Webbläsare: Chrome
Snabbaste på marknaden idag? Iaf med den stabiliteten.
PDF-läsare: Adobe Reader
Alltid använt, ser ingen orsak att byta.
Mediaspelare: VLC (Video) / Spotify (Musik)
Älskar VLC, som de flesta andra. Och Spotify eftersom jag inte längre orkar ladda ner musik.
IRC: mIRC + nbs-irc
mIRC med nbs-irc som ger det ett sjukt snyggt utseende.
Mail: Webbmail
Kör inte ens en klient för min mail.
Torrents: µtorrent
Alltid!
Office: LibreOffice
Höll mig till Microsoft Office länge, men gillar faktiskt Libre mer än MS nu..
Texteditor: Notepad++
Flikar + extra funktioner.
Antivirus/Brandvägg: Avast Anti-Virus Free & Comodo Brandvägg
Avast är tyst, går att sätta i "gaming mode" (tyst läge) samt har en röst som säger när den är uppdaterad! (OMG I HAVE A FRIEND!) - Comodo för att vad jag vet är det en av de bästa.
Dator hälsa: CCleaner & Diskmax
Kopierar från föregående talare: Ingen förklaring behövs för CCleaner.
Diskmax är också ett program som rensar ut skit, men grejen med Diskmax är att när den lärt sig vad du vill rensa ut oftast så behöver du bara dra igång den så sköter programmet resten.
Kryptering: TrueCrypt
Har alltid alla diskar krypterade med TrueCrypt. Möjlighet för Hidden disk är underbart!
Bildhantering/redigering: Adobe Photoshop CS6
Behövs väl ingen förklaring?
Kommunikation: Skype
Mitt huvudprogram för kommunikation både på jobb och hemma. Får dock kolla på alternativ snart eftersom Microsoft köpt det. Lär bara bli sämre tyvärr...
ScreenShots: Gyazo
Underbart program. Klicka på ikonen. Markera på skärmen vad som ska printas, så öppnas webbläsare med redan uppladdad bild. Bara att skicka iväg länken!
Brännarprogram: ImgBurn
ImgBurn är enkelt och fungerar bra, samt gratis!
Snabbaste på marknaden idag? Iaf med den stabiliteten.
PDF-läsare: Adobe Reader
Alltid använt, ser ingen orsak att byta.
Mediaspelare: VLC (Video) / Spotify (Musik)
Älskar VLC, som de flesta andra. Och Spotify eftersom jag inte längre orkar ladda ner musik.
IRC: mIRC + nbs-irc
mIRC med nbs-irc som ger det ett sjukt snyggt utseende.
Mail: Webbmail
Kör inte ens en klient för min mail.
Torrents: µtorrent
Alltid!
Office: LibreOffice
Höll mig till Microsoft Office länge, men gillar faktiskt Libre mer än MS nu..
Texteditor: Notepad++
Flikar + extra funktioner.
Antivirus/Brandvägg: Avast Anti-Virus Free & Comodo Brandvägg
Avast är tyst, går att sätta i "gaming mode" (tyst läge) samt har en röst som säger när den är uppdaterad! (OMG I HAVE A FRIEND!) - Comodo för att vad jag vet är det en av de bästa.
Dator hälsa: CCleaner & Diskmax
Kopierar från föregående talare: Ingen förklaring behövs för CCleaner.
Diskmax är också ett program som rensar ut skit, men grejen med Diskmax är att när den lärt sig vad du vill rensa ut oftast så behöver du bara dra igång den så sköter programmet resten.
Kryptering: TrueCrypt
Har alltid alla diskar krypterade med TrueCrypt. Möjlighet för Hidden disk är underbart!
Bildhantering/redigering: Adobe Photoshop CS6
Behövs väl ingen förklaring?
Kommunikation: Skype
Mitt huvudprogram för kommunikation både på jobb och hemma. Får dock kolla på alternativ snart eftersom Microsoft köpt det. Lär bara bli sämre tyvärr...
ScreenShots: Gyazo
Underbart program. Klicka på ikonen. Markera på skärmen vad som ska printas, så öppnas webbläsare med redan uppladdad bild. Bara att skicka iväg länken!
Brännarprogram: ImgBurn
ImgBurn är enkelt och fungerar bra, samt gratis!

Testade nyss Atom, GitHubs fria editor. Den var väldigt långsam, men den har en inbyggd Chromium. Däremot gillade jag inställnings-GUI:t, dock det enda.