2014-09-03, 22:58
Medlem
Så här kommer detta bråk sluta varken HA eller Albanerna kommer att fortsätta. Ni som säger att HA är för fega har fel! för HA är inte Europas mest fruktade MC organisation för att det har backat ur varje krig eller bråk. HA kommer sköta detta snygg genom prat enbart & kanske begära en viss summa som Albanerna kommer att betala om det är dem som starta det hela. HA & Albanerna har haft fred i många år & ägt olika strippklubbar & annat tillsammans enligt vissa källor så jag tror inte det kommer bli något mer utav detta. . . Så ni som leker internet gangster & snackar en massa skit om HA här på flashback så ha pungkulorna & gå till deras klubb & ta det öga mot öga så kan jag garantera er en stängd kista på er begravning. . .
Citera
2014-09-03, 23:16
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peppargas
Varför går Du till personangrepp? Ingen har skickat ut mig till något. Jag skriver om mina egna tankar och vanliga strategier. Jag hackar INTE på Dig, utan skriver allmänt härinne. Du ser väl inte mig skriva illa om någon annan gruppering. Då jag inte känner dessa, så är vore det fel av mig att skriva illa om dessa.
Jag kan inte hitta något personangrepp i mitt inlägg. Jag vill bara förmedla att det är en hyfsat övervägande del som noterat att HA är VÄLDIGT selektiva i sina skarpa konflikter. Efter ett tag framträder ett mönster och idag är det nog inte många som hyser särskilt stor respekt för klubben. Om man bortser från ett antal barn som fick sin familjefest förstörd av några inhyrda tattare och det lägsta skräpet bland medlemmarna.

Knegande familjefäder med en faiblesse för öl, sprit och vitt pulver känns inte så skräckinjagande faktiskt och frågan är hur länge klubben kommer att kunna spela någon roll inom drogdistributionen. Kurder och albaner är kulturellt nedärvt sinnessjuka och har en heder som gör dem ostoppbara. Klart HA viker sig.
Citera
2014-09-03, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Jag kan inte hitta något personangrepp i mitt inlägg. Jag vill bara förmedla att det är en hyfsat övervägande del som noterat att HA är VÄLDIGT selektiva i sina skarpa konflikter. Efter ett tag framträder ett mönster och idag är det nog inte många som hyser särskilt stor respekt för klubben. Om man bortser från ett antal barn som fick sin familjefest förstörd av några inhyrda tattare och det lägsta skräpet bland medlemmarna.

Knegande familjefäder med en faiblesse för öl, sprit och vitt pulver känns inte så skräckinjagande faktiskt och frågan är hur länge klubben kommer att kunna spela någon roll inom drogdistributionen. Kurder och albaner är kulturellt nedärvt sinnessjuka och har en heder som gör dem ostoppbara. Klart HA viker sig.

HA har många förortsgäng allierade & på sin sida varför?. Jo för att dem har visat respekt & aldrig startat ett krig för lite bråk. Underskatta inte HA min vän för det du läser på nätet & i tidningen är långt ifrån sanningen. Så istället för att du ska försöka yttra dig något mer så ta reda på lite fakta om gänget & dess allierade. . .
Citera
2014-09-03, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanto
...en av dem J ska vars spårlöst försvunnen och han tillhör K och Gårdstens falang...HA vet att dom inte har ett dugg att hämta i en konflikt...
bra jobbat, inte alban alltsa
namnet later ungerskt, inte kurdiskt
Citera
2014-09-03, 23:28
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SwiTcha-
Så här kommer detta bråk sluta varken HA eller Albanerna kommer att fortsätta. Ni som säger att HA är för fega har fel! för HA är inte Europas mest fruktade MC organisation för att det har backat ur varje krig eller bråk. HA kommer sköta detta snygg genom prat enbart & kanske begära en viss summa som Albanerna kommer att betala om det är dem som starta det hela. HA & Albanerna har haft fred i många år & ägt olika strippklubbar & annat tillsammans enligt vissa källor så jag tror inte det kommer bli något mer utav detta. . . Så ni som leker internet gangster & snackar en massa skit om HA här på flashback så ha pungkulorna & gå till deras klubb & ta det öga mot öga så kan jag garantera er en stängd kista på er begravning. . .

Ingen överkvalificerad gissning, det här hände ju för drygt ett och ett halvt år sedan och ingenting har hänt.
Citera
2014-09-04, 00:21
Medlem
Citat:

Fattar du trögt Albanerna har inget med det o göra och HA är inte allierade med just dessa personer som e inblandade. Dessa är i dag två olika falanger och har inget med Albanerna att göra. Nasers söner är enbart vänner med dem och står inte på någon av dess sida i deras interna Angereds konflikt.

