Citat:
Ett mansdominerat yrke är där fler män än kvinnor arbetar - ett kvinnodominerat yrke är där fler kvinnor än män arbetar..
Citat:
Nej, det är inte alls omöjligt att göra.
Men det kan man ju omöjligt göra!
Citat:
Det blir ju jäkligt svårt att ens kommentera utan att veta vad du pratar om för yrke.
Yrken är yrken och vi lever till viss del i en marknadsekonomi. Man kan inte bara säga att en dagisfröken ska ska värderas lika högt som en raketforskare. Faktum är att man kan bli vad som helst oavsett kön, men kvinnor väljer i större grad lågavlönade arbeten. I min marknad skriker vi efter kvinnor. Företag bekostar egna utbildningar för kvinnor just för att få in kvinnor på företaget. Det är inga patriarkala strukturer där, kvinnor är helt enkelt inte intresserade av yrket. Det kan visserligen bero på samhällsnormer, men det är absolut inga samhällsnormer skapade av män.
Citat:
Du är alltså också för individualiserad föräldraförsäkring - för vi är ju individer, inte kön.
Nu generaliserar jag så klart en hel del, men det borde feminister vara vana vid, då det är vad hela deras ideologi går ut på.
Jag menar, precis som TrolletPlit, att samhället mår bättre av att vi alla är individer och inte kön. Det är jämställdhet och inte feminism.
Jag förstår inte hur man inte kan hålla med där.
Jag menar, precis som TrolletPlit, att samhället mår bättre av att vi alla är individer och inte kön. Det är jämställdhet och inte feminism.
Jag förstår inte hur man inte kan hålla med där.
Edit:
Sen kan jag inte låta bli att undra över hur du får det här uttalandet att gå ihop med att du ser människor som individer och inte som kön:
Citat:
Och du kanske inte vill tro på det, men jag kan lova dig att den diskussionen kommer att sluta i att kvinnor är bättre på att ta hand om barn.