2014-09-05, 09:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Den fria pressen, vad kan man göra?

Sedan är det väl knappast omotiverat att visa upp en SD-tjej med hakkors på sig, eller hur? Känns som en ganska viktig sak, tycker inte du det?

En lokalpolitiker i riksmedia, finns det ett riksintresse? Media kopplar en lokalpolitiker till riksdagsvalet, lite väl övermaga tycker jag. Det är inte längesedan en moderat lokalpolitiker inför dold kamera uttryckte invandrarnegativa åsikter, i Kristianstad vill jag minnas. Jag är helt övertygad om att det finns invandrarkritiska personer inom varje riksdagsparti, inget att göra en grej av.
Citera
2014-09-05, 09:48
Medlem
Valaskjalfs avatar
Fy faan vad skitnödigt. Den politiskt korrekta hyperängsligheten med gammelmedia i täten är en satans regisserad fars.
Bildjäveln må vara äkta eller ej, men det är ju ett skämt om nazism. Ingen får nämna det onämnbara, för då pinkar Jan Helin och Thomas Mattsson på sig.
Senast redigerad av Valaskjalf 2014-09-05 kl. 10:01.
Citera
2014-09-05, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
För att sedan ge till Expressen. Tror hon har en Judasvän som ut sålt henne.

Känns ganska löjligt. Vem har inte gjort knasiga grejer på fyllan under ungdomen? Om nån introducerar armbindlar så hade folk säkert dummat sig med dem. Likadant med musik. Är ju ganska vanligt att folk sätter på politisk musik. Främst kommunistisk. Men inte gör det folk till kommunister bara för att folk sjunger med.

När jag bodde i Bergsjön så började en kompis till mig heila ifrån balkongen efter X antal öl. Inte var vi rasister eller nazister för det. Mer bara allmänt less på att bo mitt i en somaliekoloni vilket leder till en latent stress i det undermedvetna.

Hoppas att den unga flickans karriär inte försvåras av detta.

Klart det är någon som sålt ut henne, kanske för pengar, svartsjuka, hämnd, ideologi eller något.

Men hon måste ju förstått detta skulle kunna hända, och tänkt fram något sätt att hantera det på om hon nu ska vara offentlig. Men det förstod hon inte, flickan.

Tycker synd om henne och jag hoppas hon kan få till livet bra ändå, inom kort. Politik bör hon dock lägga på hyllan ett bra tag och sedan längre fram engagera sig i om hon orkar med. Jag skulle inte ha något problem med om hon var med i socialdemokratin (det parti jag röstar på) någon gång i framtiden. Vad någon gör som nyss 18 år fyllda säger kanske inte så mycket om vad man är för person när man är 30.
Citera
Medlem
Zeratulss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Den inklippta armbindeln verkar dessutom inte ha samma antal pixlar som bilden i övrigt.

Då jag är helt kass på PS och sådant. Hur får du fram detta?
Är det från http://fotoforensics.com/analysis.php?id=e93fb93a16af3fd5373baae53db49e738c af5ad5.106504 ?
Citera
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens4
Vi har ju horder av politiskt aktiva i andra partier som springer runt med Che-T-shirts etc...

Det är intressant hur bilder på Che är så accepterade. Ett stöd till massmördar-Che och kommunismen i stort är utan problem lika knäppt som att springa runt på fyllan med nazi-armbindel.

Speciellt om man viktar med tidslängden. Nazigrejer på fyllan är nåt man gör under 5-10 min för att sedan tröttna. Che-tröja är nåt folk springer runt med hela dagarna utan att skämmas.

Inte för att jag personligen orkar bry mig om något av det. Det är mer det uppenbara hyckleriet att döma ut det ena medan det andra ses som acceptabelt.
Citera
2014-09-05, 09:51
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, jag tycker inte det. Faktiskt. Det är så jävla överdrivet att det inte är sant. Det var ju en privat fest. Hemma.

Moralistkärringar är vad ni är. Leta i era och era vänners garderober, så får ni se vad ni hittar. Ni kommer att bli förvånade...

Det finns säkert jäkligt mycket skit hos mina vänner, även jag kan nog visa upp ett och annat. Å andra sidan är vare sig jag eller mina vänner politiker.

