Citat:
Ursprungligen postat av
brainwhipper
Ifall medias syfte är att bevisa nazisympatier så får de väl försöka gör det, men det är inte vad de gjort här, så jag har lite svårt att förstå vad du menar med den biten.
Det de gjort är att visa upp en bild som är betydelselös utanför sin kontext. Kontexten är inte hennes roll som politisk person utan en fest några år sen vad jag förstår.
Kan det spela någon roll? Kanske, men man får komma med ganska mycket mer kött på benen för att ens försöka ha en ordentlig nyhet. Media är smaklöst som vanligt och driver bara sin egna agenda - inte folkets.
Hade det varit 25 år sedan på den årliga ironifestivalen så hade jag förstått att du hade kommenterat på kontexten, men i detta sammanhang fungerar det inte riktigt.
En politiker grundar hela sin karriär på vad dennes sympatier och åsikter är. Att samma person klär sig i en swastika två år tidigare anser jag som anmärkningsvärt. Förstår man inte varför det är opassande att klä sig så, så skulle iallafall inte jag vilja ge henne några förtroendeuppdrag som påverkar mig. Är hon dum på sin fritid så är hon nog inte mycket smartare på jobbet.
Huruvida hon har nazistsympatier eller inte vet nog bara hon själv. Men om hon förnekar det så hjälper det henne inte att hon festar med en swastika på armen. Det var min poäng med det jag skrev. Är glad att hon i efterhand har valt att ta avstånd från allt sådant och bett om ursäkt.