. Det finns helt enkelt bara inget branschintresse att sänka mer. Vem köper en Ferrari med fartspärr på 130 km/h?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in