2014-09-05, 21:12
Medlem
Oboros avatar
Haha ni sdare försöker dölja horans beteende genom att göra detta?

Jag är en socialdemokrat och jag tycker att dumfan kan köra in mein kampf i arslet.

Inte fan säger jag att den är photoshopad eller han är sååååååå ung eller det var på fyllan som vissa rasister..
Citera
2014-09-05, 21:18
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro

Jag är en socialdemokrat och jag tycker att dumfan kan köra in mein kampf i arslet.

Inte fan säger jag att den är photoshopad eller han är sååååååå ung eller det var på fyllan som vissa rasister..

Nej, det är ju hemskt likvärdigt när sossarna har fått såååååååå många löpsidor om skandalen precis innan valet. Kom tillbaka när media dragit Socialdemokraterna i smutsen för den här typen av bagatell. Personligen tycker jag ingen av dem är värd att uppmärksamma i någon större utsträckning, men man blir irriterad när media är så genompolitiserad att vi har två nästan identiska händelser - båda kopplade till tredje riket - och bara en drevas hårt medan den andra förtigs helt. Vad för slags samhälle är det?

Lyckligtvis är media döende så det är med all sannolikhet sista valet som de har någon större betydelse.
Citera
2014-09-05, 22:36
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:

Nu är det en viktig detalj. Media kommer inte ta i denna "skandal" eller kräva avgång. Det är viktigt att uppvisa hur neutral media jobbar. Både Aftonbladet, tv4 och Expressen har talat om hakkors"skandalen" till leda. Som min Socialdemokrat till pappa sa. Hon var ung och dum.

Jag själv klädde ut mig till klanmedlem till Halloween som 12åring. Satans tur att jag inte är politiker idag
Citera
2014-09-05, 22:40
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:

Ett inlägg helt utan substans dessutom verkar du ha en tvivelaktig kvinnosyn eller också är det lördagsgroggen som talar, jaja vilket fall som helst så tar jag dig för en pajas.
Citera
2014-09-05, 22:40
Medlem
Citat:

Socialdemokrat var det ja. Vilken fin kvinnosyn ni har inom "partiet"...
Citera
2014-09-05, 22:52
Medlem
OukMougars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Så om en aktiv sverigedemokratisk politiker hade dansat glatt med Mein Kampf, och fastnat på bild, så hade inte svensk media gjort en nyhet av detta?

Det tror jag, och med viss rätta. Det är nämligen inte samma sak, i sossens fall är det rimligt att anta att det handlar om ett "skoj", i sverigedemokratens fall är det rimligt att fråga om det handlar om faktiska nazisympatier. På grund av partiets historia samt deras medlemmars tidigare beteende. T.ex. den där tjejen som städade med naziarmbindel och i stället för att be om ursäkt och skylla på skämt eller maskerad valde att avgå.

Fast det här förstår du förstås, jag vet inte riktigt varför jag måste skriva det. Sluta göra dig till.
Citera
2014-09-05, 22:54
Medlem
Tycker båda fallen är en struntsak. Dock spelar inte armbindeln och boken i samma liga om man nu ska vara helt ärliga. En mein kampf bok kan man ha av många anledningar, vi fick läsa utdrag från den i skolan när vi studerade svenska eller om det var samhälle till exempel.

En armbindel med ett hakkors på hittar man inte direkt på någon sida som adlibris... Tror väldigt få personer som inte hyser några som helst sympatier för nazismen äger en sådan.
Citera
2014-09-05, 22:57
Medlem
8711s avatar
Det ser illa ut med socialdemokraternas väldigt nazistiska förflutna med sånt här. Det är bara socialdemokraterna och centerpartiet som har haft makt i det här landet och fört en nazistvänlig politik och underlättat för nazismen.

