2014-09-05, 07:50
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Nyhet och nyhet. Bilden är garanterat ett par år gammal.

Februari 2012. Tjejen var nog bara 17 år då. Ingen ursäkt som så, men ett konstaterande.
Citera
2014-09-05, 07:52
Medlem
Tittar man på Expo's artikel om det hela så framkommer en Mikael Ekman som medskribent. Kan väl aldrig vara en slump om Expo har en skribent vid det namnet och att det inte är samma Mikael Ekman som också är VD för Aschberg's äckliga Piscatus.
Frågan jag ställer mig är bara hur länge Expo hållit denna "nyhet" tillbaka bara för att kunna släppa den nu lagom till valet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
2:an på listan kallar sig "Vapentekniker".

Kanske för att personen är vapentekniker? Finns både inom försvaret och polisen
Citera
Medlem
Shit det visste man ju att SD höll på och nazistade sig i hemlighet. Nu har vi det svart på vit på röd botten också. Verkligen skrämmande att så fort man skrapar lite på ytan kommer fram att de egentligen vill gasa alla judar. Ja, jag trodde inte att det förhöll sig så men nu vet vi. Ingen kan hädanefter säga att de inte visste vad SD hade för planer när de väl kom till makten.
Citera
2014-09-05, 07:55
Medlem
MadScientists avatar
Såg en rubrik i DN nu att en annan Sverigedemokrat i Vimmerby skulle jämfört flyktingar med kannibaler. http://unvis.it/www.dn.se/valet-2014/sd-politiker-jamforde-flyktingar-med-kannibaler/

Var så säkra på att smutskastningen har börjat nu. Med 9 dagar kvar undrar man vilken skit de samlat under de senaste 4 åren.
Citera
2014-09-05, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Februari 2012. Tjejen var nog bara 17 år då. Ingen ursäkt som så, men ett konstaterande.

Jag håller inte med dig, vad en 17åring gör ska man alltid ta med en stor nypa salt, och glömmas fort. Jag tycker synd om tjejen, helt ärligt. SD är inte ett förlåtande parti och de kommer hjälpa till att krossa henne tillsammans med media är min gissning

Tror hon mår väldigt dåligt nu.

Ja det var så klart oansvarigt att ha på sig sånt. Men på något sätt tycker jag det är okej att vara oansvarig som 17åring. Hon körde inte rattfull, eller skulle upp på tåg och balansera eller alla andra saker som händer.

Fast samtidigt tycker jag inte att en 19åring ska stå först på en lista heller, men det är en annan sak.
Citera
2014-09-05, 08:00
Medlem
Raxbahns avatar
[quote=Rammsberg|50216305] Knappt har trycksvärtan på Aftonbladets senaste skattefusk-SD-avslöjande torkat, förrän Expressen med hjälp av Expo avslöjar ett nytt SD-scoop. SD-kandidaten till kommunfullmäktige och landstinget Catharina Strandqvist har städat med hakkorsarmbindel.

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/har-stadar-sd-kvinnan---med-nazi-armbindel/

Kvällstidningarna är riktigt på hugget så här dagarna före valet och avslöjanden om SD tycks aldrig sina. Frågorna är många.
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Varför städar Strandqvist med naziarmbindel,

Vet ej.

Citat:
är bilden kanske fejkad?

Vore bilden publicerad av AB skulle jag svara troligen. Från Expressen blir svaret möjligen.

Citat:
Är det en tillfällighet att dessa avslöjanden dyker upp nu när det snart är val,
Nej

Citat:
eller är det en samlad attack från media?
Ja, helt säkert.

Citat:
Vad får det för konsekvenser för Catharina Strandqvist och för SD?
SD tvingas göra sig av med henne, varken det är photoshoppad bild, fyllegrej, maskerad, förlorat vad eller annat dumt beteende. Det är för nära inpå valet för att ägna sig åt internutredningar.

Citat:
Kommer det flera attacker från media mot SD framöver?
Ja, om inte "skandaler" så kommer det dagligen att listas alla som på något sätt är anknytna till SD och har gjort något olagligt eller omoraliskt sedan SD bildades. Artiklarna kommer att kallas "granskning" fast det egentligen rör sig om en smutskastningskampanj.

