2014-09-08, 14:50
Medlem
Nog tror jag det kan påverka tillväxten, alla dessa "skandaler". Men jag har dåligt minne, men hur såg det ut veckan innan 2010? Var det lika mycket då?

Hur som helst tror jag inte SD förlorar röster. Utan kanske mer riskerar att avstanna. Att avstanna på 11-13% är dock inte illa pinkat. Men visst, så jämnt som detta val verkar bli så är varenda mandat åt ena eller det andra hållet avgöra.
Även om vi nog inte ska tro att SD kommer hamna på någon maktposition. Något lyckas de övriga skramla ihop i regeringsväg, hur mycket hönsgård det än blir.
2014-09-08, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Men allvarligt! En person som står på första plats till, var det kommunfullmäktige? i Halmstad poserar på bilder med hakkorsbindel. Det fattar du väl själv att det både är relevant information till väljarna samt hett stoff för journalisterna.
Hade det varit en 40 åring som varit nasse för 25 år sedan men sedan hoppat av hade jag förstått ditt resonemang.
Trodde tjejen helt allvarligt att detta inte skulle utnyttjas? Som folkvald politiker kan du inte ha något sådant i bagaget. Det är ju inte som om det aldrig har inträffat.
Expressen hade en artikel i förrgår som handlade om en nasse för 25 år sedan.
2014-09-08, 15:05
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Nog tror jag det kan påverka tillväxten, alla dessa "skandaler". Men jag har dåligt minne, men hur såg det ut veckan innan 2010? Var det lika mycket då?
Jag kan inte minnas att det var lika mycket hets innan valet 2010, men situationen går inte att jämföra.

Inför valet 2010 så var frågan om alliansen ensamma skulle få majoritet eller om de skulle behöva ta stöd från MP för att kunna regera. Inför valet 2014 är frågan om det överhuvudtaget kommer att vara möjligt att hitta ett regeringsunderlag som inte innefattar både S och M. Det är klart att 7K/MSM är nervösa! Hela deras världsbild står på spel.

Om jag var chefskonspiratör hos 7K/MSM så skulle jag sluta angripa SD och istället angripa S, V och FI med full kraft. Det enda som kan rädda 7K från ett scenario där både S och M ingår i ett regeringsunderlag är att det blir jämnt mellan blocken samtidigt som MP gör ett bra val. Nämnda partier är dessutom ett bra val för angrepp eftersom att deras väljare är mest lättpåverkade av alla.
Senast redigerad av Gynekologstol 2014-09-08 kl. 15:07.
2014-09-08, 15:48
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Jag tror det är du som behöver läsa på mer:

"Members of the public may feel under pressure to provide an answer that is deemed to be more publicly acceptable, or 'politically correct'"

Vilket betyder att ett PK parti (typ MP) lider av en Bradley-effekt medans SD lider av det motsatta.

Jag förklarade detta i januari men jag kan förklara det igen:

"Bradley-effekt" = Höga siffror i OU men låga i valet t.ex: MP fick sep 2010 8,2% i OU men bara 7,3% i Valet.

"Omvänd bradley-effekt" = Låga siffror i OU men höga i valet t.ex: SD fick sep 2010 5,1% i OU men 5,7% i Valet.

Om det skulle underlätta för dig så kan du ju läsa det som "motsatt Bradley-effekt" istället för omvänd

Se för guds skulle till att ha torrt på fötterna om du försöker visa någon fel.

Det finns ingen omvänd Bradley effekt som du talar om. Bägge fallen du talar om är pga Bradley effekten.

Med ditt resonemang skulle Jordens gravitation på Månen heta något annat än Månens gravitation på Jorden. Båda fallen är det GRAVITATION.

Vad det gäller Bradley effekten så beskriver ett fenomen där du är benägen att felaktigt påstå du accepterar den rådande sociala normen och därför inte uppger dina sanna preferenser pga av ett socialt tryck.
2014-09-08, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag kan inte minnas att det var lika mycket hets innan valet 2010, men situationen går inte att jämföra.
Jodå, det var lika illa, både före och efter. Men det är det värt när man får se etablissemangets snopna miner. :-) Och det går snabbt över :-)
2014-09-08, 15:56
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Se för guds skulle till att ha torrt på fötterna om du försöker visa någon fel.

Det finns ingen omvänd Bradley effekt som du talar om. Bägge fallen du talar om är pga Bradley effekten.

Med ditt resonemang skulle Jordens gravitation på Månen heta något annat än Månens gravitation på Jorden. Båda fallen är det GRAVITATION.

Vad det gäller Bradley effekten så beskriver ett fenomen där du är benägen att felaktigt påstå du accepterar den rådande sociala normen och därför inte uppger dina sanna preferenser pga av ett socialt tryck.

