Citat:
Men hon används ju som ett politiskt slagträ AV ett parti; hon står ju först på listan i kommunvalet. En vuxen människa som kandiderade till en förtroendepost. Jag tycker hela den här historien är lite överdriven, men man ska heller inte underdriva den. Det tyder på dåligt omdöme, en vanlig åkomma i den åldern, och då ligger nära till hands att fråga sig om hon är uppgiften mogen. Personligen tycker jag väl att det hade Halmstads röstberättigade kunnat få bestämma utan nationella krigsrubriker. Lokala krigsrubriker hade räckt gott.Bägge tjejerna var lika gamla när själva incidenten inträffade. 18 år. Tonåringar.
Jag anser att man ska visa hänsyn till folks ålder, såvida inte de begår grova kriminella handlingar. En tonårstjej som gör en mindre dumhet på en fest ska inte hängas ut som en mördare i media. Framförallt ska hon inte användas som ett politiskt slagträ mot ett parti.
Man får inte glömma att media skiter totalt i henne. Hon är bara smuts för svensk media. Däremot är hon ett tacksamt vapen i kampen mot SD.
Jag anser att man ska visa hänsyn till folks ålder, såvida inte de begår grova kriminella handlingar. En tonårstjej som gör en mindre dumhet på en fest ska inte hängas ut som en mördare i media. Framförallt ska hon inte användas som ett politiskt slagträ mot ett parti.
Man får inte glömma att media skiter totalt i henne. Hon är bara smuts för svensk media. Däremot är hon ett tacksamt vapen i kampen mot SD.
Rimligtvis får man anta att någon normalbegåvad partistrateg har gjort en överslagsberäkning och kommit fram till att hon är en politisk tillgång. Eller åtminstone att ingen har sett några drivor av skelett i hennes garderob som har gjort henne till en politisk belastning.
Du har partiet med dig tills du har partiet emot dig, och partiet får du emot dig när kostnaden för att försvara dig beräknas vara värre än nyttan att ha kvar dig. SD verkar ju vara i stort behov av just aktiva kvinnor i partiet och bland sympatisörerna. Sen ska hon palla det akuta trycket också. Känner hon inte att hon vill vara på banan är det nog bättre att kliva av. Men kanske räknar man med att hon kommer att göra comeback när valet är över och det här kan sorteras in under ungdomssynder. (Om man nu bedömer att hon är exempelvis ett framtida riksdagsämne. Det är ju långt ifrån säkert.)
Med tanke på vilka stolpskott som våra partier håller sig med utanför tullarna är en osmaklig armbindel på en efterfest inget som sticker ut. Den där tokan i Vingåker med sina chemtrails fick vara kvar i flera år. Och den människan är ju i vuxen ålder.