2014-09-09, 18:47
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
För mig, och i det fallet tror jag faktiskt att jag pratar för merparten av Sveriges väljare, är inte invandringen den största frågan. Visst, den finns med på bordet men är inte avgörande på något sätt. Jag vill ha politiker och partier som är hederliga och ärliga oavsett åsikt. Det är mitt första val.

Egentligen är det här OT men jag skulle bekymra mig mest över Löfvens velighet om jag var sosse(vilket jag väl i grund och botten är ) ,men att man fortfarande har kvar idioterna i ledande roll som var med och förstörde sverige,och att löfven gärna vill ha fler av de girigbukarna i sin regim bekymrar,men värst är veligheten kring kärnkraften.

men blir SD för stora faller något parti bort och då kan man förlora rollen som vågmästare..
2014-09-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nä, men inget av de där tre partierna verkar i länder där samtliga andra partier är eniga om att upprätthålla en asylpolitik som ger 10 gånger fler asylinvandrare per capita än EU-genomsnittet. Som det ser ut i dagsläget har sjuklövern investerat så fantastiskt mycket prestige och barnslig trotsighet i invandringsfrågan att de är villiga att bränna ner Sverige hellre än att ge efter för den invandringskritiska opinionen. Detta är unikt och därför funkar inte jämförelser med liknande partier utomlands.

Det är möjligt att Pepsi och Coke (DF/FrP) är mycket godare än Cuba-Cola (SD), men DF och FrP säljer sina respektive läsksorter på snabbköpet, SD säljer sin i öknen där man inte har råd att vara kräsen och säga "tack men jag föredrar Coke så jag chansar på att gå några mil till i solen utan vätska".

Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Tyvärr lever dessa svensksegregerande lattemorsor i sin egen lyckliga bubbla, med all rätt.
När deras barn blir större och kommer i minoritet bland alla barn med invandrarbakgrund, ffa från mena-länder, kommer dessa morsor att se tillbaka på hur naiva och oupplysta de var och bittert ångra att de inte insåg vad konsekvenserna skulle bli för deras barn och att de röstade med hjärta istället för hjärna.

Helt plötsligt i framtiden kommer bilden av "bonnläpparna" förändras till att vara de med sunt bonnförnuft.

Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Det är väl sista ropet och den desperata urladdningen innan man måste kapitulera och sjunka ner i förnedringen att man som Reinfeldt skriker "öppna era hjärtan". Det är det sista nu Reinfeldt, du är snart såld med din politik och som politiker för moderaterna. SD kan med tiden nå35-40 procent tillväxten är stabilt uppåt över den långa tidslinjen.

Det fanns något i slutet på 1800-talet och första decennierna på 1900-talet som inte var bra i samhället och som skapade en situation där S kunde växa sig stora. Jag betraktar SD:s potential som densamma. Det är något som inte är bra i samhället och SD är de enda som adresserar det seriöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag vill påstå att detta är den i särklass viktigaste trenden just nu. Ett dåligt resultat för MP samtidigt som FI missar riksdagen och SD blir supervågmästare är värt mycket mer än 15 procent för SD.

Vågmästarrollen har jag förstått att JÅ också tycker är viktig, men för Sveriges bästa vore det om SD fick 25 eller 30 eller allra helst 51%. Ju större de blir desto tydligare signal att folket fått nog. Det anser jag vara viktigare än att kunna blockera frågor under en mandatperiod. SD på 30 % hade chockat etablisimanget så det stod härliga till.
2014-09-09, 18:51
Medlem
Bellanias avatar
Lookalike!

Det finns tre viktiga saker att uppnå den 14 september:

1. Ett rejält valresultat
2. Att uppnå positionen som supervågmästare
3. Förhandla/tvinga bort Herr Schweinfeldt som partiledare - genom stenhårda parlamentariska krav

Dessa tre krav bör kunna resultera i att genom väl valda stödröstningar och krav på motsvarande motprestationer - minska eller reducera massinvandringen till rimliga proportioner!!!

2014-09-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det finns två viktiga saker att uppnå den 14 September.
Först ett rejält valresultat om över 12 procent.
Det andra är att säkerställa en klar och tydlig vågmästarroll.

Denna roll måste denna gång användas till att aktivt försöka fälla varje massinvandringsregering.

Båda sakerna kommer att uppnås den 14 September.Helin och Mattson tillsammans med demokraturens övriga kreatur kommer att gråta floder av indignation över folkviljan.

Det kommer att bli lustigt att beskåda.