Sedan så är tjejen så jäkla ynklig som håller på och ljuger. Det är väl bara säga som det är, det var en skitgrej som kanske var lite onödig. Istället ska det ljugas, patetiskt. Men det är säkert helt ok för dig det med. Eller?
Citera
2014-09-05, 09:51
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Det här ser ytterst skumt ut, nån expert som kan uttala sig närmare?
http://fotoforensics.com/analysis.php?id=e93fb93a16af3fd5373baae53db49e738c af5ad5.106504

Det ser ut som att bilden och kroppen kommer från helt olika foton

Ja, armbindeln har lägre upplösning än resten av bilden.
Citera
2014-09-05, 09:52
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutgodis
Med missnöjespartier kommer alltid "skandaler" allt som oftast från partier grundat i främlingsfientlighet. History repeats itself. När fasaden spricker och fakta uppdagas är det heller inget nytt att peka och utesluta individen med ett: "Det här står inte vi för, vi rensar upp". Efter 10 gånger börjar det bli lite tjatigt. De som orkar tänka synar den glättiga fasaden och går vidare i livet. För de som inte orkar tänka är det skygglappar på och allt är en komplott.

SD kommer synas i sömmarna likväl som Ny demokrati synades, där orkade pöbeln till slut tänka. History repeats itself.

Är du verkligen så korkad på riktigt? Jag frågar eftersom jag är jude och faktiskt djävligt trött på hur mitt folks värsta trauma används som verktyg för att sätta dit ett parti som inte ens är i närheten av vad nazisterna var.
Man blir inte nazist och fascist för att man är lite halvkonservativ och ifrågasätter den ganska vansinniga idén med fri invandring. Skärpning nu!!!
Citera
2014-09-05, 09:54
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En lokalpolitiker i riksmedia, finns det ett riksintresse? Media kopplar en lokalpolitiker till riksdagsvalet, lite väl övermaga tycker jag. Det är inte längesedan en moderat lokalpolitiker inför dold kamera uttryckte invandrarnegativa åsikter, i Kristianstad vill jag minnas. Jag är helt övertygad om att det finns invandrarkritiska personer inom varje riksdagsparti, inget att göra en grej av.

Huruvida det finns riksintresse eller inte känns irrelevant. Den fria pressen gör vad den vill och så ska det vara.
Citera
2014-09-05, 09:57
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Snälle lille fjun? Nå,väl. Varken Avpixlat eller Fria tider har långt ifrån kapacitet nog att starta liknande drev mot politiska motståndare så som Aftonbladet och Expressen gör. De spelar än så länge på olika nivåer och är helt ojämförbara i fråga om resurser. Aftonbladet och Expressen startar inte drev mot de partier de ger sitt stöd till, utan mot enskilda politiker inom partierna som av olika skäl måste bort. Slutligen så har PK-pressen och sjuklöverpartierna ett enormt övertag gentemot SD när det gäller propagandakrig.

Vadå kapacitet ?

Får Avpixlat eller Friatider tag på en äkta bild där Stefan Löfven våldtar en feminist så behöver avpixlat inte någon jävla kapacitet. Det räcker med en anonym användare i en kommentar på twitter för att det drevet är igång.

Du är så jävla insnöad att du inte ser vad du själv skriver.

Expressen är en "politiskt obunden" liberal tidning
(Expressen har skapat drev mot Allians-Partier som de politiskt medhåller)

Aftonbladet är en "politiskt obunden" socialdemokratisk tidning
(Aftonbladet har startat stora drev som till och med fått partiledare att avgå emot Socialdemokraterna som de politiskt medhåller)

Avpixlat är en "politiskt obunden" samhällskritisk blogg som ALDRIG skulle starta ett drev emot Sverigedemokraterna eller Svenskarnasparti.

Aftonbladets läsare är insnöade får men det är ÄVEN ni som kritiserar dessa. Ni är PRECIS SAMMA SKIT. TOTALT UPPBUNDNA I ER EGET HAT OCH FÖRAKT..
Citera
2014-09-05, 09:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Huruvida det finns riksintresse eller inte känns irrelevant. "Den fria pressen" gör vad den vill och så ska det vara.

Ta inte i så att ni spricker.. , du glömde objektiv också..

Ont : Jaha.., så detta var det fulpressen ruvade på då.., trist om det är sant. Nu blir det frågor av detta istället för SD`s politik till Jimmie.
Citera
2014-09-05, 10:00
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Det är Expressens bild.

Om du öppnar filen i photoshop så ser det inte mixtrat ut...
Hur kom du fram till din åsikt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in