2014-09-10, 18:54
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det är endast om FlashBack brustit med sin säkerhet.

Hur man än vrider och vänder på detta, så är en hackning en kriminell handling.

Ja, men det är inte Researchgruppen som har hackat? De har bara uppgifterna. Precis, som användarna på Reddit (för att ta samma exempel igen). Ska man anmäla medlemmarna som sprider bilderna för hacking? Hur ser det ut på forumet "IT-säkerhet"?
Citera
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Jag tycker det är lustigt att folk här på Flashback klagar så mycket på "gammelmedia", att de aldrig gör sitt jobb, för att sedan blir griniga när de faktiskt gör sitt jobb.
De är journalister, detta är själva poängen med journalistik.
Fast varför inte granska Researchgruppen? Varför inte granska vänsterextrema kretsar? De gör ju inte sitt jobb om de är uppenbart partiska, och kritiken är därför befogad. Förstår du inte det?
Citera
Medlem
mitt senaste inlägg vart borttaget,hmm aja kanske va lite väl grov, men okej, om de outar folk så ska jag väl bara använda mina nävar mot de i RG,han spinkiga ludret Martin Eriksson tar man nog o sänker med en lavett.
Citera
2014-09-10, 18:55
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag finner tajmingen ytterst intressant.

De ska tydligen ha haft databasen sedan ett halvår tillbaka.

Men de släppte denna bomb idag den 10 september 2014, kl.00:06.

Igår diskuterade Neo Andreas om integritet på nätet. Sent, sent på natten valde RG att lägga sig i och släppa bomben.

Det känns lite medvetet om ni förstår vad jag menar. Det kan inte ha varit så att de inte trodde att det skulle generera så mycket uppmärksamhet... (?).

Denna storyn har i alla fall helt lagt sig över FI-skandalen. Och annat som skulle varit på tapeten. Tror dock inte att RG kände till FI-skandalen, då den publicerades först vid lunchtid.

Men jag blir fortfarande fundersam över tajmingen.
Dem sitter inte på någon databas det kan jag garantera. Hade de haft databasen i ett år så hade de hängt ut massor av kända SDare långt innan valet. Det är onsdag idag och de hinner inte läcka något til torsdag. Det är 3 dagar innan valet. Sitter man på en fet skandal släpper man det en vecka innan. De kan nog ha ett par personers användarnamn och släppa ett par namn för att "bevisa" att de har en databas. De gör detta för att skrämma slag på folk.

Vidriga kräk som har gjort det här. De kan verkligen inte tänka strategiskt eller moraliskt alls.
Citera
2014-09-10, 18:55
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Fast varför inte granska Researchgruppen? Varför inte granska vänsterextrema kretsar? De gör ju inte sitt jobb om de är uppenbart partiska, och kritiken är därför befogad. Förstår du inte det?
Jag citerar ett inlägg som jag gjorde i en annan tråd. Här kan du granska gruppen och dess allierade.

Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Nu kan det vara läge att läsa på om Researchgruppen, EXPO och dess allierade.

Information om EXPO:
https://www.nordfront.se/har-ar-expos-hemliga-hogkvarter.smr
https://www.nordfront.se/expos-verksamhet-och-mal.smr

Researchgruppen (tidigare AFA Dokumentation) i samarbete med Expressen:
https://www.nordfront.se/expressen-och-researchgruppen-hanger-ut-anonyma-invandringskritiker.smr

Andra företag som ägs av Expressens ägare:
http://www.bonnier.com/sv/foretag-varumarken/

Familjen Aschbergs mörka historia:
https://www.nordfront.se/olof-aschberg-den-rode-bankiren.smr
Citera
2014-09-10, 18:56
Medlem
loxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Det är inget som stoppar dig eller någon annan på Flashback att göra det.
Tror till och med det finns en tråd som heter "Researchgruppen, vad vet vi?" här.
Citera
Medlem
matrix2005s avatar
Så nu kommer frågan som jag inte hittar på FAQ; hur byter man sin mailadress som är kopplad till kontot?
Citera
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Dem sitter inte på någon databas det kan jag garantera. Hade de haft databasen i ett år så hade de hängt ut massor av kända SDare långt innan valet. Det är onsdag idag och de hinner inte läcka något til torsdag. Det är 3 dagar innan valet. Sitter man på en fet skandal släpper man det en vecka innan. De kan nog ha ett par personers användarnamn och släppa ett par namn för att "bevisa" att de har en databas. De gör detta för att skrämma slag på folk.

Vidriga kräk som har gjort det här. De kan verkligen inte tänka strategiskt eller moraliskt alls.
Att de släpper det så tätt inpå valet har nog att göra med att de vill avskräcka folk från att rösta fel. "Vi har din identitet, våga inte tro nåt annat". Rent psykologiskt känns det antagligen sämre att rösta då, som också ska vara anonymt.
Citera
2014-09-10, 18:57
Medlem
Fujoshis avatar
Pratar de om samma databas som visade sig vara fejk?
(FB) Artikel: Researchgruppen vill kartlägga Flashbacks användare (flashback.se)
Citera
Medlem
Citat:
Jag tycker det är lustigt att folk här på Flashback klagar så mycket på "gammelmedia", att de aldrig gör sitt jobb, för att sedan blir griniga när de faktiskt gör sitt jobb.
De är journalister, detta är själva poängen med journalistik.

Det är väl just agenda-journalistiken som det klagas över!?

Åsiktsregistrering. Förföljelse av politiska motståndare. Undanhållande av en komplett bild av en specifik situation.

Så din kommentar hamnar helt fel. Detta bara bekräftar hur fel "journalistiken" har hamnar i Sverige. Och att det behövs förnyelse.
Citera
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Det är inget som stoppar dig eller någon annan på Flashback att göra det.
Tror till och med det finns en tråd som heter "Researchgruppen, vad vet vi?" här.
Nu är jag inte journalist, du sa att journalisterna gjorde sitt jobb. Vad vanliga flashbackare kan göra är totalt ointressant för diskussionen.
Citera
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
liten fråga varför kan inte admin säga sanningen är det så att fb har läckt och ska man vara orolig eller om man nu ska vara det kan man då radera kontot

Hur ska admin veta? Och du kan inte radera ett konto på flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in