2012-12-12, 23:52
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
En väldigt ojämn bok i mitt tycke, tyvärr. Vissa delar är geniala och banbrytande medan andra är sövande tråkiga och onödigt komplicerade i sin struktur och uppbyggnad. Ingenting man läser från pärm till pärm alltså.

Det gjorde inte en del av de andra nazisterna heller
Citera
2014-09-05, 17:58
Medlem
Fd SSU-ordförande dansar med Mein Kampf

Fd ordförande för SSU Malmö, S-politikern Jens Ohlsson, dansar med Mein Kampf:

http://www.friatider.se/h-r-dansar-s-toppen-med-mein-kampf

Borde inte detta vara en större skandal än Catharina Strandqvist hakkorsarmbindel? Strandqvist är ju inte en folkvald politiker, men det är Ohlsson.

Kan man dansa runt med Mein Kampf i handen när man är S-politiker?
Citera
2014-09-05, 18:00
Medlem
Egon.Krenzs avatar
Spännande!

Såhär skrevs det om hakkorsbilden i den aktuella tråden på FB:
Citat:
Idag ser vi ytterligare ett lågt och vidrigt försök till smutskastning av expressen. En bild från någon fest där en ung tjej påstås bära ett hakkors, SJÄLVKLART något alla Sverigedemokrater och alla i Sverigedemokraternas ledning tar avstånd ifrån. Det har ingenting med vårt parti att göra på något minsta sätt och bekräftas detta lär hon ju åka ut med huvudet före precis som alla som beter sig på ett sådant sätt.
Källa
Byt ut "expressen" mot Fria tider, hakkors till Mein Kampf och Sverigedemokrater till Socialdemokrater så har vi nästan exakt samma scenario.

Kommer SD-anhängarna att reagera lika dant på denna bild och försvara personen på bilden, för att istället gå till angrepp mot media som rapporterar om den?

Om SD-anhängarna inte är hycklare så kommer de att reagera på samma vis av denna nyhet.
Senast redigerad av Egon.Krenz 2014-09-05 kl. 18:04.
Citera
2014-09-05, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Krenz
Spännande!

Hakkorsbilden beskrevs ju av SD-anhängarna på FB som en orelevant parantes och denna likvärdiga borde därmed bektratas så också av SD-anhängarna, eller?

Nu är jag ingen SD-röstare men jag anser, som du säger, att detta är en skitsak precis som armbindeln var. MEN då vill jag såklart också se denna individ dansa med sin bok på AF´s förstasida, precis som tjejen städade på AF´s förstasida med sin svastika.

När sedan detta är avklarat så lägger vi ner expo och all annan skit och skriver riktiga nyheter på våra löp.
Citera
2014-09-05, 18:09
Medlem
Citat:
Spännande!

Såhär skrevs det om hakkorsbilden i den aktuella tråden på FB:

Källa
Byt ut "expressen" mot Fria tider, hakkors till Mein Kampf och Sverigedemokrater till Socialdemokrater så har vi nästan exakt samma scenario.

Kommer SD-anhängarna att reagera lika dant på denna bild och försvara personen på bilden, för att istället gå till angrepp mot media som rapporterar om den?

Om SD-anhängarna inte är hycklare så kommer de att reagera på samma vis av denna nyhet.

Skillnaden är ju att Socialdemokraterna inte tar avstånd utan istället angriper journalisten på Fria Tider som ringer upp:

"Jag medverkar inte i Fria Tider av princip. Jag tycker att ni är en rasistisk tidskrift så jag vill inte ha med er att göra"

Om SD:s pressekreterare hade agerat likadant mot Aftonbladet och sagt att "Jag medverkar inte i Aftonbladet av princip" så hade det tagit hus i helvete och de hade smetat armbindelsnazism på SD i många många år framöver.
Citera
2014-09-05, 18:18
Medlem
Egon.Krenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Skillnaden är ju att Socialdemokraterna inte tar avstånd utan istället angriper journalisten på Fria Tider som ringer upp:

"Jag medverkar inte i Fria Tider av princip. Jag tycker att ni är en rasistisk tidskrift så jag vill inte ha med er att göra"

Om SD:s pressekreterare hade agerat likadant mot Aftonbladet och sagt att "Jag medverkar inte i Aftonbladet av princip" så hade det tagit hus i helvete och de hade smetat armbindelsnazism på SD i många många år framöver.
Ja, det är frapperande, ungefär lika frappernande som att Catharina helt förnekar att hon burit armbindeln, trots bildbevisen
Citera
2014-09-05, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ja, det är frapperande, ungefär lika frappernande som att Catharina helt förnekar att hon burit armbindeln, trots bildbevisen

Bildbevis, menar du att den photoshoppade bilden utgör ett bildbevis. Är du kommunist eller bara dum i huvudet?
Citera
2014-09-05, 18:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombox
Bildbevis, menar du att den photoshoppade bilden utgör ett bildbevis. Är du kommunist eller bara dum i huvudet?
om den varit photoshopad hade hon då avgått? eller fått foten? hade de inte ens försökt att kämpa?

Är du dum i huvudet?
Citera
2014-09-05, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tombox
Bilden i den här tråden är givetvis också bara Photoshop. Allt som kan vara dåligt är Photoshop. Allt är fejk och fienden är överallt och lyssnar. Spejar. Fejkar. Iakttar. Viskar. Vi måste börja använda blyhattar. Foliet är inte kraftfullt nog!
Senast redigerad av Daudodidi 2014-09-05 kl. 18:36.
Citera
2014-09-05, 18:37
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Spännande!

Ja. Spännande.

Citat:

Man kan vända på detta på många sätt.

Kommer svensk media att slå upp detta lika stort som i fallet med SD-tjejen?

Nu kan vi se de närmaste 24 timmarna... Sedan kan vi jämföra facit.
Citera
2014-09-05, 18:40
Medlem
Egon.Krenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Spännande.
Man kan vända på detta på många sätt.

Kommer svensk media att slå upp detta lika stort som i fallet med SD-tjejen?

Nu kan vi se de närmaste 24 timmarna... Sedan kan vi jämföra facit.
Etablerad media gör paradnummer av Catharinas fadäs och "sanningsmedia" gör paradnummer av Jens fadäs.
Citera
2014-09-05, 18:47
Medlem
Citat:
Etablerad media gör paradnummer av Catharinas fadäs och "sanningsmedia" gör paradnummer av Jens fadäs.

Nu tycker jag visserligen inte att något av de båda fallen är särskilt allvarliga, men man bör ju komma ihåg att Catharina Strandqvist inte är någon politiker eller var förtroendevald när hon gjorde sin "fadäs". När Jens dansade runt med Mein Kampf så var han, om jag förstått saken korrekt, lokal SSU-ordförande.

Dessutom tror jag knappast att Jens kommer behöva avgå eller blir utsparkad ur Socialdemokraterna efter sitt agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in