Citat:
Påverkar medias avslöjande valutgången
Ja, mellan 500-1000 osäkra väljare kommer att avstå från att rösta på SD. Ytterligare 5000-10000 osäkra kommer att ge SD rösten pga att de helt enkelt ser igenom propagandan.

Citat:
och är det medias syfte?
Ja, media vill styra folks åsikter. Detta är ett krig med psykologi som huvudsakligt vapen. Vi som var med innan SD bildades minns nog hur Bohman, Fälldin, Ahlmark etc. fick sina fiskar varma i dessa slasktidningar.

Citat:
Är det rätt av media att försöka förstöra så mycket som möjligt för ett riksdagsparti?
Nja. Det är naturligtvis inte rätt av den media som vill fortsätta att kalla sig nyhetsmedia och dessutom har enorma belopp i presstöd som levebröd.
Citera
2014-09-05, 08:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
http://i.imgur.com/YOSokAD.jpg

Märks att valslutspurten börjar närma sig

Skulle vara kul att vara med på aftonbladets och expressens möten när de planerar när sånt här ska släppas. Kommer ju garanterat mer godis innan valet.
Citera
2014-09-05, 08:04
Medlem
Själv tycker jag bilden ser fejkad ut, speciellt på andra bilden om man zoomar in & tittar noga. Bindeln är för skarp och klar och ser ditklistrad ut. Busenkelt att fixa i Photoshop..
Citera
2014-09-05, 08:04
Medlem
Twatssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Kan du inte läsa vad jag skrev? Det är självklart om det stämmer att det är hon och hon betett sig så. Det vet du, jag och även expo och expressen MYCKET VÄL. Man har suttit på sådant här i flera år och kommer nu dagligen kasta ut sådant här i sabotage och smutskastningssyfte. Hade man verkligen menat väl så hade man kontaktat partiet för flera år sedan direkt och påpekat detta så vi hade kunnat vidta åtgärder. Det har man inte gjort, man har istället ruvat på massa saker som man nu dagligen kommer få ut i kvällspressen på det här sättet. Är det seriöst? Är det ett demokratiskt beteende i en valrörelse?

Sverigedemokraterna har inget med hennes beteende att göra om det här stämmer. Det är enbart hon som isåfall agerat så och det kommer förkastas unisont från alla andra i Sverigedemokraterna. Ingen vill ha en sådan person i vårt parti.

Tror du på fullaste allvar att media vill någon/något i SD väl? Detta är bara toppen av ett isberg av skit som vi kommer att få läsa nu strax innan valet. Oavsett om det är saker som varit kännt länge för press och media så förändras inte det fakto ett idioten gick runt med ett hakkors runt armen.

SD har uteslutit folk för mindre, nu har man inget val.
Citera
2014-09-05, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Såg en rubrik i DN nu att en annan Sverigedemokrat i Vimmerby skulle jämfört flyktingar med kannibaler. http://unvis.it/www.dn.se/valet-2014/sd-politiker-jamforde-flyktingar-med-kannibaler/

Var så säkra på att smutskastningen har börjat nu. Med 9 dagar kvar undrar man vilken skit de samlat under de senaste 4 åren.

Hur jämför han flyktingar med kannibaler egentligen?

Han talar ju uppenbarligen om isis och vill inte ha hit såna.

Källan ska komma från Vimmerby Tidning, för att vara lite OT:

Det första jag ser är en rubrik "Vi äter inte om det inte är svenskt", och vid närmare koll så är det två unga tjejer som vill ha svensk köttfärssås. Tänk om en SD:are hade sagt det där, då hade det låtit annorlunda
Citera
2014-09-05, 08:06
Medlem
Zog Ruless avatar
Fascinerande att en del kallar det här för smutskastningskampanj, känns mest löjligt. Det ska ska gå att kritisera era favoritpolitiker om ni nu inte tycker att det är helt ok att glida omkring med hakkors så där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in