2014-09-05, 17:52
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinhuden
Om imamen befunnit sig i något mena-land? Inga problem, där kan imamen roa sig med att bränna svenska flaggor hur mycket hen vill.
Fast i Sverige nu då.
Citera
2014-09-05, 17:53
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
som sagt, hon är en bonnläpp och en idiot men likväl en politiker. finns en viss distinktion mellan att vara ett presumtivt wt-drägg och ett wt-drägg och politiker.
Japp.
Citera
2014-09-05, 17:53
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är inget sammanträffande, utan beror bland annat på detta (som Björn Söder säger):

Hur många andra partier har en mer eller mindre statlig organisation som specialgranskar dem dygnet runt, 7 dagar i veckan, 365 dagar per år?

Svaret är: Inget annat parti har det. Och just därför blir det skillnader i rapportering.

Lägg även till att PK-media hatar SD och bekämpar SD aktivt. Samt grupper som Researchgruppen m fl.

Det är en stor obalans här, när det gäller ansträngningar. Fast historien visar att när krafter vill få bort en PK-politiker, som t.ex Juholt, då hittar man plötsligt hur mycket som helst. Han satt säkert så länge folk inte ville få bort honom. Men sedan när han skulle bort, då blev listan på saker som man hittade mycket lång...

Du menar alltså att det finns massor av rasister och nazister i alla de andra partiernas toppskikt också? Det kan inte ha att göra med att SD har sina rötter i Bevara Sverige Svenskt? Eller att man faktiskt har fler nazistiska och rasistiska medlemmar än övriga partier? Snacka om att vara naiv.

Anledningen till att dessa organisationer verkar mot SD är därför att SD LJUGER om sina åsikter och det är tack vare hårt arbetande journalister som sanningen kommer fram så att folk får veta vad det är för vidrig människosyn som många av deras medlemmar sitter inne med.
Citera
2014-09-05, 17:54
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloseShave
Bilden är fejk. Jag känner bruden, det är extremisterna på expo som photoshopat.
Japp, somna om.
Citera
2014-09-05, 17:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
I en skriftlig kommentar till DN skriver Socialdemokraternas Margot Wallström:

”Det är helt vedervärdigt. Varför blir man inte förvånad? Jo, därför att det här är SD:s rötter och ibland, som nu, kommer sanningen upp till ytan. Det här visar också hur viktigt det är att inte ge SD en vågmästarroll utan hålla dem utanför. De har inte lärt av historien. Jag får hjärtklappning bara jag ser bilden.”
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Bra sagt Margot!

Sa Margot något när detta inträffade? Fick hon hjärtklappning även då?:

Citat:
Ungmoderat döms för Hitlerhälsning

Den 18-åriga kvinna som på en bild gjorde Hitlerhälsning framför en tysk flagga döms för hets mot folkgrupp. Det beslutade Skellefteå tingsrätt på fredagen.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ungmoderat-doms-for-hitlerhalsning/
Citera
2014-09-05, 17:56
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Haha. Härligt att du kör den gamla "det hade inte spelat någon roll". Kan det bero på att du inte hittar något? Kom igen nu, jag väntar! Fram med bevisen nu.

Jag försöker lyfta fram fakta och fakta pekar tydligt på att SD trots vad de säger är ett parti fullt av nazister och rasister. Bara erkänn, spelet är kört och man lurar ingen längre.

När ska du erkänna att Sossarna är det största eko-brotts-parti som någonsin suttit riksdagen?
Varje gång jag givit dig exempel på kriminella sossar, har du alltid någon bortförklaring. Känns det inte bra att rösta på ett parti som befattar sig på arbetstid, till största del med eko-brott?
Citera
2014-09-05, 17:56
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fast i Sverige nu då.

Utvisning, exil eller avrättning.
Citera
2014-09-05, 17:59
Medlem
Slints avatar
Just sånt här som inte får en att vilja rösta på SD, för man vet fan att det finns en jävla massa nazister vilket är lite obehagligt faktiskt. Jag är ju ense om det mesta med SDs politik, men jag vette fan om jag vill rösta på dom i alla fall. Det känns som en trojansk häst.
Citera
2014-09-05, 18:01
Medlem
CloseShaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteSpew
Så varför har hon avgått i så fall?
om du tänker efter lite så fattar du nog det också.
Citera
2014-09-05, 18:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Du menar alltså att det finns massor av rasister och nazister i alla de andra partiernas toppskikt också? Det kan inte ha att göra med att SD har sina rötter i Bevara Sverige Svenskt? Eller att man faktiskt har fler nazistiska och rasistiska medlemmar än övriga partier?

Karaktären av skandaler kan skifta mellan parti och parti. Så jag tror inte att det finns fler rasister i Socialdemokraterna än Sverigedemokraterna. Däremot kan antalet skandaler vara liknande, men det blir obalans i rapporteringen eftersom de granskas olika hårt.

Men sossarna har haft sina rasistskandaler de också. Ni har väl inte glömt bort Anna Sjödin, fd SSU-ordförande?:

Citat:
"Anna Sjödin ska också betala 5 500 kronor i skadestånd till krogvakten Babak Jamei. Han får 500 kronor för sveda och värk på grund av det våld han utsattes för. Återstoden av beloppet – 5 000 kronor – är ersättning för kränkning av hans personliga integritet när han kallades "svartskalle". Enligt tingsrätten var kränkningen allvarlig och av rasistisk karaktär."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10972758.ab

Hon visade sig vara en riktig fullblodsrasist, när hon fått lite alkohol i sig och PK-skalet ramlade av...
Citera
2014-09-05, 18:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinhuden
Utvisning, exil eller avrättning.
då förkastar du Catharinas beteende och uteslutning och avrättning även på henne? okej.
Citera
2014-09-05, 18:04
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
[...]

Patetiskt att du försöker lägga över skulden på media. Huruvida man har suttit och ruvat på bilden eller inte är helt irrelevant. Precis som man släppte SOL-spektaklet om hans påstådda horköp under Almedalen, så är det väl klart att man väljer sitt tillfälle att släppa en sådan här story. Pressen vill ha klick och läsare, givetvis är det då rationellt utifrån affärssynpunkt att släppa det veckan innan valet. Det förstår du väl själv?

Faktum kvarstår att det nästan alltid är engagerade inom SD det rör när det briserar en politisk skandal. Men du kanske vill påstrida att det bara är en komplott och att SD är oskyldiga i alla sammanhang? Nu vet jag att du springer SDs ärenden eftersom 99 procent av dina inlägg är direktreklam för partiet, men någon jävla måtta får det väl ändå vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in