2014-09-05, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av call-it
Jag kallar det ännu ett avslöjande av hur SD är ! En åsna blir inte någon zebra bara för att man målar ränder på den. SD var och är ett nazistiskt och rasistiskt parti. Kom inte med att " läs SDs partiprogram, för det är jag inte intresserad av. Jag ser hur ni SD är aktiva både här på FB och andra rasistiska siter .

Och vad blir Vänsterpartiet då med ditt synsätt?
Citera
Medlem
ViktorSteks avatar
Förstår inte vad det handlar om egentligen, verkar lite hysteriskt att skriva en artikel om det. Jag har för mig att man får bära hakkors offentligt (är det lagligt i Sverige?) där den representerar NSDAPs (nazitysklands) nationalsymbol/flagga. Hakkors kan för övrigt användas i andra syften inom till exempel Buddhism, där den representerar solen (tror jag).

Vid maskeradtillfällen är det väl inte så ovanligt att någon klär ut sig till nazist eller SS-soldat, you name it. I alla fall inte i kretsar där folk inte är så lätt kränkta/sårade.

Om hon blir avskedad för det här (nu vet jag ju inte vilka omständigheter som gäller), låt säga att hon var på maskerad, så tycker jag det är fegt av SD att göra så.

Låt inte media ha så stort inflytande och makt.
Citera
Medlem
Klokt beslut hon tar när hon nu hoppar av på en gång. Givetvis bör hon få en andra chans längre fram i tiden om hon själv har lust och intresse.
Citera
2014-09-05, 15:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
De flesta tycker nog inte att en nazistisk armbindel är harmlös.
Ni judar är roliga, för att ni tror att vanliga människor är som er. Tips från coachen: Det är de inte. Ingen person, från den extremaste vänster till den extremaste höger, jag har känt i hela mitt liv, har dragit sig för att skämtheila, skämtmustascha, skämthakkorsa. Ingen. Det är ett fullständigt legitimt sätt att skämta för normala svenskar.
Citera
2014-09-05, 15:17
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av call-it
Jag kallar det ännu ett avslöjande av hur SD är ! En åsna blir inte någon zebra bara för att man målar ränder på den. SD var och är ett nazistiskt och rasistiskt parti. Kom inte med att " läs SDs partiprogram, för det är jag inte intresserad av. Jag ser hur ni SD är aktiva både här på FB och andra rasistiska siter .
Du är en indoktrinerad. Stolle.
Citera
2014-09-05, 15:18
Medlem
Calogeros avatar
Vad man bör fråga sig själv är vad det är för stolpskott som på riktigt har ett armband med swastikasymbolen liggandes i byrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vi vet ingenting om olämpligheten i hennes beteende eftersom vi inte har någon kontext alls. Däremot har vi all kontext i världen för att bedöma olämpligheten i medias drev mot en ung tjej utan inflytande i samhället.

Utan inflytande i samhället?!

Hon var ju för helvete först på SD:s lista till kommunfullmäktige i Halmstad. Då är man faktiskt en högt uppsatt lokalpolitiker, SD fick tre platser i kommunen förra året. Hon hade kunnat räkna med en plats i år.

Att alla SD-sympatisörer försvarar detta gör mig ännu mer övertygad om vilka rasistsvin det är som stödjer partiet. Inte en jävel skulle stått upp för henne på det sättet om hon var sosse eller moderat.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Det borde hon verkligen inte göra, och det borde inte andra SD-politiker som varit delaktiga i "skandaaaaaaaler" heller göra. Fattar du inte att det här är precis vad medieherrarna vill? Om sverigedemokrater går med på att det här skulle vara ett jättejättehemst beteende så har de liksom förlorat.
Om SD centralt hade slutat att lyda Expo för fyra-fem år sedan så hade vi sett en mycket mindre smutsig valrörelse. SD:s beteende triggar gamar.
Citera
2014-09-05, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViktorStek
Förstår inte vad det handlar om egentligen, verkar lite hysteriskt att skriva en artikel om det. Jag har för mig att man får bära hakkors offentligt (är det lagligt i Sverige?) där den representerar NSDAPs (nazitysklands) nationalsymbol/flagga. Hakkors kan för övrigt användas i andra syften inom till exempel Buddhism, där den representerar solen (tror jag).

Vid maskeradtillfällen är det väl inte så ovanligt att någon klär ut sig till nazist eller SS-soldat, you name it. I alla fall inte i kretsar där folk inte är så lätt kränkta/sårade.

Om hon blir avskedad för det här (nu vet jag ju inte vilka omständigheter som gäller), låt säga att hon var på maskerad, så tycker jag det är fegt av SD att göra så.

Låt inte media ha så stort inflytande och makt.

Om du går runt på stan med en sådan armbindel så kommer du bli åtalad för hets mot folkgrupp, det finns exempel på folk som har varit på maskerad som har blivit dömda.
Citera
2014-09-05, 15:20
Medlem
En sverigesosse mindre

Hoppas pressen hinner med några fler innan valdagen, gärna något lite smaskigare än det här.
Citera
2014-09-05, 15:20
Medlem
Alltså, vad fan är det med folk att göra bort sig gång på gång, fattar dom inte att PK-media söker saker dom kan smutskasta SDare med? Hur jävla efterbliven får man vara?
Citera
2014-09-05, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Det beror på sammanhang. I ett privat sammanhang när man skojar med några vänner är det harmlöst. I officiella sammanhang , tex vid torgmöten hade det varit en helt annan sak.
Sd är patetiska, det går inte att beskriva deras ryggradslöshet på annat sätt. Ett parti som blivit så tämjt att deras prat om etablissemang inte längre håller, de är inte ett dugg bättre själva.
SD har nolltolerans mot rasism. Då kan de inte tolerera nazistiska armbindlar. Speciellt inte när de siktar på att bli ett 30-procents parti. Hennes förtroendekapital är förbrukat. Personer som smutsar ner SD:s varumärke gör mer skada än nytta (för SD).

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ni judar är roliga, för att ni tror att vanliga människor är som er. Tips från coachen: Det är de inte. Ingen person, från den extremaste vänster till den extremaste höger, jag har känt i hela mitt liv, har dragit sig för att skämtheila, skämtmustascha, skämthakkorsa. Ingen. Det är ett fullständigt legitimt sätt att skämta för normala svenskar.
Hur ska allmänheten kunna veta om det är på skämt?
Senast redigerad av Kaymano 2014-09-05 kl. 15:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in