2014-09-08, 22:17
Medlem
Rippless avatar
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?colourid=4006&brandid=6&catid=109&shoeid= 7468&sizeid=&fitid=

Gillar dessa också väldigt mycket. Har redan ett par bruna chelsea boots som ser bra ut och är 1 år gamla, använder skoblock till dem varje natt och vårdar dem. Därför känns det lite roligare att köpa ett par i mocka. Problemet är att det är så jobbigt att man inte kan testa dessa. Finns de från någon svensk nätbutik med fria returer? Brukar ha 44 i tygskor, men har märkt att mina chelsea boots är för stora och de är i 44. Funderar på att gå ner till 43 så de kan töja sig lite.

De finns på CareofCarl, dock bara med lädersula...
Citera
2014-09-08, 22:29
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dum fet lat
Jag fick mina Comfort Craftsmans från Bootsonline och jag betalade ingen tull eller så. Det verkar onekligen som om import från AU är avgiftsbelagd så jag hade väl tur antar jag.

Det är inget lotteri. Påförs du inte tull/moms automatiskt är det din plikt att själv ta kontakt med Tullverket och se till att betala in rätt belopp. Gör du inte det ägnar du dig åt varusmuggling (eller vad nu det rubriceras som).

Det gäller för övrigt för dyra varor man köpt på plats utomlands. Efter en shoppingresa till t.ex. NY ska man alltså gå mot rött i tullen och betala svensk (eller i vilket land man nu landar) moms.

Personligen tycker jag att jag betalar tillräckligt med skatt för att glida undan med gott samvete emellanåt...
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2014-09-08 kl. 22:32.
Citera
2014-09-09, 00:57
Medlem
cnss avatar
vet att http://www.aussiebushhats.com.au nämnts tidigare i tråden men har någon beställt RM Williams härifrån på sistone, fått leverans och således även kan gå i god för sitsens kredibilitet?
Citera
2014-09-09, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?colourid=4006&brandid=6&catid=109&shoeid= 7468&sizeid=&fitid=

Gillar dessa också väldigt mycket. Har redan ett par bruna chelsea boots som ser bra ut och är 1 år gamla, använder skoblock till dem varje natt och vårdar dem. Därför känns det lite roligare att köpa ett par i mocka. Problemet är att det är så jobbigt att man inte kan testa dessa. Finns de från någon svensk nätbutik med fria returer? Brukar ha 44 i tygskor, men har märkt att mina chelsea boots är för stora och de är i 44. Funderar på att gå ner till 43 så de kan töja sig lite.

De finns på CareofCarl, dock bara med lädersula...
Är det dessa du tänker på hos CoC? Loake Burford De skor du inleder med att länka till hos Herring tillhör deras egen kollektion och säljs mig veterligen ingen annanstans. Troligen görs de av Loake, de ser ju väldigt mycket ut som Burford och är gjorda på samma läst så de bör passa rätt lika. Herring skriver att 024-lästen är gjord för att användas med tjockare strumpor så om inte 44 är på gränsen bör 43 (UK9) fungera.
Citera
2014-09-09, 11:53
Medlem
dum fet lats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Det är inget lotteri. Påförs du inte tull/moms automatiskt är det din plikt att själv ta kontakt med Tullverket och se till att betala in rätt belopp. Gör du inte det ägnar du dig åt varusmuggling (eller vad nu det rubriceras som).

Det gäller för övrigt för dyra varor man köpt på plats utomlands. Efter en shoppingresa till t.ex. NY ska man alltså gå mot rött i tullen och betala svensk (eller i vilket land man nu landar) moms.

Personligen tycker jag att jag betalar tillräckligt med skatt för att glida undan med gott samvete emellanåt...

Ah - jag ämnar *självklart* betala in alla avgifter så snart jag kan, har bara väldigt mycket att göra så kan inte säga säkert när det blir
Citera
2014-09-09, 14:25
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Är det dessa du tänker på hos CoC? Loake Burford De skor du inleder med att länka till hos Herring tillhör deras egen kollektion och säljs mig veterligen ingen annanstans. Troligen görs de av Loake, de ser ju väldigt mycket ut som Burford och är gjorda på samma läst så de bör passa rätt lika. Herring skriver att 024-lästen är gjord för att användas med tjockare strumpor så om inte 44 är på gränsen bör 43 (UK9) fungera.

