2014-09-03, 18:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Om jag inte minns fel var det Polisen som gick ut med uppgifterna att de trodde ringar och skor placerats på vägen efter olyckan. Det är ju lite konstigt om de funnit en sten som där det funnits spår av Helenas blod. Men det är svårt och bli klok på alla uppgifter...

Jag tror nog att det finns en del som vi "dödliga" inte vet ett dugg om.

Ja, det är svårt att få ihop allt, speciellt då vissa uppgifter kan uppfattas gått "stick i stäv" mot varandra, typ.
Citera
2014-09-03, 21:57
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag tror nog att det finns en del som vi "dödliga" inte vet ett dugg om.

Ja, det är svårt att få ihop allt, speciellt då vissa uppgifter kan uppfattas gått "stick i stäv" mot varandra, typ.

Självklart har polisen mer grejor som dom inte går ut med utan sparar till en eventuell final.
Frågan är om den första gm profilen som gjordes förstörde utredningen då det verkar varit fel spår som polisen lagt alla resurser på.Att det finns en sten med Helenas blod på var nytt för åtminstone mig men det är väl troligt då brottsplatsen med stor säkerhet var lekplatsen.
Citera
2014-09-03, 22:12
Medlem
Blod på en sten är det ytterligare en spekulation/teori, eller finns det fakta som stödjer att det ej bara fanns Helenas blod på skon utan även på en sten?

I programmet veckans brott för något år sedan, som tidigare nämnts, talar Jenven om vikten av att de måste komma fram till VARFÖR Helenas tillhörigheter hittades just där !! ..Det borde väl vara uppenbart att det var för att överfallet skedde på platsen där persedlarna hittades. Varför ifrågasätta?

En spekulation: Kan de hittat någon form av drog/narkotika och därför gått in så hårt i tre veckor på att dådet var narkotikarelaterat? I och med detta förstördes utredningens viktiga inledningsskede.
OM det var någon form av narkotika som hittats, då talar det för att det var arrangerat och dit placerat som de övriga föremålen. För att vilseleda. Åter en kanske långsökt teori...Det är väl bra att bolla runt lite och inte bara mot ett och samma bollplank.....
Citera
2014-09-04, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Blod på en sten är det ytterligare en spekulation/teori, eller finns det fakta som stödjer att det ej bara fanns Helenas blod på skon utan även på en sten?

I programmet veckans brott för något år sedan, som tidigare nämnts, talar Jenven om vikten av att de måste komma fram till VARFÖR Helenas tillhörigheter hittades just där !! ..Det borde väl vara uppenbart att det var för att överfallet skedde på platsen där persedlarna hittades. Varför ifrågasätta?

En spekulation: Kan de hittat någon form av drog/narkotika och därför gått in så hårt i tre veckor på att dådet var narkotikarelaterat? I och med detta förstördes utredningens viktiga inledningsskede.
OM det var någon form av narkotika som hittats, då talar det för att det var arrangerat och dit placerat som de övriga föremålen. För att vilseleda. Åter en kanske långsökt teori...Det är väl bra att bolla runt lite och inte bara mot ett och samma bollplank.....

Är det någon som vet, så här i efterhand, om det är någon i Helenas närhet som haft problem eller nyttjat droger? Och jag menar inte personer hon bara kände till och kanske som mest hälsade på, utan verkligen i hennes personliga närhet.
Citera
2014-09-04, 08:12
Medlem
Jag undrar också om någon känner till något om ringarna, hade Helena köpt dem själva, fått av någon eller ärvt dem?

Är det nån som har information om ringarna?
Citera
2014-09-04, 11:16
Medlem
mvagrippas avatar
När och var är sista säkra observation av Helena?
Citera
2014-09-04, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

En anledning som får mig och tänka på att brottet var narkotika relaterat är den man som tidigt satt misstänkt för dådet EA. Kan han haft någon koppling till narkotika. Det borde ju vara logiskt.
Citera
2014-09-04, 12:26
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
En anledning som får mig och tänka på att brottet var narkotika relaterat är den man som tidigt satt misstänkt för dådet EA. Kan han haft någon koppling till narkotika. Det borde ju vara logiskt.

Det är väl troligt han sysslade med droger men enligt uppgifter skall inte han och Helena varit bekanta och samtidigt blev han ju falskt utpekad av någon bekant har jag för mig.
Citera
2014-09-04, 13:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsterletaren
Jag undrar också om någon känner till något om ringarna, hade Helena köpt dem själva, fått av någon eller ärvt dem?

Är det nån som har information om ringarna?

Jag har för mig att det varit bild på dem i någon tidning för länge sedan. Om jag kommer ihåg rätt, så var det inga "värdefulla" ringar, inga som hon ärvt. Jag vill minnas att ringarna var tunna silverringar (i alla fall i silverfärg) och att en av ringarna var "öppen" på ett ställe (så att man kan justera storleken).
Citera
2014-09-04, 13:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsterletaren
Är det någon som vet, så här i efterhand, om det är någon i Helenas närhet som haft problem eller nyttjat droger? Och jag menar inte personer hon bara kände till och kanske som mest hälsade på, utan verkligen i hennes personliga närhet.

Det har förekommit uppgifter i tråden om att BW (kompis till Helena) använde droger, men jag har aldrig hört/läst något om att han (i så fall) skulle ha haft problem med detta.
Citera
2014-09-04, 13:58
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
När och var är sista säkra observation av Helena?

Det har varit olika bud om detta: dels vid någon bankomat nära torget (eller i närheten av den), dels efter bron i höjd med fängelset/polishuset. (Ev. i sällskap med en man, men detta med mannen ska vara osäkert).

Någon inom utredningen har sagt till mig att ett kvinnligt vittne såg någon hon ansåg var Helena (utifrån kläderna, särskilt byxorna var ju lite "speciella") samt utseendet. (Det har stått i media också.) Har för mig att vittnet kände till Helena, och därför kunde ge det vittnesmålet.

Därefter är det ingen som sett Helena, varför Polisen har (åtminstone hade, då) delvis arbetat efter tesen att Helena klivit in i en bil där. Enligt den utredaren utgår/utgick de (åtminstone han, då) från att "bron" är den sista iakttagelsen av Helena.

Vad han har för åsikt om detta i dag, vet jag inte.
Citera
2014-09-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det har förekommit uppgifter i tråden om att BW (kompis till Helena) använde droger, men jag har aldrig hört/läst något om att han (i så fall) skulle ha haft problem med detta.

Ja BW använde droger.
Mig veterligen var bruket av narkotika på en sådan nivå att det inte påverkade varesig skola eller arbete i sådan omfattning att arbetsgivare eller skola reagerade/vidtog åtgärder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in