2014-09-09, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag kollade faktiskt hans inloggningar lite sporadiskt & han var inloggad enbart ett fåtal gånger under den aktuella perioden. Om det nu ens var han själv som var inloggad. Känner en viss oro över att det hänt honom något.

Det kan ju också vara så att Fula Gubben känner att det bränns under fötterna. Han kanske är en av alla dessa som fått besök och att han är rädd för att avslöjas.

Just nu är det tidig tisdag morgon och nya avslöjanden kommer att publiceras om någon timme. Undrar vem dom fått på kroken idag? Dom spar det bästa till på fredag.
2014-09-09, 06:15
Moderator
v50s avatar
SD får 11,1% (-0,3) i aftonbladet/united minds senaste mätning

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19500414.ab
2014-09-09, 06:21
Medlem
2big4yous avatar
United Minds Sep 09-09

M 21% +0,1
Fp 6,9% +0,4
C 6,5% +1,9%
Kd 5,7% +0,1%
Mp 7,5% -1,3%
S 29,6% -0,9%
V 7,2% -0,1%
F! 3,4% +0,6
SD 11,1 -0,3%

Utförd 5-9 September
2014-09-09, 06:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Underskatta aldrig folks vrede. Medias psykotiska dillande om Dulny, Löfvéns zigenare och Pippis negerslavar imponerar liksom inte längre hos andra än redan troende kulturmarxister.

Enda hotet mot SD:s opinionssiffror är ett minskande avstånd mellan blocken då bittra moderater väljer Alliansen i stället för galningarna i MP.
Få moderater går från M till Mp , de som byter från M är less på deras sinnessjuka antisvenska politik och vill ha en ändring och då blir det SD.
Idag toppade SD's nr 7 i Sundsvall?? Expressens internetsida! Helt ärligt tror jag folk skiter fullständigt i om han skrivit att Negerfeldt har afrikanskt blod i sig.
Att jaga småfolk vinner inga väljare till sjuklövern.
Expressen framstår enbart som en obehaglig publikation.
SVT försökte dra sitt strå till stacken genom att i Vetenskapens värld " förklara" varför nationalistiska partier växer? Synd för kommunisterna att det var både fotboll och idol samtidigt så deras publik var minimal som bäst.
Demokraturen visar sitt rätta ansikte.
2014-09-09, 06:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Jag vet inte hur uppslutningen såg ut, men enligt en färsk mätning från Sthlm stad uppgick SD:s stöd till cirka 8%. Att SD skulle erhålla 4% i Sthlm är otänkbart. Om 8% uppger SD i en undersökning kan du lita på att de erhåller 10% minst. 08.or är närmast besatta av sitt anseende, och än så länge betraktas SD som paria, om än i mindre utsträckning än för några år sedan möjligtvis, men SD-sympatier är inget man stoltserar med här i huvudstaden. Jag kommer att rösta SD på söndag, och aldrig i helvetet att jag tillkännager det för någon som jag inte vet är SD:are. Vi håller käft utåt men gör vårt ställningstagande på söndag.
Jag instämmer i det, talar inte om på jobbet vad jag röstar på även om en del av mina arbetskamrater fattar, dvs. Likasinnade.
2014-09-09, 06:57
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
United Minds Sep 09-09

M 21% +0,1
Fp 6,9% +0,4
C 6,5% +1,9%
Kd 5,7% +0,1%
Mp 7,5% -1,3%
S 29,6% -0,9%
V 7,2% -0,1%
F! 3,4% +0,6
SD 11,1 -0,3%

Utförd 5-9 September

Förstår inte Melins kommentar nedan:

Hur träffsäker är då den nya mätningen från Aftonbladet/United Minds? Det kan man givetvis inte *veta förrän efteråt. Men den mätning som publicerades tre dagar *före förra riksdagsvalet överskattade stödet för Alliansen och för Sverigedemokraterna med vardera 1,4 procentenheter. Stödet för rödgröna underskattades med 0,4 procentenheter.

