2014-09-08, 21:33
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Vad är det man tappar menar du? och vad tappade Aktuellt? är du nykter?

Sd tappar röster dom är nu ultranazister av vad jag hört på stan av lattemammor! "det räcker med att läsa löpen för att jag ska rösta på ett annat parti" sades blandannat.

Och nej jag är inte nykter mera salong++
2014-09-08, 21:39
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Om man jämför med vad Novus hade SD vid samma punkt förra valet, 8:e September 2010. Så hade de SD på 5,2% ( SD fick 5,7% i valet).

Får se vad de andra OU säger. Om man ser en röd tråd av mindre tapp. Att senaste tidens "skandaler" ska generera mer röster tror jag mer är en dröm.
Vilka skandaler? Att en KD politiker stulit från äldre,en sosse smstrakasserat en ung moderatbrud,en FP politiker delat barnporr?
Eller menar du att en tjej haft en hakkorsarmbindel på sig för 3 år sedan på fyllan? Eller att en SD politiker skrivit på nätet för flera år sedan vad väldigt många tänker?
2014-09-08, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Sd tappar röster dom är nu ultranazister av vad jag hört på stan av lattemammor! "det räcker med att läsa löpen för att jag ska rösta på ett annat parti" sades blandannat.
Lattemammorna har aldrig funderat på att rösta på SD ändå, så vad de säger är inte särskilt relevant. Sluta svamla.
2014-09-08, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Vilka skandaler? Att en KD politiker stulit från äldre,en sosse smstrakasserat en ung moderatbrud,en FP politiker delat barnporr?
Eller menar du att en tjej haft en hakkorsarmbindel på sig för 3 år sedan på fyllan? Eller att en SD politiker skrivit på nätet för flera år sedan vad väldigt många tänker?

Därför jag satte "skandaler" inom citationstecken. Jag själv tycker det är små grejer och ändrar inte min ståndpunkt gällande SD.
Men för de osäkra väljarna så blir de knappast bättre.
Det blir ju ett problem när allt man pratar om sista veckan gällande SD i media är rasism/nazism. Och SD måste ta avstånd hela tiden. Istället för att prata deras politik. Även om det är skitsaker så blir det en röd tråd som säkert kommer hålla på tills valnatten. Det kommer de inte vara för andra partier. Dem här "skandalerna" har ju media samlat på sig nu. Bara för att just få den där röda tråden.

Själv tycker jag 48 miljarder har börjat hamna lite i skuggan.

Man vet ju att när man vaknar imorgon och tittar på Expressen så kommer ju en negativ SD nyhet ligga överst. Garanterat.
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:

Och nej jag är inte nykter mera salong++

Hur ska SD tappa en röst de aldrig haft?
Lattemorsorna i huvudstaden är helt avlägsnade från den verklighet de flesta Svenskar lever i, de påverkas inte alls på samma sätt av invandringen som många av oss andra gör.

Om de kanske skulle förlora nån röst alls på hitlertjejen så är det på väljare som varit väldigt osäkra om SD en längre tid, nyligen bestämt sig för att ge dem en chans och så har de sedan blivit avskräckta, och jag tror inte ens de flesta av de nytillkomna påverkades särskilt hårt av dammsugar-madammen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Om man jämför med vad Novus hade SD vid samma punkt förra valet, 8:e September 2010. Så hade de SD på 5,2% ( SD fick 5,7% i valet).

Får se vad de andra OU säger. Om man ser en röd tråd av mindre tapp. Att senaste tidens "skandaler" ska generera mer röster tror jag mer är en dröm.
Förra valet körde media en kampanj om att SD inte skulle komma in, varför många potentiella väljare valde soffan eller ett annat parti. Man ville helt enkelt inte slänga bort sin röst.
2014-09-08, 22:01
Medlem
SvenskOppositions avatar
Underskatta aldrig folks vrede. Medias psykotiska dillande om Dulny, Löfvéns zigenare och Pippis negerslavar imponerar liksom inte längre hos andra än redan troende kulturmarxister.

