2014-09-11, 14:30
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
Enligt min kompis som var där var det ett däck utan fälg som låg kvar innan olyckan.

Citat:
Ursprungligen postat av rixpuckot
http://www.ladda-upp.se/bilder/riyzbxrjirtgig/

skumt, fälgen borde väl skrapat i marken, men det 3 spåren visar ju på att ett gummi saknades.

ok, han är ju avliden utan tvekan.
Citera
2014-09-11, 14:30
Medlem
redbull72s avatar
Dom slipper ju klippa upp taket iaf...
Citera
2014-09-11, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rixpuckot
http://www.ladda-upp.se/bilder/riyzbxrjirtgig/

Bra där, vänster framdäck är tydligen på plats, även vänster bak. Höger bak ser ut att saknas, höger fram täcks av en person. Om det var höger bak som flög av kan ju bilen ha tippat så vänster fram tappade kontakten med vägbanan och därav att bilen styrde åt vänster.
Citera
2014-09-11, 14:34
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
Bra där, vänster framdäck är tydligen på plats, även vänster bak. Höger bak ser ut att saknas, höger fram täcks av en person. Om det var höger bak som flög av kan ju bilen ha tippat så vänster fram tappade kontakten med vägbanan och därav att bilen styrde åt vänster.
ja. höger bak verkar det vara.
Citera
2014-09-11, 14:34
Medlem
BestCoast.s avatar
Däcken ska klara hastigheter upp till 300km/h. Men det betyder ju inte att så är fallet alltid.
Citera
2014-09-11, 14:35
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Däcken på en Lamborghini är gjorda för att klara timme efter timme i farter över 200 km/h.

Länka gärna till sån info. Mig veterligen lämnas bara garantier för viss hastighet under 10 minuter innan det finns risk för däckskador. Y eller Z rating går ju upp i 250-300 men det är ju för nytt däck och 10 minuter. Om dessa personer färdats i riktigt hög 200+ hastighet under längre period och däcken kanske inte var i helt perfekt skick så kommer det att påverka. De kan ju kört på nåt djur också, krävs ingen älg för att fördärva dagen vid såna hastigheter.
Citera
2014-09-11, 14:43
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Det finns en till grön utöver den på Blocket! http://www.bilgaraget.se/lamborghini/gallardo/1149344
Citera
2014-09-11, 14:44
Medlem
Vill man ha ömtåliga leksaker så köper man italienska sportbilar, gallardo är väl en rätt gammal model och antagligen dassig när det kommer till säkerhet.
Citera
2014-09-11, 14:45
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Gott om pengar gör ingen till en bättre bilförare.
Tur att inget annat fordon blev indraget i olyckan.
If you cant handle the Power, dont use it.

+1 på det. Är det fler inblandade som ligger inför döden? Jag håller tummarna...
Citera
2014-09-11, 14:45
Medlem
Vad är det för saker/papper som ligger utspritt?
Citera
2014-09-11, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Det finns en till grön utöver den på Blocket! http://www.bilgaraget.se/lamborghini/gallardo/1149344

Du har rätt, även den reggad i Stockholm (Täby). Vilken av dem (om någon av dem) det är kanske kommer fram under dagen. Det var min fråga när jag startade tråden.
Citera
2014-09-11, 14:48
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Länka gärna till sån info. Mig veterligen lämnas bara garantier för viss hastighet under 10 minuter innan det finns risk för däckskador. Y eller Z rating går ju upp i 250-300 men det är ju för nytt däck och 10 minuter. Om dessa personer färdats i riktigt hög 200+ hastighet under längre period och däcken kanske inte var i helt perfekt skick så kommer det att påverka. De kan ju kört på nåt djur också, krävs ingen älg för att fördärva dagen vid såna hastigheter.

Precis så är det.

För referens så kolla på Top Gear där de kör Bugattin.
Nu är det visserligen nära dubbelt så fort, men de säger att helt nya däck tar slut på 15-20 minuter i den hastigheten.

Då förstår man att ett par ordentliga revor och pressa lite fart några gånger i veckan så kommer man snabbt upp i den tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in