2014-09-05, 17:47
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
MOTREAKTION:

"Här dansar S-toppen med Mein Kampf"

Hoppsan! Inte samma media-intresse, när en egen "rasism" avslöjas. Hahaha... vänsterpatrasket patetiskt, totalt genomskådade.

Fria tider har noll i trovärdighet. du kan lika gärna citera någon lokal alkis på krogen.

OM det stämmer så är det olämpligt men ändå inte samma sak som att gå omkring i nazistuniform.

Varför kan ni inte ta åt er av kritiken utan ska köra med "men HAN då!". Vi diskuterar ju ett av alla fall i SD, varför vill du få det till att diskutera någon annan? Desperat?

Tror SD kan tappa några tusen röster på det här. Bye bye SD vågmästarroll
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFist
Självklart är det inget fel på partiet, utan på den enskilda individen. För femtielfte gången...

Riktigt tröttsamt att se hur SD:are behandlas med silkesvantar av media. Hade det varit någon av de andra riksdagspartierna så hade huvuden börjat rulla.
Hahaha, silkesvantar. Helt underbart att få en inblick i hur man funderar där i den parallella verkligheten.
Citera
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Lite lustigt att du behöver gå tillbaka till 80-talet för att hitta skandaler och du lyckades endast finna ett exempel på en rasistisk kommentar från en socialdemokrat. Sammanträffande? I Think not.

Du får ju hålla dig till samma tidsperiod om du vill vara trovärdig, men eftersom jag är snäll kan du få några år extra så presentera gärna lite rasistiska skandaler från SAP mellan 2000-2014.

Märker du inte att du är exakt samma defensiva människa och försvarar ditt egna parti, PRECIS i samma utsträckning som de Sverigdemorkrater du beskyller för att göra.

Det hade inte spelat någon roll vilka skandaler jag hade radat upp. Du hade aldrig bytt parti ändå. Kan du inte inse att du är precis lika inskränkt som vilken politiskt övertygad person som helst?

Och du tar skandaler som ett bevis på att det är partiets kärna.

Om man hade radat upp alla eko-brott sossarnas ministrar hade begått. Hade det blivit deras signum pga det?

Ja, enligt dig, när det gäller SD. Men inte Sossarna som är kungar på att skingra staten på pengar.
Citera
2014-09-05, 17:48
Medlem
CloseShaves avatar
Bilden är fejk. Jag känner bruden, det är extremisterna på expo som photoshopat.
Citera
2014-09-05, 17:48
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackman1891
http://sv.wikipedia.org/wiki/Anna_Sj%C3%B6din

Wikipedia, imponerande källa.

Du hittade alltså en enda incident där en topp-politiker inom S gjort något sånt och det var 2006? Jämför med hur många gånger det hänt SD bara de senaste fyra åren. Inget sammanträffande precis.
Citera
2014-09-05, 17:49
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Men snälla, lägg ner den här uselt påklistrade elitismen, den klär inte anonyma nätkrigare på Flashback.
är hon inte en bonnläpp? Det är hon, däremot är det väl kanske inte 100% att hon alltid är en idiot, även om mycket tyder på det, enligt den diskurs jag lever i kram
Citera
2014-09-05, 17:50
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Märker du inte att du är exakt samma defensiva människa och försvarar ditt egna parti, PRECIS i samma utsträckning som de Sverigdemorkrater du beskyller för att göra.

Det hade inte spelat någon roll vilka skandaler jag hade radat upp. Du hade aldrig bytt parti ändå. Kan du inte inse att du är precis lika inskränkt som vilken politiskt övertygad person som helst?

Om man hade radat upp alla eko-brott sossarnas ministrar hade begått. Hade det blivit deras signum pga det?

Ja, enligt dig, när det gäller SD. Men inte Sossarna som är kungar på att skingra staten på pengar.

Haha. Härligt att du kör den gamla "det hade inte spelat någon roll". Kan det bero på att du inte hittar något? Kom igen nu, jag väntar! Fram med bevisen nu.

Jag försöker lyfta fram fakta och fakta pekar tydligt på att SD trots vad de säger är ett parti fullt av nazister och rasister. Bara erkänn, spelet är kört och man lurar ingen längre.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Du menar alltså at alla skandalerna bara är rena sammanträffanden när de bara uppstår i detta parti?

Det är inget sammanträffande, utan beror bland annat på detta (som Björn Söder säger):

Citat:
– För vårt parti finns det en mer eller mindre statlig organisation, Expo, som har i syfte att kartlägga SD. Hade man haft liknande organisationer för att kartlägga andra partier är jag helt övertygad om att likadana saker hittats där, säger Söder.

Hur många andra partier har en mer eller mindre statlig organisation som specialgranskar dem dygnet runt, 7 dagar i veckan, 365 dagar per år?

Svaret är: Inget annat parti har det. Och just därför blir det skillnader i rapportering.

Lägg även till att PK-media hatar SD och bekämpar SD aktivt. Samt grupper som Researchgruppen m fl.

Det är en stor obalans här, när det gäller ansträngningar. Fast historien visar att när krafter vill få bort en PK-politiker, som t.ex Juholt, då hittar man plötsligt hur mycket som helst. Han satt säkert så länge folk inte ville få bort honom. Men sedan när han skulle bort, då blev listan på saker som man hittade mycket lång...
Citera
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Och?

Ett räkne...tankeexempel: Hade du varit lika tolerant om en imam burit en isis tischa med en bränd svensk flagga? Hade du brytt dig om huruvida det varit hans eller ej? Hade du haft någon som helst förståelse för om han skojat? Nej. Det hade du inte.

Om imamen befunnit sig i något mena-land? Inga problem, där kan imamen roa sig med att bränna svenska flaggor hur mycket hen vill.
Citera
2014-09-05, 17:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Fria tider har noll i trovärdighet. du kan lika gärna citera någon lokal alkis på krogen.

Om Fria tider far med osanning så kan de ju bli stämda.., har det skett.., någongång ?
Om inte.., varför då ?

Vore ju en utmärkt chans att stänga ner en "hatsida".
Citera
2014-09-05, 17:51
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe

S är ett betydligt större parti och ändå är det inte ens i närheten av lika många korkade fyllesnedsteg som uppdagats som det gjort med SD. Just ja, förlåt. Det är etablissemangets hat som är boven till det.
Fast när skandalerna blir legio blir det ett problem.
Citera
2014-09-05, 17:52
Medlem
CuteSpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloseShave
Bilden är fejk. Jag känner bruden, det är extremisterna på expo som photoshopat.

Så varför har hon avgått i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in