2014-09-05, 08:52
Medlem
Oboros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Så jävla dåligt om det är sant, fan bedrövligt. Att låtsas som man inte kommer ihåg det är skitlöjligt.

Hade varit fan så mycket bättre med "Ja, det stämmer. Vi hade en maskerad(?) och jag valde en olämplig kostym. Jag är fullt medveten om att det inte var ett smart drag, men jag var 17 år och tänkte inte på konsekvenserna av mitt agerande."

Att dom skyller på andra eller gör undanflykter gör så att jag mår illa. Speciellt den där jävla mannen som skyllde inläggen på sin dotter.

Jag förstår varför så många dör ensamma.
Citera
Medlem
MADs avatar
Hon var full och "spexade" lite på en efterfest och nu vill hon inte minnas händelsen då hon inser att den politiska karriären är över. Inte så kul att bli utslängd från partiet mindre än två veckor innan valet.
Men det går ju inte att försvara bilden på något sätt och har hon någon form av lojalitet till sitt parti så avgår hon självmant så att partiet tar så lite skada som möjligt.
Citera
Medlem
Jag är tämligen säker på att den som får nys om sånt här när det gäller SD och smutskastningskampanjer tänker på hur viktigt det är med likabehandling av partier. Det betyder att folk i allmänhet inte gillar att SD särbehandlas av slaskmedia, vilket i sig är betydligt allvarligare för gemene svensk än den aktuella "SD-skandalen". Och då ger det motsatt effekt. Svårare än så är det inte. Om slaskmedia hade granskat alla partier på exakt lika villkor genom att leta upp "skandaler" inom alla partier, så hade det varit en annan femma, men då hade det varit "skandaler" publicerade i pressen i stort sett varje dag.
Citera
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Idag ser vi ytterligare ett lågt och vidrigt försök till smutskastning av expressen. En bild från någon fest där en ung tjej påstås bära ett hakkors, SJÄLVKLART något alla Sverigedemokrater och alla i Sverigedemokraternas ledning tar avstånd ifrån. Det har ingenting med vårt parti att göra på något minsta sätt och bekräftas detta lär hon ju åka ut med huvudet före precis som alla som beter sig på ett sådant sätt.

Det är bara låga, ynkliga och fega påhopp som dom suttit och hållit på i flera år på expressen, aftonbladet och expo. Det går inte till så i en demokrati att man sitter och ruvar på saker om ett enskilt parti i flera år och smäller upp sensationer sista veckorna före ett val, det är enbart sabotage och smutskastning.

Expo, aftonbladet och expressen vet MYCKET VÄL att det här inte har något som helst med Sverigedemokraterna att göra. Och att om det stämmer så kommer personen ifråga kastas ut ur partiet utan minsta tvekan om man beter sig på det sättet

8711, det verkar nästan som att du har personligt intresse av att förminska detta. Självklart är det bara en SD-are som skulle komma på tanken att ha naziarmbindel. Självklart är det fullkomligt idiotiskt. Självklart ska personen ifråga inte vara tänkbar för några som helst förtroendeuppdrag i politiken. Självklart är det inte ett lågt och fegt påhopp av media, utan något som personen själv får ansvara för, som vuxen människa.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
HaHaha Det krävs knappast några större kunskaper inom foto för att se att den bilden är ett montage.
Snyggt försök dock.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortitude25
Själv tycker jag bilden ser fejkad ut, speciellt på andra bilden om man zoomar in & tittar noga. Bindeln är för skarp och klar och ser ditklistrad ut. Busenkelt att fixa i Photoshop..
Mycket möjligt. Vi vet sedan tidigare att media inte har några som helst gränser med hur lågt de kan sänka sig i sina försök att förstöra för SD.
Citera
2014-09-05, 08:54
Medlem
Bevis för att det är photoshoppat: http://fotoforensics.com/analysis.php?id=e93fb93a16af3fd5373baae53db49e738c af5ad5.106504
Citera
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Känns som en väldigt tunn förklaring, mer önsketänkande skulle jag säga.

Men vill du tro på det så ok.

Har du en bättre förklaring till att armbindan ser onaturlig ut?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
8711, det verkar nästan som att du har personligt intresse av att förminska detta. Självklart är det bara en SD-are som skulle komma på tanken att ha naziarmbindel. Självklart är det fullkomligt idiotiskt. Självklart ska personen ifråga inte vara tänkbar för några som helst förtroendeuppdrag i politiken. Självklart är det inte ett lågt och fegt påhopp av media, utan något som personen själv får ansvara för, som vuxen människa.
Är det värre att gå omkring med hakkors än hammaren och skäran? Var det inte i ett privat hem också (om det nu har hänt). Gör man inte vad man vill där? Det här är (som vanligt) en storm i ett vattenglas.
Citera
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
HaHaha Det krävs knappast några större kunskaper inom foto för att se att den bilden är ett montage.
Snyggt försök dock.
I så fall är detta en stor mediaskandal...!
Det skulle inte förvåna om dom går ut med en dementi EFTER valet...
Citera
2014-09-05, 08:55
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Jag är tämligen säker på att den som får nys om sånt här när det gäller SD och smutskastningskampanjer tänker på hur viktigt det är med likabehandling av partier. Det betyder att folk i allmänhet inte gillar att SD särbehandlas av slaskmedia, vilket i sig är betydligt allvarligare för gemene svensk än den aktuella "SD-skandalen". Och då ger det motsatt effekt. Svårare än så är det inte. Om slaskmedia hade granskat alla partier på exakt lika villkor genom att leta upp "skandaler" inom alla partier, så hade det varit en annan femma, men då hade det varit "skandaler" publicerade i pressen i stort sett varje dag.

Fast hur svårt är det att undvika att posera med en hakkorsarmbindel?
Alla i SD vet ju att de granskas hårdare än andra partier och ändå dyker det upp nya saker hela tiden.
Citera
2014-09-05, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
När man gör en konstnärlig avbildning så är det väldigt viktigt att skuggor och ljus ligger rätt och det gör det inte här, i synnerhet inte på nedre delen av bindeln där kanten är för skarp. Hade hon haft den på sig när fotot togs så hade bindelns nedre del varit mer skuggig eftersom den delvis ska försvinna bakom skjortans armveck.
Är överens med dig här, finns fler märkliga detaljer som behöver synas lite närmre i sömmarna innan fler slutsatser dras och "dom avkunnas" mot flickan ifråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in