2014-09-10, 17:07
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Dagens Media har en artikel om detta:

Fler tidningar intervjuar dem om databasen.
https://twitter.com/Researchgruppen/status/509719452347543552
Citera
2014-09-10, 17:07
Medlem
Sverige blir mer och mer spännande.

de som är antinazister och liknande beter sig som de har gått i Goebbels och grabbarnas skola.

man blir fan mörkrädd.

om den som hade läckt den eventuella databasen hade haft balls isåfall att göra det på riktigt, dvs allt eller inget, då det kommer i åsiktpolisernas händer som ska det säkert selekteras vilka som har rätt åsikter och vilka som har skrivit felaktiga inlägg i debatten.

de ger sig inte förmäns alla oliktänkande sitter i omskolningkläger och lär sig tänka rätt, gärna med vakttorn och taggtråd och beväpnade vakter... vi gillar olika eller lika.. vad var det nu igen?
Citera
2014-09-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Alltså, ingen går väl runt och är på riktigt oroad över att RG kommer att släppa en lång lista på ALLA användarkonton, samt namn på de människor som ligger bakom dom.

SJÄLVKLART kommer dom bara att använda den till att hänga ut typ Sverigedemokrater och högerpolitiker möjligtvis, sina meningsmotståndare alltså.

Gemene man är av 0 intresse.

RG har tidigare hängt ut enskilda privatpersoner, det var också så deras senaste drev föll i stupet. Vänstern lär sig aldrig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
RG hävdar nu att de lyckats hacka sig in på FlashBacks användardatabas och har alltså tillgång till mejladresser som samtliga Flashbackare angett!!!

https://twitter.com/konsensuseliten/status/509703589175234560/photo/1

Vilka är RG?
Citera
Medlem
soapmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
http://10minutemail.com/ har jag till alla OLIKA konto jag har på internet, inte en mejladress är samma.
Har också därifrån på detta konto, dock bytte jag till den ifrån en vanlig emailadress jag hade förut.
Citera
Medlem
Oldberrys avatar
Jag har väldigt svårt att tro dem. De vill nog mest skrämmas
Citera
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Har man angett en mailaddress med sitt äkta namn i så är man lätt att spåra.

Men en viktig sak bör tilläggas. Även om du har angett en anonym mailaddress, och du har använt denna mailaddress i andra sammanhang, så kan du också spåras. Via enorma samkörningar. Researchgruppen + Piscatus har de resurserna.

Om man alltid sett till att hålla sin webb-personlighet, t ex forumperson, disqus-kommentarer osv skilda från sin irl-person med två olilka mail-adresser borde det inte gå att spåra ens med samkörning.

Tyvärr är det kanske en del som inte är så noga med sånt.
Senast redigerad av swimp78 2014-09-10 kl. 17:21.
Citera
2014-09-10, 17:09
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Jag har väldigt svårt att tro dem. De vill nog mest skrämmas
Riksnyhet, tv4 hänger på.

https://twitter.com/Nyheterna/status/509716702708633601
Citera
2014-09-10, 17:09
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Det är bara en tidsfråga tills de lyckas få tag på hela databasen. Jag tycker att ha servrarna i New York är mycket misstänkt och sårbart.

Sedan vill jag att de får tag på databasen och förföljer enskilda personer eftersom det ger enbart vatten på min kvarn. Om Sverige vill bli ett nytt DDR så varför inte gå hela vägen? Om förföljelserna tilltar kommer massor av folk vara tvungna att flytta från Sverige vilket förstärker DDR effekten ännu mera.
Citera
2014-09-10, 17:11
Medlem
Det handlar inte enbart om att hänga ut. Naturligtvis kommer mycket av det som de kan styrka vem som skrivit också hamna i Piscatus om nu detta skulle vara sant, vilket jag starkt betvivlar.
Citera
2014-09-10, 17:12
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Det är bara en tidsfråga tills de lyckas få tag på hela databasen. Jag tycker att ha servrarna i New York är mycket misstänkt och sårbart.

Sedan vill jag att de får tag på databasen och förföljer enskilda personer eftersom det ger enbart vatten på min kvarn. Om Sverige vill bli ett nytt DDR så varför inte gå hela vägen? Om förföljelserna tilltar kommer massor av folk vara tvungna att flytta från Sverige vilket förstärker DDR effekten ännu mera.

Inte för att det riktigt är "on topic" men det är väl inget som tyder på att servers skulle stå i New York?
Citera
2014-09-10, 17:12
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
haha bara bra om fler rasister "kommer ut"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in