Citat:
Ursprungligen postat av
dandino
Ser också fram emot detta. Undrar vad de tycker är värst egentligen.
1) Att PK-sektens gullegrisar i MP inte ökar, om än bara marginellt,
2) Att virrpannorna i F! inte kommer in i riksdagen, eller
3) Att SD erhåller 13-15% och blir supervågmästare
Man ser verkligen fram emot alla indignerade ledarsidor, krönikor och TV-uttalanden.
År 2014 blir PK-sektens mardröm. Frågan är om år 2014 också blir startskottet på sektens implosion.
Om SD får 13% så kommer rubriken på ledarsidorna att vara "87% röstade för ökad öppenhet" eller något liknande. Resonemanget kommer därefter att utökas med att svenska folket nu gav ett tydligt mandat till politikerna att liberalisera migrationspolitiken ytterligare eftersom Reinfeldt ju var så tydlig med vad det skulle kosta och hur många som skulle komma osv.
Reinfeldt och övriga sjuklövern var tydliga med sin invandringspolitik och folket gav dem 87% av rösterna. Ibland tycker jag att det finns en överdriven optimism här på fb, 7klövern kommer inte att knäckas av ett SD på 13%. Visst skulle de hellre vilja att SD inte fanns i riksdagen, men jag tror att de nästkommande 4 åren kommer att vara en repris på föregående mandatperiod, med den skillnaden att MP nu kommer att sitta i regeringen.
Vi kommer att få se ytterligare ökning av invandringen, mer tjafs om pepparkaksgubbar, tintin, pippi långstrump och problematiserande(hat) av svenskheten och den svenska kulturen.
Egentligen så kan PK hegemonin bara brytas av att SD kommer upp i 30-40% eller att något annat stort parti (M eller S) tar in SD i värmen. Jag tror inte att något av dessa scenarion kommer att inträffa inom de närmsta åren.