Citat:
Ursprungligen postat av
Pobedarov
Jag vet inte vad det är för information du pratar om men jag är inte orolig för någon ukrainsk genpol. Du tycker alltså att det är OK att använda argument från maktgalna gamla stridspittar som "bevis" i debatten?
Då kanske jag ska blanda in Vladimir Zhirinovsky kamrat.
Hur ställer du dig till att han (som dessutom fick näst flest röster i valet) har lovat att utplåna USA med kärnvapen om han kommer till makten?
Han vill alltså döda 300 miljoner män, kvinnor och barn.
Nu tror ju inte jag att du står bakom ett sådant uttalande, så varför skulle jag eller någon annan stå bakom något så löjligt som en ukrainsk general som svamlar om genpolen?
Det finns ingen fascism i den här konflikten! Herrarna i Kreml vill bara att du ska tro det.
Du kan inte dra fascistkortet bara för att du inte håller med andra.
PS. En dum fråga får ett dumt svar.
Här var det rejäla hopp i argumentationskedjan. Jag föreslår en kurs i argumentationsanalys som komplement till din retorik, så kan den senare i alla fall hänga samman trots att den är ganska så tam.
Om du skulle hålla dig till ämnet så skulle det vara intressant att veta hur du har tänkt mobilisera alla dessa pensionärer och barn och på vilket sätt de skall strida, eller skall vi säga: bli kanonmat och till vilken nytta?
De skall ju också förses med mat och dryck och ha någonstans att sova - förutom att de skall förses med militär utrustning, alla dessa miljoner före de slaktas av Folkrepublikerna – så innan de blir kanonmat kommer de att kosta en hel del pengar, sådana pengar som inte Ukraina verkar ha – och dessutom, hur har du tänkt dig att Ukraina skall fungera om 40 miljoner skall mobiliseras? Skall Ukraina lägga ned all produktion under tiden?
Många frågor blir det. Vi får se om jag får ett vettigt svar eller om det blir samma textmassa av osammanhängande gytter ifrån den ukrainska myllan.