2014-09-09, 11:34
Medlem
Muhamedssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Du menar att man ska rösta emot regeringen även om det är förslag som man själva har? Ska man rösta för de rödgrönas förslag istället?

Nej givetvis inte. Inte emot sina egna förslag. Men man måste nu börja att pressa hårdare. SD ska inte sitta som en snäll ja-sägare till Fridolin och hans islamska parti.
2014-09-09, 11:44
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Du menar att man ska rösta emot regeringen även om det är förslag som man själva har? Ska man rösta för de rödgrönas förslag istället?

Man ska tillfoga regeringen återkommande smällar genom att rösta emot dem. Ibland måste man göra våld på sin egen uppfattning. Annars blir det repris på de katastrofala fyra åren vi just genomlidit.

Regeringen måste komma till smärtsam insikt om att ska man få SDs stödröster så kostar det något i utbyte. Man ska inte rösta emot sina egna förslag men man ska rösta emot i frågor man inte lagt några förslag och där regeringen räknar med SDs stöd. Minst en rejäl nedröstning i månaden är lagom för att regeringen ska begripa allvaret.

.
2014-09-09, 11:58
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det som förundrar mig mest är att var tionde väljare uppger i opinionsundersökningarna att de tänker rösta på Sverigedemokraterna. Trodde faktiskt att svenskar var ett intelligent folk.
så vad du säger är att du betraktar den svenska folkgruppen som mer intelligent än andra, för att i nästa veva kalla folk rasister?
2014-09-09, 12:00
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Man ska tillfoga regeringen återkommande smällar genom att rösta emot dem. Ibland måste man göra våld på sin egen uppfattning. Annars blir det repris på de katastrofala fyra åren vi just genomlidit.

Regeringen måste komma till smärtsam insikt om att ska man få SDs stödröster så kostar det något i utbyte. Man ska inte rösta emot sina egna förslag men man ska rösta emot i frågor man inte lagt några förslag och där regeringen räknar med SDs stöd. Minst en rejäl nedröstning i månaden är lagom för att regeringen ska begripa allvaret.

.

Jag tror att det behövs mindre för att påminna om att man är vågmästare. Redan att lägga ned sina röster, om varken regering eller opposition förhandlat/anpassat sig, räcker. Att rösta mot förslag som anpassats till SD:s uttalade politik behövs bara om regeringen varit väldigt skicklig i att inte låtsas om SD:s vågmästarroll.
Senast redigerad av Gullegubben 2014-09-09 kl. 12:02.
2014-09-09, 12:05
Medlem
Aboristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Svensken i allmänhet är ganska korkad faktiskt. Måste kännas riktigt bra för en del folk att det nu äntligen finns ett parti som är specialdesignat för alla dumma svenskar.

Med tanke på hur många svenskmongon det finns kan SD säkert få med sig minst 50% av opinionen.

SD 2014: 20%
SD 2018: 35%
SD 2022: Partiet förbjuds tre månader innan valet

Det där är inte realistiskt. SD kommer aldrig komma över 20 % någonsin. SD är inget ukip, dansk folkeparti eller fremskrittsparti. SD har inte blivit tillräckligt modernt och fräscht, och om vi ska vara objektiva, Björn Söders favoritkandidater till riksdagen, den oborstade Runar Filper och Gävlekillen kommer inte bidra särskilt mycket till en uppfräschning av partiet. Snarare tvärtom. Det är snarare en resa tillbaka till rötterna.

Under kommande mandatperiod kommer vi se nya politiska vildar, haverier, och attentat mot sunda SD-politiker. Det kommer bli svårare att hålla ihop partiet.

Har påpekat det tidigare, och har stöd av Lena Mellin i min tes. SD är överskattade i United Minds. Efter dessa hakkors- och zigenarskandaler kommer SD att landa på mellan 7 och 9 % då många sverigedemokrater blev hotade av Reinfeldt "en röst på SD är en röst på en ny regering".

Även om många (inklusive jag själv i viss mån) inte ser SD som lika avskyvärda som för fyra år sedan så är ändå de flesta taktiker när det gäller ett riksdagsval.
2014-09-09, 12:05
Medlem
Elohirs avatar
Citat:

.

Tror jag med är riktigt. Det måste bli ett dyrare pris för regeringen om de vill framhävda sin invandringspolitik annars blir de bara ignorerade.
2014-09-09, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Alla ser livet från sin egen utkiksplats och om jag t.ex. hade bott i centrala Sthlm hade jag haft invandringsfrågan långt ner på listan. Men för alla där ute i Sverige som bor i små lugna städer och andra mindre orter där det plötsligt dumpats busslaster med främlingar, i vissa fall 200 i byar med 500 invånare, har det vänt upp och ner på tillvaron. För dem är det livet före invandringen och livet efter.
När annars händer det att gatorna plötsligt fylls av hundratals främlingar som inte var där nyss?
Jag kan komma på två situationer. Det ena är om man har en musikfestival som Hultsfred eller Woodstock, men då är det över på ett par dagar.
Det andra är om en främmande krigsmakt rullar in och ockuperar, som i Norge, Danmark, Polen, Nederländerna m fl under andra världskriget.

