• 3
  • 4
2014-09-07, 10:24
Medlem
moondawns avatar
Trist nyhet.
Aja, livet går väl vidare men just nu är det bara tungt.
Citera
2014-09-07, 10:41
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moondawn
Trist nyhet.
Aja, livet går väl vidare men just nu är det bara tungt.

Skrev du i fel tråd eller var det först nu du hörde att han dött?
Citera
2014-09-07, 11:11
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Skrev du i fel tråd eller var det först nu du hörde att han dött?
Nu.
Men visste dock inte vem var förrän den här tråden kom upp på aktuella ämnen.
Citera
2014-09-08, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moondawn
Nu.
Men visste dock inte vem var förrän den här tråden kom upp på aktuella ämnen.
den kom upp för att du skrev i den idiot
Citera
2014-09-08, 19:59
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erhhhhh
den kom upp för att du skrev i den idiot
Nja, knappast

Edit: Din färsking.
Senast redigerad av moondawn 2014-09-08 kl. 20:07. Anledning: Färsking muppar sig
Citera
2014-09-09, 16:46
Medlem
ber89luts avatar
Ha, ha, ha! Nä, det var nog inte för att Moondawn skrev i den här tråden som den poppade upp bland aktuella ämnen. Utan kanske snarare för att Aftonbladet för två dagar sedan hade en artikel där det stod att anledningen till att Opeth’s forum stängdes, var för att ett rövhål i forumet uttryckte sig nedsättande om Opeth’s vän: Marcel Jacob.

Edit:
Jag kan ju likaväl länka när jag håller på:
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle19490181.ab
Senast redigerad av ber89lut 2014-09-09 kl. 16:48.
Citera
2014-09-09, 18:06
Medlem
Apologists avatar
Jag hörde att han tog livet av sig för att han hade svårt att lyfta basen o spela pga svåra ryggsmärtor m.m. Tydligen något som man idag kan operera sig för. Men han hade någon sjukdom?

Dessutom läste Marce Psykologi på universitet om jag inte minns fel. Självmords statistiken för psykologer är ju skyhög; de som ska hjälpa deprimerade är de som själva tar livet av sig.

Han hade väl även någon Italiensk flickvän under de sista åren?

Dessutom hade ju Talisman kört sin avslutnings turne och Jeff var ju med i Journey och andra band så Talisman körde på sluttampen vilket sannerligen var hans livsverk.

I alla fall. Han var en fruktansvärd talangfull låtskrivare utöver bas spelandet. Jag lyssnar på allt han medverkat i. Känns lite bedrövligt att han tog livet av sig då mycket av Talismans musik är upplyftande och uppmanar till glädje för livet.

Är glad att hans anhöriga o vänner o fans verkar föra hans minne vidare på ett respektfullt sätt. Såg bla en kille gå med Marcel Jacob tröja på Väsby Rock.
Citera
2024-01-30, 22:51
Medlem
Rebali179s avatar
Idag den 30:e januari skulle basisten och låtskrivaren Marcel Jacob fyllt 60 år och i samband med detta släpper nu de kvarvarande medlemmarna i Talisman låten ”Save Our Love”. Så här går att läsa i ett pressmeddelande:

On January 30, 2024, Marcel Jacob would have turned 60. We want to shed light on the problem of mental health issues. Too many people are leaving their loved ones and friends far too early.

Marcel Jacob founded the band Talisman in 1989 after playing with John Norum, Yngwie Malmsteen and early Europe. Talisman had a major hit with the song ”I’ll Be Waiting” and released several studio and live albums. Unfortunately, Marcel took his own life on July 21, 2009.

The remaining members of Talisman, Jeff Scott Soto (vocals), and Pontus Norgren (guitars), have written the song ”Save Our Love” as a tribute and in memory of Marcel Jacob and the music they created together. Talisman’s drummer, Jaime Borger, also plays on the song, and it features guest appearances by Mic Michaeli from Europe on keyboards, Johan Niemann (Evergrey) on bass and BJ (SOTO) on backing vocals. The song will be released on all digital platforms on January 30th.

https://denmelodiosabloggen.com/2024...marcel-jacobs/
Citera
2024-01-30, 23:09
Medlem
Grym bassist och musiker som gjorde sin grej, lämnade tyvärr alldeles för tidigt.
Citera
2025-07-08, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent.Karlsson
Marre tog inga droger! Men han var en filosof och en djup tänkare med många personliga problem. Saknar honom frukansvärt mycket...
Exakt. Minns de gånger jag pratade med honom. Väldigt djupa diskussioner och otroligt intelligent man.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in