Mina fötter är torra men tack för omtanken ^^

Oavsett så är SD påverkade av motsatsen av den effekten för att folk uppger ett mer PK alternativ Månens gravitation "skapar" tidvattnet men ändå heter det tidvatten här på jorden

Man kan inte påstå att SDs låga resultat är på grund av att de är påverkade av Bradley-effekten men man kan säga att det är en "biverkning" av att övriga partier är påverkade av Bradley-effekten.
2014-09-08, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Jag håller inte med någon av er. Jag bor och verkar i Sthlms innerstad, men besöker flera andra städer i jobbet, däribland Uppsala med jämna mellanrum. Jag delar förvisso din syn att det är ovanligare med svensk man + invandrartjej än tvärtom, men jag tycker båda fenomenen är ovanliga. Ärligt talat, ser du 100 par rör det sig kanske om 10 där det är blandade par. Visserligen har jag begränsat mig till att enbart tala om invandrare från mellanöstern eller Afrika. När man väl ser de "blandade paren" ser kvinnan oftast ut därefter också.

Det jag framförallt ser är många unga killar ca 14-18 från mellanöstern/afrikanska länder som har svenska flickvänner och i samma åldersgrupp ser man mycket sällan det motsatta.
Deras systrar i den åldern är ofta hårt kontrollerade av bröder/fäder och hela familjens heder hänger på kvinnans kön.

I dagsläget är det inte många som talar om svenskarnas heder och hur de blir förnedrade och kan bara stå och se på hur många utnyttjar vår jämlikhet mellan könen.
Hur skall vi kunna leva sida vid sida med denna kultur som bara växer?
Frågan är inte ställd till dig för vi vet båda var du står.
2014-09-08, 16:10
Medlem
Vadaadaas avatar
Känns inte detta val väldigt avslaget i media?

Jag vill minnas att det veckan innan valet 2010 ramlade minst en OU varje dag.

Är det bara jag som upplever denna 'valspurt' som …avslagen?

Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Mina fötter är torra men tack för omtanken ^^

Oavsett så är SD påverkade av motsatsen av den effekten för att folk uppger ett mer PK alternativ Månens gravitation "skapar" tidvattnet men ändå heter det tidvatten här på jorden

Man kan inte påstå att SDs låga resultat är på grund av att de är påverkade av Bradley-effekten men man kan säga att det är en "biverkning" av att övriga partier är påverkade av Bradley-effekten.
Off Topic: Innan du rättar kan du ju åtminstone försöka vara lite beläst inom ämnet.
Att du fortfarande inte verkar förstå att du sprider okunnighet bådar illa.
Senast redigerad av Vadaadaa 2014-09-08 kl. 16:13.
2014-09-08, 16:26
Medlem
Ser att Avpixlat precis publicerat Sentio september med SD på 11,8. Är de rätt ute el är det den som kom sep -13?
2014-09-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Ser att Avpixlat precis publicerat Sentio september med SD på 11,8. Är de rätt ute el är det den som kom sep -13?

Den är från 2013.

Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Känns inte detta val väldigt avslaget i media?

Jag vill minnas att det veckan innan valet 2010 ramlade minst en OU varje dag.

Är det bara jag som upplever denna 'valspurt' som …avslagen?

Off Topic: Innan du rättar kan du ju åtminstone försöka vara lite beläst inom ämnet.
Att du fortfarande inte verkar förstå att du sprider okunnighet bådar illa.

Jo, men det finns ju inget utrymme för diskussion:

1) Inga reformer kan finansieras enligt landsfaderna eftersom Migverket tar massor "oväntat"
2) Ingen vill diskutera asyl- och integrationspolitik, eftersom verkligheten har givit SD rätt. Tragikomiskt nog undrar vissa debattörer i MSM varför ingen presenterar lösningar på de stora utmaningarna
Senast redigerad av SimonStyliten 2014-09-08 kl. 16:35.
2014-09-08, 16:42
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Såg det just nu. Konstigt. Avpixlat är ju dock kanske inte den mest seriösa tidningen, kanske snappade de bara upp det på Flashback och delade med sig?
2014-09-08, 16:45
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonStyliten
Jo, men det finns ju inget utrymme för diskussion:
1) Inga reformer kan finansieras enligt landsfaderna eftersom Migverket tar massor "oväntat"
2) Ingen vill diskutera asyl- och integrationspolitik, eftersom verkligheten har givit SD rätt. Tragikomiskt nog undrar vissa debattörer i MSM varför ingen presenterar lösningar på de stora utmaningarna

Förvisso, men någonstans tycker man att det låg i partiernas intresse att driva sina frågor aktivt så här i den elfte timmen. Men det hela liknar mer kl 10 en midsommardagsmorgon...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in