Det är riktigt intressant och utvecklande att läsa dina inlägg. Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Muhamedsson
Vid vågmästarställning så kräver jag att SD röstar emot precis allt som regeringen för fram. Annars är det slut på mitt stöd!

Citat:

.

Jag känner samma sak. Det är en balansgång mellan att inte visa sig ansvarslös och demonstrera sin maktposition.

7K vill ha enorm invandring som kostar svenskarna så oerhört mycket att välfärden åker ner och skatter och statsskuld åker upp. SD vill verka för att Sverige har samma nivå på invandring som övriga Europa. Om det är rasistiskt så är alla länder utom Sverige rasistiska. Det begriper ju alla att det inte stämmer.

Hur gör de andra partierna? Det har hänt att de inte ens lägger inte fram förslag om de vet att det går igenom endast med hjälp av SD. Ibland röstar de tom emot sina egna förslag om de skulle gå igenom tack vare SD. Sett ur det perspektivet tycker jag SD borde förstöra precis så mycket det bara går. Åsamka maximal skada överallt!! När det blir om nyval får man återigen trycka på det orimliga i svenska invandringspolitik. SD är inte främlingsfientliga. Jag tror inte snitt-SD:aren är "fientlig" mot japaner, sydkoreaner, tyskar eller danskar däremot är man (jag!) numera oerhört "främlingsfientlig" mot MENA, somalier, balkan och zigenare.
2014-09-09, 12:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det som förundrar mig mest är att var tionde väljare uppger i opinionsundersökningarna att de tänker rösta på Sverigedemokraterna. Trodde faktiskt att svenskar var ett intelligent folk. Ju mer jag ser och hör om Sverigedemokraternas företrädare desto mer förbryllad blir jag. Sverigedemokraterna består av en samling stolpskott, rasister,smygrasister och byfånar som inte fattar något av verkligheten.
Misstänker starkt att detta så kallade parti kommer att få under de 10%, som de i nuläget inhöstar i opinionsmätningarna. Att utrycka sin besvikelse vid opinionsmätningar över regeringspartierna är en sak men att rösta på ett antal dårar i ett val är en helt annan sak.
Jag tyckte du hade utlovat att hålla dig undan från tråden fram till valnatten?
2014-09-09, 12:22
Medlem
Menveds avatar
Här en ny undersökning från något för mig okänt företag som publiceras på Dagens opinion.

Enligt den så är 14 procent ett golv för SD, och 16 procent ett tak.
2014-09-09, 12:24
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
För mig, och i det fallet tror jag faktiskt att jag pratar för merparten av Sveriges väljare, är inte invandringen den största frågan. Visst, den finns med på bordet men är inte avgörande på något sätt. Jag vill ha politiker och partier som är hederliga och ärliga oavsett åsikt. Det är mitt första val.

Hade du tänkt någon centimeter längre borde du begripa att invandringspolitiken är den avgjort enskilda fråga som betyder mest för Sverige just nu oavsett om du finner några ohederliga politiker. Det är ohederligt i sig att inte informera svenskarna om kostnaderna vilket sjuklövern inte gjort.

Man har funnit sjuttio skandaler där politiker från andra partier uttryckt rasism här är ett exempel.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/m-avhopp-efter-rasism-i-valstugor_3898864.svd
2014-09-09, 12:32
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aboristen
Efter dessa hakkors- och zigenarskandaler kommer SD att landa på mellan 7 och 9 % då många sverigedemokrater blev hotade av Reinfeldt "en röst på SD är en röst på en ny regering".

Hur tänker du där? Skandalerna som uppdagats den senaste veckan är inte i närheten av de hemskaste skandalerna SD fått stå ut med sedan kampanjandet till valet 2010, varför tror du att just dessa skandalerna kommer halvera SD? Det finns verkligen inget belägg för det påståendet, det påstyrks varken av historia eller teori.

Och det där med att SD blev hotade med ny regering, det är ju just det SD är ute efter! Varför skulle det vara avskräckande? Om något så kommer det motivera fler osäkra från båda blocken till att stödja SD, då folk nu har svart på vitt att det är det enda sitta att få förändring på.
2014-09-09, 12:50
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Här en ny undersökning från något för mig okänt företag som publiceras på Dagens opinion.

Enligt den så är 14 procent ett golv för SD, och 16 procent ett tak.
Nu tolkar du det fel.

Skulle t ex Fi ha ett golv på 3 och ett tak på 8? Skulle S ha ett golv på 21 och ett tak på 27? Knappast.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in