Oj, vad dum jag är. Jag menade de på CoC, och trodde att de fanns med gummisula på Herrings hemsida fast från Loake. Burford finns alltså bara med lädersula, då är det Herrings Burgh som gäller då. Lädersula vill jag inte ha. Att gå ner från 44 till 43 låter som ett bra alternativ. Hur står det sig med returer och liknande från Herring? Är det snordyrt att skicka tillbaka en vara man inte är nöjd med?

Är 024-lästen en bredare sko över lag?
Citera
2014-09-09, 15:09
Medlem
dum fet lats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Oj, vad dum jag är. Jag menade de på CoC, och trodde att de fanns med gummisula på Herrings hemsida fast från Loake. Burford finns alltså bara med lädersula, då är det Herrings Burgh som gäller då. Lädersula vill jag inte ha. Att gå ner från 44 till 43 låter som ett bra alternativ. Hur står det sig med returer och liknande från Herring? Är det snordyrt att skicka tillbaka en vara man inte är nöjd med?

Är 024-lästen en bredare sko över lag?

Bred vet jag inte, det ska vara en F-läst. Däremot äger jag ett par Loake Wolf-kängor på 024-lästen och aktarej vad rymliga de är. Capitallästen är jag en knapp 9:a i, och fick gå ned till en jämn 8 i 024 för att kängorna skulle sitta rätt.
Citera
2014-09-09, 15:54
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dum fet lat
Bred vet jag inte, det ska vara en F-läst. Däremot äger jag ett par Loake Wolf-kängor på 024-lästen och aktarej vad rymliga de är. Capitallästen är jag en knapp 9:a i, och fick gå ned till en jämn 8 i 024 för att kängorna skulle sitta rätt.

Jag testade ett par Loake i en skobutik i min stad och jag brukar ha UK9,5 som sagt, men kunde få ner foten i ett par 8,5. Inte så att de var jättesköna, men de hade lätt kunnat töjas ut så de hade passat bättre. De hade säkert inte ens 024-lästen, vilket betyder att 8,5 är säkert bättre än 9 då. Då går jag ner 2 storlekar...
Citera
2014-09-09, 21:31
Medlem
Vad bör en basgarderob av skor innehålla.
Jag har läst på lite nu eftersom det inte har intresserat mig så mycket tidigare. Jag tänker då på enbart 3 skor

Vad säger ni om dessa?
Wingtip Oxford Classic - Black
Double Strap Monk - Tan
Derby with Toecap Punches - Cognac

En svart klassisk Wingtip Oxford i svart sen 2 olika bruna (olika bruna färger), en double strap monk och en derby.
Citera
2014-09-09, 21:42
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av side
Vad bör en basgarderob av skor innehålla.
Jag har läst på lite nu eftersom det inte har intresserat mig så mycket tidigare. Jag tänker då på enbart 3 skor

Vad säger ni om dessa?
Wingtip Oxford Classic - Black
Double Strap Monk - Tan
Derby with Toecap Punches - Cognac

En svart klassisk Wingtip Oxford i svart sen 2 olika bruna (olika bruna färger), en double strap monk och en derby.

Byt ut den första till en plain cap toe oxford i svart. Double monk strap visst men tan är en ganska svår färg imo, överväg åtminstone en "mellanbrun" färg. En punched cap toe derby i cognac funkar säkert också. Själv gillar jag främst oxfords och äger inga derbys.
Citera
2014-09-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Byt ut den första till en plain cap toe oxford i svart. Double monk strap visst men tan är en ganska svår färg imo, överväg åtminstone en "mellanbrun" färg. En punched cap toe derby i cognac funkar säkert också. Själv gillar jag främst oxfords och äger inga derbys.
Tackar, för köpa på mig allt eftersom. Ja tan kanske inte är den bästa färgen men cognac tycker jag är snygg. Får se vilka märken som finns här med. Nu vet jag i alla fall vad jag ska leta efter
Citera
2014-09-09, 22:12
Medlem
Hallo expertisvänner... Min kvinna skall resa till Amsterdam då undrar jag följande:

Vet någon om denna stad erbjuder bra pris på kvalitetsskor för herrar? Om så är fallet skall jag nog be henne inhandla ett par fina shoes...

Tackar på förhand för svar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in