Har SD någonsin överskattats?
2014-09-09, 06:58
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe

Hur träffsäker är då den nya mätningen från Aftonbladet/United Minds? Det kan man givetvis inte *veta förrän efteråt. Men den mätning som publicerades tre dagar *före förra riksdagsvalet överskattade stödet för Alliansen och för Sverigedemokraterna med vardera 1,4 procentenheter. Stödet för rödgröna underskattades med 0,4 procentenheter.

Önsketänkade, hon kan inte göra neutrala analyser. Bara att ignorera.
2014-09-09, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Jag vet inte hur uppslutningen såg ut, men enligt en färsk mätning från Sthlm stad uppgick SD:s stöd till cirka 8%. Att SD skulle erhålla 4% i Sthlm är otänkbart. Om 8% uppger SD i en undersökning kan du lita på att de erhåller 10% minst. 08.or är närmast besatta av sitt anseende, och än så länge betraktas SD som paria, om än i mindre utsträckning än för några år sedan möjligtvis, men SD-sympatier är inget man stoltserar med här i huvudstaden. Jag kommer att rösta SD på söndag, och aldrig i helvetet att jag tillkännager det för någon som jag inte vet är SD:are. Vi håller käft utåt men gör vårt ställningstagande på söndag.
Känner inte riktigt igrn mig i din beskrivning, jag tycker det dräller av SDare i stan. Och jag känner ingen aversion när jag pratar om det. men det är klart, jag bor inte på Söder och umgås mest med välutbildade. Däremot märker jag inte mycket av SDs valkampanj här, vilket är synd.
Senast redigerad av Fnysington 2014-09-09 kl. 07:12.
2014-09-09, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
United Minds Sep 09-09

M 21% +0,1
Fp 6,9% +0,4
C 6,5% +1,9%
Kd 5,7% +0,1%
Mp 7,5% -1,3%
S 29,6% -0,9%
V 7,2% -0,1%
F! 3,4% +0,6
SD 11,1 -0,3%

Utförd 5-9 September

5:e september publicerar Expressen bilder på en tonårstjej i SD som har naziarmbindel på sig under dammsugning. Därefter en rad avslöjanden från Researchgruppens åsiktsregistrering. Verkar inte haft den effekt som media hoppats på.

Andelen osäkra väljare har för övrigt ökat från 11.3% till 15%.
2014-09-09, 07:22
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Off Topic: Innan du rättar kan du ju åtminstone försöka vara lite beläst inom ämnet.
Att du fortfarande inte verkar förstå att du sprider okunnighet bådar illa.

Jag har läst och jag vet vad Bradley-effekten innebär men SD har ändå ingen Bradley-effekt på sig. De övriga partierna har en Bradley-effekt vilket påverkar SD så att SD får lägre resultat i OU men högre i val. Jag sprider därför ingen okunnighet utan jag förklarar för dig. Sen att du vägrar ta åt dig den kunskap jag erbjuder är bara ett tecken på att du är för stolt för att erkänna att du har fel
2014-09-09, 07:28
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
5:e september publicerar Expressen bilder på en tonårstjej i SD som har naziarmbindel på sig under dammsugning. Därefter en rad avslöjanden från Researchgruppens åsiktsregistrering. Verkar inte haft den effekt som media hoppats på.

Andelen osäkra väljare har för övrigt ökat från 11.3% till 15%.
Det kommer förmodligen att få effekt i den bemärkelsen att de som inte bestämt sig och haft SD som ett av sina alternativ, kanske väljer annat. Slask-Expressen kanske dessutom sparar något riktigt tungt i slutet av veckan, som kan påverkar vissa väljare?
2014-09-09, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe

Svenskmedias missbruk av demokratin tenderar öka ju närmare valet vi kommer. De höga siffrorna för SD riskerar då falla, beroende på vilken förhäxningsbrygd de lyckas koka.
Det har sagts förr men tål sägas om och om igen: vi lever i den segaste typen av diktatur, den med skenet av demokrati.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in