2014-09-10, 18:54
Medlem
Och där dog Flashback. Rätt uppenbart att de har kommit över databasen. Finns ju ingen anledning för dem att bluffa om saken.
2014-09-10, 18:55
Medlem
Durzons avatar
Flashback läcker. Jag vet att det är så. Jag kan inte precis berätta hur utan att berätta vem jag är och en massa annat. Men jag har märkt det. Olika antirasistiska rörelser har hackat denna sidan och samlar info om dess medlemmar.

Själv skiter jag i vilket, dom kan gärna få se vad jag skrev. Men för andra kanske det inte är riktigt lika kul.

Sen ska vi ha klart för oss att dessa vänsterrörelser också är feministiska porrmotståndare. För dom som skriver tips om vilka horor man ska besöka, för människor som skriver att dom varit otrogna etc etc.

Om det nu är så att RG har uppgifter om forumets användare, kan man då räkna med att det kommer läcka åt alla håll och kanter?

FB måste bli mer selektiva med vilka dom ger tillgång till flashbacks medlemsdatabas.
PK-folk och andra med lojalitet år det hållet går bort. En kille som är för "integritet" men samtidigt är "vänster" är inte trovärdig. Det finns helt enkelt för många PK-religiösa i det här landet.

Syftet från organisationer som researchgruppen och expo är använda den här informationen för att kompromettera folk. Man vill använda metoden att offentligt skambelägga. Den har fungerat jättebra för att tysta allt som dom kallar "rasism" och som strider mot deras uppfattning om vilken riktning samhället ska utvecklas i.

Här kan ni höra Abe Foxman tala om hur man inte ska kunna vara anonym på nätet. Anonymiteten på internet är ett problem eftersom den gör att man kan komma runt den komprometteringen som han och andra likasinnade arbetat hårt för att skapa.

http://www.youtube.com/watch?v=4Gw39lpNLyM
2014-09-10, 18:56
Medlem
Skiter fullkomligt i de antidemokratiska asen som utgör RG.
Å andra sidan har jag alltid varit helt öppen med att jag röstar på ett demokratiskt parti och talar gärna med vem som helst om detta.
Ät bajs demokraturens kreatur i RG.
Ni är demokratins parasiter och inga sådana kräk varken får eller KAN skrämma mig.
Någonsin.
2014-09-10, 18:58
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
OM man haft databasen i ett halvår och inte använt den inför valet låter konstigt.
Nä, jag tror inte på detta öht.
Uppenbarligen är det ren och skär skitsnack att de skulle ha tillgång till databasen. Om så var fallet skulle de, som du säger, redan ha offentliggjort detta för länge sen. Däremot är det fullt möjligt att de kan ha fått ut enstaka epostadresser genom att korsreferera mot andra siter genom att jämföra användare på Flashback med användare med samma namn på Disqus, för att ta ett exempel.
2014-09-10, 19:00
Medlem
Fuck.n.Rollas avatar
Tycker detta verkar gynna storebror mer än vänstern. Jag är själv vänstersympatisör men jag förstår inte riktigt vad syftet är med detta..

Vänster handlar om att så många ska ha det bra som möjligt och så få ska lida som möjligt.. Men detta är ju att skada de man vill åt på bekostnad av alla andras integritet.. Jag tror jag talar för väldigt många av oss flashback användare när jag säger att 80% av det vi skriver kring åsikter och upplevelser och händelser är rena lögner eller konstruktioner för att provocera. Finns mycket som kan misstolkas och att detta ska drabba människor långt efter är fördjävligt.. Jag tror inte det är många som helt och fullt kan förlika sig med eller relatera till sitt alterego här på flashback.
2014-09-10, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
De kommer att publicera uppgifter, som dock är 1-2 år gamla.

http://www.ladda-upp.se/files/2014/b116967.jpg

Fast det skall nog tolkas som att materialet de har går 1-2 år tillbaka. Så tolkar jag det.
2014-09-10, 19:01
Medlem
RonPaul2008s avatar
Intressant att se hur i stort sett alla inom media tar upp nyheten från denna grupp, troligtvis har de ett finger med överallt.
Denna nyhet är till för att skrämma människor till att tiga, inget annat, det är otroligt tråkig utveckling vi har i Sverige där dessa kriminella grupper driver agendan i media utan någon som helst insyn.
2014-09-10, 19:03
Medlem
Skogaholmslimpans avatar
Låter ju riktigt intressant! Om det nu är sant...

Men vad är deras plan nu? Alltid velat veta vilka av mina kompisar som huserar här.
2014-09-10, 19:04
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Man kan inte lägga allt ansvar på admin, folk måste också inse att man inte skall använda en skarp e-post adress på flashback, avpixlat, fria tider eller annan ställe på nätet där man önska att inte bli ingen känd.
Varför sa då admin så här:

Citat:
Flashbacks administration har låtit meddela att "Vi har aldrig och kommer aldrig lämna ut några uppgifter om en användare, oavsett vem som frågar" och uppger att det inte finns någon anledning att vara orolig för att användardatabasen har läckt ut.
http://www.friatider.se/vansterextremister-vill-kopa-flashbacks-anvandardatabas
2014-09-10, 19:05
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Någon som är följd av RG och har försökt skicka ett DM? De följer trots allt 3K twittrare så någon här lär ju vara följd av dem. Bara att skicka en utmaning om antingen sitt eget användarnamn alternativt kan jag ställa upp frivilligt (och ni då bekräftar med mig i PM) då jag ändå har en trams-mail.

Förmodligen så läser även RG det här så i annat fall kan NI väl PM:a min egna epostadress till mig!
2014-09-10, 19:06
Medlem
Charles.Bronsons avatar
Med pengar som ett verktyg så kan man ju köpa allt här i livet.Det ryktas om 50 000 spänn.
2014-09-10, 19:07
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Intressant att se hur i stort sett alla inom media tar upp nyheten från denna grupp, troligtvis har de ett finger med överallt.
Denna nyhet är till för att skrämma människor till att tiga, inget annat, det är otroligt tråkig utveckling vi har i Sverige där dessa kriminella grupper driver agendan i media utan någon som helst insyn.

Exakt. Lägligt att det kommer precis innan valet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in