Något sådant har aldrig Sverigedemokraterna varit ens i närheten av
Senast redigerad av 8711 2014-09-05 kl. 23:00.
Citera
2014-09-05, 22:59
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OukMougar
Det tror jag, och med viss rätta. Det är nämligen inte samma sak, i sossens fall är det rimligt att anta att det handlar om ett "skoj", i sverigedemokratens fall är det rimligt att fråga om det handlar om faktiska nazisympatier. På grund av partiets historia samt deras medlemmars tidigare beteende. T.ex. den där tjejen som städade med naziarmbindel och i stället för att be om ursäkt och skylla på skämt eller maskerad valde att avgå.

Fast det här förstår du förstås, jag vet inte riktigt varför jag måste skriva det. Sluta göra dig till.

Jag får ursäkta mig herrn, men socialdemokraterna har ett betydligt mycket mer nazistiskt förflutet. För socialdemokraterna består det av rasbiologiska institutet och tvångssteriliseringar av grupper i samhället. Och samarbete med nazityskland.

I SD:s fall handlar det om att någon på 90-talet var skinnskalle och drack öl ungefär i jämförelse.

Vad var värst? Är du djupt okunnig?
Senast redigerad av 8711 2014-09-05 kl. 23:02.
Citera
2014-09-05, 23:13
Medlem
OukMougars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag får ursäkta mig herrn, men socialdemokraterna harett betydligt mycket mer nazistiskt förflutet. För socialdemokraterna består det av rasbiologiska institutet och tvångssteriliseringar av grupp i samhället. Och samarbete med nazityskland.

I SD:s fall handlar det om att någon på 90-talet var skinnskalle och drack öl ungefär i jämförelse.

Vad var värst? Är du djupt okunnig?

Verkar inte helt rimligt att anklaga dagens socialdemokrater för det, liksom jag inte kan anklaga dig för att vara dum i huvudet bara för att din pappa, hypotetiskt, var det. Hade det funnits en tradition av nazistiska sympatier hos socialdemokraterna däremot, då vore det förstås rimligt, men en sådan är nog svår att påvisa. Sverigedemokraterna lyckas däremot aldrig bryta sig loss från sitt förflutna eftersom deras medlemmar ständigt gör den här typen av idiotiska grejer. Dvs. när det gäller sverigedemokrater är det fullkomligt rimligt att i ett sånt här fall att ifrågasätta om det faktiskt handlar om rasism eller nazistsympatier, eftersom det gjort det så många gånger innan.
Citera
2014-09-05, 23:15
Medlem
Citat:

Lite som med alla vänsterpartister som stoltserar med hammaren och skäran på sina FB-sidor? Det finns ju tusentals sådana. Då borde väl alla de också tvingas avgå, eller?
Citera
2014-09-05, 23:19
Medlem
8711s avatar
Citat:
Verkar inte helt rimligt att anklaga dagens socialdemokrater för det, liksom jag inte kan anklaga dig för att vara dum i huvudet bara för att din pappa, hypotetiskt, var det. Hade det funnits en tradition av nazistiska sympatier hos socialdemokraterna däremot, då vore det förstås rimligt, men en sådan är nog svår att påvisa. Sverigedemokraterna lyckas däremot aldrig bryta sig loss från sitt förflutna eftersom deras medlemmar ständigt gör den här typen av idiotiska grejer. Dvs. när det gäller sverigedemokrater är det fullkomligt rimligt att i ett sånt här fall att ifrågasätta om det faktiskt handlar om rasism eller nazistsympatier, eftersom det gjort det så många gånger innan.

Det finns ingen som helst tradition av sådant i Sverigedemokraterna. Är du helt dum i huvudet eller? Allt sådant har rensats ut sen 90-talet när Mikael Jansson tog över partiet, men du lever väl kvar 20 år bakåt i tiden? Dessutom var mycket av det du kallar nazism, ingen nazism, det var en klädkultur och skinnskallekultur på 90-talet där ungdomar drack öl och tyckte illa om massinvandringen redan då och var oorganiserade under dåliga former.

Socialdemokraterna har med ditt resonemang också ett rakt nazistiskt led sedan 1940-talet eftersom det givetvis hela tiden funnits massor av galningar och riktiga rasister även i sossarna hela denna period, se exempelvis denna galning som dansar med mein kampf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in