2014-09-06, 20:49
Medlem
JedemDerSeines avatar
Vi borde så klart investera hela kulturbudgeten i Arno Brekers verk och smälla upp dem på varje offentligt torg, till uppbyggnad för folkgemenskapen och förargelse för alla kommunistiska dissidenter. Två flugor i en smäll...
Citera
2014-09-06, 22:04
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Vi borde så klart investera hela kulturbudgeten i Arno Brekers verk och smälla upp dem på varje offentligt torg, till uppbyggnad för folkgemenskapen och förargelse för alla kommunistiska dissidenter. Två flugor i en smäll...

Gärna komplettera med några av Josef Thoraks alster också och köpa tillbaka de verk som Carl Milles sålde till andra länder.
Citera
2014-09-07, 11:39
Medlem
flukemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Gärna komplettera med några av Josef Thoraks alster också och köpa tillbaka de verk som Carl Milles sålde till andra länder.

Varför vill ni bara se konst som innefattar muskulösa nakna män?
Citera
2014-09-07, 12:08
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flukeman

Thorak och Breker gjorde många skulpturer av vackra nakna kvinnor också.
Citera
2014-09-07, 13:37
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Glöm inte vacker arkitektur av Albert Speer!

Citat:
Ursprungligen postat av flukeman
Den mänskliga vältränade kroppen är inget negativt i sig trots att modern "konst" gärna vill använda sig av den i perversa och nedbrytande syften.
Citera
2014-09-08, 21:43
Medlem
Benderss avatar
Vad har hänt med motståndrörelsen,har den blivit lite passiv?

Kollar man på ex. Youtube så finns där flera gamla filmer där stora vitklädda tåg med svenskar tågar genom städer med fanorna högt.

Brukar hålla mig uppdaterad via "nordfront.se" för jag tycker dom har en bra layout och stabilt och blandat nyhetsflöde,faktiskt skulle jag vilja säga att deras sida är den bästa svenska på nätet

Men nu verkar allt mest handla om klistermärken och bergsklättring,jag är mest nyfiken på vad som hänt?
Och K.L hör och ser man sällan nu för tiden.

Tråkigt iaf....
Citera
2014-09-08, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Benders
Och K.L hör och ser man sällan nu för tiden.
Har man nånsin gjort det? Jag måste säga att det är jävligt skum taktik att sitta och filosofera i skogen och tro att kampen sköter sig själv?
Citera
2014-09-09, 00:28
Medlem
Citat:
Kollar man på ex. Youtube så finns där flera gamla filmer där stora vitklädda tåg med svenskar tågar genom städer med fanorna högt.
Vita skjortor brukade mest användas i samband med Folkets Marsch och liknande som var större gemensamma demonstrationer där man ville profilera sig i förhållande till andra grupper.
Citat:
Brukar hålla mig uppdaterad via "nordfront.se" för jag tycker dom har en bra layout och stabilt och blandat nyhetsflöde,faktiskt skulle jag vilja säga att deras sida är den bästa svenska på nätet
Kul att höra!
Citat:
Men nu verkar allt mest handla om klistermärken och bergsklättring,jag är mest nyfiken på vad som hänt?
Statistiskt så har ju rörelsen ökat sin aktivitetsnivå de senaste åren enligt Expos rapporter. Så jag delar inte riktigt uppfattningen att saker går bakåt på den fronten.

Eftersom opinionsbildning och rekrytering på många sätt kan göras enklare via nätet och datorer så har ju en del arbete kanske också flyttat från gator och torg till nätet. Förut kämpade organisationen med att trycka en papperstidning och var sedan ute och sålde den på gatorna; idag driver man en nättidning som når ut till mycket fler människor till ett lägre pris och aktivister kan dela den tidningen via Facebook och andra sociala medier.
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Har man nånsin gjort det? Jag måste säga att det är jävligt skum taktik att sitta och filosofera i skogen och tro att kampen sköter sig själv?
Nu kan jag hålla med om att det vore bra om han syntes mer utåt, men han sitter inte ute i skogen och låter kampen sköta sig själv. Uttala dig inte om saker du inte har koll på.
Citera
2014-09-09, 01:37
Medlem
Benderss avatar
Jag menade absolut inte att klanka ner på NMR,men min bestämda uppfattning är att dom syns mindre irl,är expo verkligen en tillförlitlig källa,dom räknar väl vad som helst som "aktivitet".

Jag personligen hade tyckt det vore ytterst mäktigt om ex SvP hade ett 1:a majtåg,eller som i Sthlm den 30:e Aug och sedan se/höra på nyheterna att SMR/NMR har haft tåg/manifestation ngr veckor senare,eller varför inte tillsammans?

Jag menar bara ett det är lite väl tyst om er,även om det kanske är en strategi ni har eller om det bara blivit så...

Sedan förstår jag att allt inte passar sig att dryfta på ett forum som detta
Citera
2014-09-09, 01:48
Medlem
Citat:
Jag menade absolut inte att klanka ner på NMR,men min bestämda uppfattning är att dom syns mindre irl,är expo verkligen en tillförlitlig källa,dom räknar väl vad som helst som "aktivitet".
Jag tolkade inte dig så heller

Expo delar ju upp sina rapporter i olika kategorier som demonstrationer, torgmöten, offentliga flygbladsutdelningar, klistermärkesuppsättningar osv. Så vill man veta säkert om organisationen är mer eller mindre aktiv får man väl kika på de sorts aktioner som man tycker är viktigast och jämföra hur det har sett ut olika år, och där tror jag ändå att kvantiteten generellt ökat år för år de senaste åren. Dock har ju Expo bara gjort de här mätningarna i några år så det blir ju svårt med jämförelser över lång tid, men 3-5 år bakåt finns det sådana rapporter i alla fall.

Sedan kan det ju hända att man är sämre på att filma aktiviteter under vissa perioder eller så och att det gör att man syns mindre utåt.
Citera
2014-09-09, 01:56
Medlem
Benderss avatar
Okej,tack för svar.

Bra med en förstahandskälla som har tid/lust/ork att sitta här och svara så det slipper bli missuppfattningar eller spekulationer,även fast det går mkt troll i trådarna här

Upplever du att ni har "vind i seglen",har ni tappat medlemmar till SvP?

Hur ser ni på Svp?

Även Stefan Jacobsson var engagerad inom "NU" när det fanns runt milleniumskiftet
Citera
2014-09-09, 06:36
Bannlyst
Kan man gå med i SMR om man gillar droger eller steroider?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in