Enda hotet mot SD:s opinionssiffror är ett minskande avstånd mellan blocken då bittra moderater väljer Alliansen i stället för galningarna i MP.
2014-09-08, 22:02
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Hur ska SD tappa en röst de aldrig haft?
Lattemorsorna i huvudstaden är helt avlägsnade från den verklighet de flesta Svenskar lever i, de påverkas inte alls på samma sätt av invandringen som många av oss andra gör.

Om de kanske skulle förlora nån röst alls på hitlertjejen så är det på väljare som varit väldigt osäkra om SD en längre tid, nyligen bestämt sig för att ge dem en chans och så har de sedan blivit avskräckta, och jag tror inte ens de flesta av de nytillkomna påverkades särskilt hårt av dammsugar-madammen.

Bor inte i huvudstaden , och flera tänkte rösta på Sd, självklart påverkar superdrevet lite! Dom öser på nu.
2014-09-08, 22:15
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
självklart påverkar superdrevet lite!.

Där har vi nyckelordet.
"Lite", exakt den effekten tror jag mediadrevet har.
Du får inte glömma att detta är exakt samma drev som SD fått stå ut med sedan de kampanjade för valet 2010, de lyckades göra ett riktigt succéval även då.

Jag tror som många andra i tråden att folk har haft nog till den del att dessa små skandaler inte skapar annat än en ökad misstro för gammelmedian.

De visar klart och tydligt att de sparar vartenda liten smutsig detalj de kan hitta fram tills veckan innan valet, och genom detta visar de att deras falska raseri över mångårigt gamla uttalanden och mångårigt gamla bilder av tjejer med hakkorsbindel inte har något värde för dem alls, förutom som politisk ammunition.

Median genomskinas ju mer de driver mot SD, och detta väger nog mer negativt på folk än artiklarna de försöker trycka ner i halsen på folk.
2014-09-08, 22:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Man ser ett konstigt mönster i mätningarna sedan 7:e Augusti, dvs grafen längst upp på Status.st.

Sedan 28:e Augusti har mätningarna blivit mycket mindre "spretiga", och legat mellan 9,5% och drygt 11%. Ingen som sticker ut jättemycket varken upp eller nedåt.

Vad beror detta på? Konspiratoriskt så kan man konstatera att det var ungefär då, 28/8 som det senaste ihållande drevet på SD började med nya "skandaler" publicerade nästan varenda dag.

Känslan är att mätningarna efter den 28/8 är påhittade för SD's del, dvs att media noggrant väljer vilken siffra man ska ge SD, snarare än att publicera den faktiskt uppmätta siffran. Vad tror ni?

Det enda institut som jag litar på egentligen är Sentio, eftersom de är baserade i Norge. De har inte haft någon mätning sedan 14/8.

Det som är trevligt med grafen på Status.st är att den också visar glidande medelvärde över alla olika institutens senaste mätningar. Denna ökar svagt och stabilt hela tiden, från 9,6% i början av Augusti, till ca 10,5% nu.

Vid tiden för EU-valet låg SD i riksdagsmätningarna på 9,2%. De har alltså ökat med ca 1,14 ggr sedan EU-valet, då de fick 9,7%. Vid tidigare EU-val så vet vi att SD får ca 1,5 ggr så mycket i riksdagsval som EU-val. Det skulle alltså kunna innebära att SD i nuläget skulle få upp mot 16,5% i riksdagsvalet!

(9,7 * 1,5 * 1,14).

Nu vågar jag inte tro detta, men 15% är ju helt realistiskt.
2014-09-08, 22:16
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Bor inte i huvudstaden , och flera tänkte rösta på Sd, självklart påverkar superdrevet lite! Dom öser på nu.

Föredrar ändå ett SD med mestadels vakna väljare. Låter man sig skrämmas bort från SD pga mediadrev, ja då har man inte förstått vare sig SD eller den unika katastrof Sverige står inför. Då kan det lika gärna få vara.
2014-09-08, 22:20
Medlem
Citat:

Ja, det kan nog påverka lite bland osäkra väljare och kanske några som ångrar sig i sista stunden.

Expressen och Aftonbladet kör på med allt dom har nu och det kommer nog fortsätta så fram till valdagen. Speciellt Expressen har nog fler avslöjanden på lager med SD-politiker som uttryckt sig olämpligt.
Kan bara hoppas så många som möjligt förstår att det är ren smutspropaganda från medias sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in