Ser också fram emot detta. Undrar vad de tycker är värst egentligen.
1) Att PK-sektens gullegrisar i MP inte ökar, om än bara marginellt,
2) Att virrpannorna i F! inte kommer in i riksdagen, eller
3) Att SD erhåller 13-15% och blir supervågmästare

Man ser verkligen fram emot alla indignerade ledarsidor, krönikor och TV-uttalanden.
År 2014 blir PK-sektens mardröm. Frågan är om år 2014 också blir startskottet på sektens implosion.
2014-09-09, 20:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino

Man ser verkligen fram emot alla indignerade ledarsidor, krönikor och TV-uttalanden.
År 2014 blir PK-sektens mardröm. Frågan är om år 2014 också blir startskottet på sektens implosion.

Ja det är tre jobbiga saker för dem helt klart, svårt att utse en vinnare där.

Kommer vi få se rubriker som: "fel partier vann, inför ett jurysystem istället (bestående av utbildade journalister)".
2014-09-09, 20:44
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Kommer vi få se rubriker som: "fel partier vann, inför ett jurysystem istället (bestående av utbildade journalister)".

Det tråkiga är att jag verkligen kan tänka mig att vissa skulle föreslå detta som lösning.

Går alla tre alternativen i uppfyllelse så är det verkligen orsak till ett rejält firande.
2014-09-09, 20:51
Medlem
lagartos avatar
Citat:

4) Reinfeldt avgår då M får mindre än 20%
2014-09-09, 20:53
Medlem
Citat:

Om SD får 13% så kommer rubriken på ledarsidorna att vara "87% röstade för ökad öppenhet" eller något liknande. Resonemanget kommer därefter att utökas med att svenska folket nu gav ett tydligt mandat till politikerna att liberalisera migrationspolitiken ytterligare eftersom Reinfeldt ju var så tydlig med vad det skulle kosta och hur många som skulle komma osv.

Reinfeldt och övriga sjuklövern var tydliga med sin invandringspolitik och folket gav dem 87% av rösterna. Ibland tycker jag att det finns en överdriven optimism här på fb, 7klövern kommer inte att knäckas av ett SD på 13%. Visst skulle de hellre vilja att SD inte fanns i riksdagen, men jag tror att de nästkommande 4 åren kommer att vara en repris på föregående mandatperiod, med den skillnaden att MP nu kommer att sitta i regeringen.

Vi kommer att få se ytterligare ökning av invandringen, mer tjafs om pepparkaksgubbar, tintin, pippi långstrump och problematiserande(hat) av svenskheten och den svenska kulturen.

Egentligen så kan PK hegemonin bara brytas av att SD kommer upp i 30-40% eller att något annat stort parti (M eller S) tar in SD i värmen. Jag tror inte att något av dessa scenarion kommer att inträffa inom de närmsta åren.
2014-09-09, 20:59
Medlem
Ada har rört på sig under dagen. Nu har sannolikheten för att SD blir vågmästare krupit upp i 65%. Var under 50% i förra veckan.
Och förväntat resultat för SD är 10.2%. Var 9.9% förra veckan.

Och sannolikheten att Mp blir mindre än SD är nu uppe i 91%.
2014-09-09, 21:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania
3. Förhandla/tvinga bort Herr Schweinfeldt som partiledare.
Jag skulle vilja påstå att för Sveriges överlevnad som nation så är detta det allra viktigaste.
Många har ju med rätta anklagat Palme för att vara den som orsakat Sverige mest skada i modern tid.
Men Reinfeldt har sedan länge passerat Palme avseende landsförräderi.
En sådan destruktiv judasfigur dyker det bara upp en per årtusende.
2014-09-09, 21:20
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag skulle vilja påstå att för Sveriges överlevnad som nation så är detta det allra viktigaste.
Många har ju med rätta anklagat Palme för att vara den som orsakat Sverige mest skada i modern tid.
Men Reinfeldt har sedan länge passerat Palme avseende landsförräderi.
En sådan destruktiv judasfigur dyker det bara upp en per årtusende.
Skulle det bli bättre med Löfven menar du? Sossarna är ju ännu mer PRO-invandring (solidaritet, frihet och jämlikhet för hela slanten!) och skulle på köpet köra ekonomin i sank.

Är inte SD-are. Bara genuint intresserad av hur ni tänker.
2014-09-09, 21:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Skulle det bli bättre med Löfven menar du? Sossarna är ju ännu mer PRO-invandring (solidaritet, frihet och jämlikhet för hela slanten!) och skulle på köpet köra ekonomin i sank.

Är inte SD-are. Bara genuint intresserad av hur ni tänker.

Jag kan bara svara för mig men jag anser att Reinfeldt måste bort så att det kan komma andra ledare i M som är mer öppen för folkviljan på det här området, men givetvis är Löfven och hans anhang värre för Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in