2012-08-29, 15:43
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Hammar är tillbaka på Realtid: http://realtid.se/ArticlePages/201208/17/20120817091357_Realtid409/20120817091357_Realtid409.dbp.asp

Ska denna klippa lyckas rädda den sjunkande skutan? Nyemissionen gick ju inte så bra.

Det är helt otroligt att han lyckats jobba som "journalist" flera år utan att lära sig skriva som folk.
Citera
2012-10-19, 21:04
Medlem
swimp78s avatar
Jag förstår mig inte på detta med Ian Hammar - karln är väl uppenbart utvecklingsstörd?

Jag tycker han är rolig förstås, det kan jag inte förneka - men hur i helvete får han jobb?
Är hans pappa en person med inflytande, och har därför inte folk "råd" att tacka nej till mongo-Ian?
Citera
2012-10-20, 13:20
Medlem
canibuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag förstår mig inte på detta med Ian Hammar - karln är väl uppenbart utvecklingsstörd?

Jag tycker han är rolig förstås, det kan jag inte förneka - men hur i helvete får han jobb?
Är hans pappa en person med inflytande, och har därför inte folk "råd" att tacka nej till mongo-Ian?
Ian Hammar är ett starkt varumärke, en del folk klickar och läser hans hans artiklar enbart pga att Hammar skrivit dom = annonsintäkter. Det är i varje fall min teori.
Citera
2012-10-21, 22:16
Medlem
Ian är anledningen till att många läser Realtid.
King Katching Ian Hammar af Saltsjöbaden
Citera
2012-11-16, 09:53
Medlem
Precis när det började bli intressant att läsa Realtid så sparkar de ut Ian!
Realtid kommer att sakna Ian och tappa läsare.
Nu kommer Realtid bli streamline, tråkigare och tappa läsare.
Kungen har slutat, leve Kungen.... It's Hammer time någon annanstans.
Citera
2012-11-16, 13:46
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BompaLore
Precis när det började bli intressant att läsa Realtid så sparkar de ut Ian!
Realtid kommer att sakna Ian och tappa läsare.
Nu kommer Realtid bli streamline, tråkigare och tappa läsare.
Kungen har slutat, leve Kungen.... It's Hammer time någon annanstans.

Kom igen.. Du menar väl inte på riktigt att Hammar är BRA?

Jag gillar fenomenet Hammar, men det har ju snarare med hans brist på kvalitet att göra.
Visst är Ian Hammar KUL eftersom han är så orimlig. Det är ju orimligt att han överhuvudtaget får jobba som skribent, och detta leder ju till fniss. Man gillar det för att det är så absurt. Det är "intressant" på samma vis som alla konstiga händelser är "intressanta". Men inte fan är han läsvärd i sin egen rätt? Hans värde ligger i att han är usel och att man inte förstår på vilket bananskal han kalkat in i medievärlden.
Citera
2013-02-04, 19:41
Medlem
Starvids avatar
Någon som hört något från geniet? Har han fått nytt mediajobb. Skulle gärna se honom på Dn Kultur.
Citera
2013-03-12, 12:17
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Någon som hört något från geniet? Har han fått nytt mediajobb. Skulle gärna se honom på Dn Kultur.

Ja, var fasen tog Hammar vägen? Han verkar uppslukad av Jorden. Jag kom att tänka på hans bilartiklar härom dagen och googlade frenetiskt, men jag hittade inget som var nyare än den här tråden och här låter det som att han försvunnit från Realtid igen. Han finns inte med i redaktionen på sidan etc. Han är väl lite ung för att pensionera sig?
Citera
2013-03-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, var fasen tog Hammar vägen? Han verkar uppslukad av Jorden. Jag kom att tänka på hans bilartiklar härom dagen och googlade frenetiskt, men jag hittade inget som var nyare än den här tråden och här låter det som att han försvunnit från Realtid igen. Han finns inte med i redaktionen på sidan etc. Han är väl lite ung för att pensionera sig?

Ian är synlig på bilmässan i Geneve. Senast satt han tillsammans med Antonov och Müller i en rysk pansar Spyker.
Citera
2013-07-09, 05:44
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webtotti
Ian är synlig på bilmässan i Geneve. Senast satt han tillsammans med Antonov och Müller i en rysk pansar Spyker.

Inga artiklar funna?
Citera
2014-09-10, 15:17
Medlem
Bumpar denna. Någon som vet vad den legendariske skjutjärnsreportern Ian hittar på numera?
Citera
2014-09-10, 15:46
Medlem
JBernards avatar
Det verkar som om han gått upp i rök sedan han valde att sluta på Realtid 2011. Har han emigrerat? Tagit ett jobb på posten? Konsultar han åt trafikverket? Ett verkligt mysterium.

Edit: Om saknaden blir stor finns en fantastiskt trevlig samling av länkar till hans gärning som skjutjärnsjournalist; https://sv-se.facebook.com/pages/We-love-Ian-Hammar/144506918913962
Senast redigerad av JBernard 2014-09-10 kl. 15:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in