Citat:
Ursprungligen postat av
Raglefant
Oh ja, fantastiskt vilken kritik som minsann tillåts i den underbara västerländska demokratins ljuva hägn. Man vågar kritisera att vissa soldater i en ukrainsk frivilligbataljon (eller legobataljon, beroende på hur man ser på saken) har hakkors på sina hjälmar. Mycket kontroversiellt och modigt.
Samtidigt har, i andra inlägg på samma jävla trådsida, länkats följande artiklar ur Moskvabaserade
Moscow Times:
Ukrainian Conflict Spells Disaster for Russia
Why Gazprom Resembles a Crime Syndicate
Men Ryssland är det land som du, och åtskilliga andra i tråden, beskyller för att inte tillåta kritiska röster?
Detta eftersom de västerländska medierna, [SARKASM]med dess prunkande mångfald av kritiska röster[/SARKASM], sagt till dig att det saknas kritiska röster i Ryssland?
Lol! "Moscow News" är en engelsk språklig tidning som vänder sig till utländska besökare och affärsmän. Den startades 1930, alltså mitt under Stalintidens utrensningar, folkfördrivning, kollektivisering/svält, (inte minst i Ukraina), och skenrättegångar. Tidningen upphörde som papperstidning 2014, (suprise, suprise), och utkommer nu bara på Webben.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Moscow_News
Huruvida deras sajt är blockerad av ryska myndigheter känner jag inte till. Men ryssarnas viktigaste nyhetskälla, TV-nyheterna kontrolleras nu av staten. Där spyr man ut Putlers sinnesjuka propaganda.
Flash! Flash!
Citat:
The Moscow News has temporarily ceased updating materials on its news website, Facebook page and Twitter account due to the liquidation process and reorganization of its parent company, the Russian state news agency RIA Novosti.
http://themoscownews.com/russia/20140314/192609682/The-Moscow-News-temporarily-stops-publication.html
Det här blir bara "roligare" och "roligare"!
Har du någonting mer att skriva om "yttrande/mediefriheten" i demokraturens Putlers Russia?
(Jag kan i alla fall meddela att det fortfarande finns kvar någon/några oppositionella, (nu syftar jag inte på kommunisterna och de mest högerextrema som Putler tillåter i duman), tidningar kvar, med ytterst små upplagor. Men deras tid är säkert räknade också.....Så du behöver inte anstränga dig för att hitta en sådan.)