2003-09-09, 16:13
Medlem
Citat:
hade kopplat in i fel uttag på modemet.
Ahh, en klassiker. Jag är sannerligen glad att det löste sig. Började fingra på "Avbeställ-knappen" där...
Citera
2003-09-10, 01:12
Medlem
Fysmans avatar
Hehe fick man bita i gräset för att man inte läste installationsinstruktionerna först....men vafan man är ju ivrig att få igång det.....
Citera
2003-09-10, 08:58
Medlem
Turistens avatar
Ni som beställt BBB via teleuttaget, hur har BBB skött leveranstiden?

Jag skulle blivit inkopplad den 3 sep men hade varken fått startpaket eller nåt. BBB hade även fullmakt att säga upp mitt Telia ADSL vilket även skett. Telia fimpade uppkopplingen i fredags. Jag ringde BBB och gnällde. De sa att ungefär den 12/9 blir mitt uttag aktiverat. En vecka utan uppkoppling...
Nu undrar jag om jag verkligen kommer att bli online den 12:e... Med tanke på att det är Skanova som kopplar i kundnätet vet man ju hur det blir.

Enligt BBB har de inga leveransproblem. Pyttsan! Inte de kanske, men deras underentreprenör som består av gamla insnöade Televerkare har problem!

Någon som delar min uppfattning?
Citera
2003-09-10, 15:12
Medlem
Fysmans avatar
Jag skulle blivit inkopplad den 22/8 och fått startboxen innan dess. Sen mejla jag BBB och fick svaret att jag skulle bli inkopplad 4/9....fast när den dagen kommit hade jag fortfarande inte fått nån startbox utan fick den två dar senare. Så detta med att du ska få en startbox en till tre veckor innan kan du ta emd en nypa salt......
Citera
2003-09-10, 15:16
Medlem
Turistens avatar
Och det är inte mycket man som privatperson kan göra... Fan vad det suger!
Citera
2003-09-10, 22:15
Medlem
Harry_s avatar
fick mail från ComHem idag dom har börjat med 2mb nu för 395:-/mån

men det är ingenting jämfört med va BBB erbjuder för samma peng synd att man ska betala int.avg.
Citera
2003-09-11, 02:36
Medlem
Fysmans avatar
Ja du fast 2mbit är väl inte mycket att komma med i dagens läge....undrar egentligen hur många kunder Chello/Comhem har torskat på BBB och delvis Bostreams(inte uppe än) nya telejacks-tjänster?
Är relativt nöjd med min BBB 8/1 tjänst. Fast på dc har jag inte kommit upp i dom hastigheter som man kan vänta sig(800-1mb/s). Ligger bara runt 300-400 kb/s där. Fast när man tankar från microsoft eller typ Fragzones ftp är man uppe i minst 700-800 Kb/s....aja man kan väl inte klaga. Knäcker mitt gamla Chello allafall......
Citera
2003-09-11, 17:59
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fysman
Ja du fast 2mbit är väl inte mycket att komma med i dagens läge....undrar egentligen hur många kunder Chello/Comhem har torskat på BBB och delvis Bostreams(inte uppe än) nya telejacks-tjänster?
Är relativt nöjd med min BBB 8/1 tjänst. Fast på dc har jag inte kommit upp i dom hastigheter som man kan vänta sig(800-1mb/s). Ligger bara runt 300-400 kb/s där. Fast när man tankar från microsoft eller typ Fragzones ftp är man uppe i minst 700-800 Kb/s....aja man kan väl inte klaga. Knäcker mitt gamla Chello allafall......

jaha
ringde idag till BBB igen o tjata lite
jag har inte fått aktiverings datum ännu så jag kan glömma mina 3mån.
plus att man skulle få startpaketet 3veckor innan oxå
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in