OBS albanerna har inget ting med dem o göra och ingen av gärnings männen är eller har varit med albanern. Alban ligan existerar inte längre det är enbart lösa nätverk med olika nationaliteter och i dessa två nätverk så är det inte albaner som styr eller naser över huvud taget.
Hammarkullen falangen bossar kurder, libaneser och syrianer
Gårdstens falangen bossar araber, kurder negrer och albaner .
Senast redigerad av vanto 2014-09-04 kl. 00:31.
Citera
2014-09-04, 00:48
Medlem
Citat:
Fattar du trögt Albanerna har inget med det o göra och HA är inte allierade med just dessa personer som e inblandade. Dessa är i dag två olika falanger och har inget med Albanerna att göra. Nasers söner är enbart vänner med dem och står inte på någon av dess sida i deras interna Angereds konflikt.

OBS albanerna har inget ting med dem o göra och ingen av gärnings männen är eller har varit med albanern. Alban ligan existerar inte längre det är enbart lösa nätverk med olika nationaliteter och i dessa två nätverk så är det inte albaner som styr eller naser över huvud taget.
Hammarkullen falangen bossar kurder, libaneser och syrianer
Gårdstens falangen bossar araber, kurder negrer och albaner .

Ett bevis på att du inte kan ett skit för i Gårdsten är det enbart Albaner & Bosniska Zigenare som styr & ställer så nästa gång du har något vettigt att säga så skriv igen annars håll ditt bullsh** för dig själv. . .
Citera
2014-09-04, 01:21
Medlem
Citat:
Ett bevis på att du inte kan ett skit för i Gårdsten är det enbart Albaner & Bosniska Zigenare som styr & ställer så nästa gång du har något vettigt att säga så skriv igen annars håll ditt bullsh** för dig själv. . .
Håll du din trut.

Jag har inte sagt vem som styr gårdsten jag sa av de två falanger och det från gårdsten så styr de jag nämnde.

Jävla cp skada du vet inte ett smack om vem som styr
Citera
2014-09-04, 06:24
Medlem
Citat:
Håll du din trut.

Jag har inte sagt vem som styr gårdsten jag sa av de två falanger och det från gårdsten så styr de jag nämnde.

Jävla cp skada du vet inte ett smack om vem som styr

Gå tillbaka till & slicka BMCs röv för det är du ganska känd för här på Flashback. . Sluta lek som om du kan något lilla springis! Du är ett skämt & påstår du kan allt om alla kriminella i Göteborg men inse nu att jag säger det till dig DU KAN INTE ETT SKIT & TROR DU VET ALLT. . .
Citera
2014-09-04, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kycklingfestnu
Jaga.

Men ärligt talat tycker du att det e något att skryta med att jaga någon som inte våga slå tillbaka vf int jaga dessa blattar i Gbg och dessutom som kan slå.

HA värkar välja sina fajter och det genomskådar alla som kan se överhuvud taget med sina ögon.
HA ser det med och ärligt så tro jag att dom tänker just i de banorna att något måste hända och göras att 90 talet helt plötsligt är 2014 och att hävda sig mot mc kulturens svagaste och raggar kulturen e lek i sandlådan. Dom har inte tagit steget än som BMC gjort som ge fan i om det är mc, raggare eller blattar BMC beter sig som blattar sj men inte så konstigt om man tittar på BMC avdelningen i Gbg som leds av Babben M.seyyed .

Kort huset har fallit förlängd sen för HA det gjorde det redan när de förlorade slaget mot BMC och dess tillväxt som aldrig fick ske i svearike

Vilka klubbar inom raggarkulturen har HA gett sig på ?
Citera
2014-09-04, 07:16
Medlem
peppargass avatar
Jag kan inte personligen förstå varför diplomati skulle vara ett tecken på feghet? Jag har haft äran att få leva i direkt närhet med HA under många år. Till och med under mc-kriget. Vi var unga, kanske rent av naiva...men stridsredo. Men är det inte lite så, att som ung så tänker man sig inte för, och så står man där med taskiga konsekvenser. När man blir äldre, så ser man på saker på annorlunda sätt. För vissa är det kanske feghet...men för normalt folk mognad. MC-kriget gjorde ingen glad, och skapade ingen glädje.....utan rent tvärtom, man serverade myndigheterna möjligheterna att verkligen justera lagar som inte var till fördel för någon. Ingen vann på det. I mina ögon vann inget kriget heller, för det är egentligen mest tragiskt. Idag råder tydligen tyst diplomati mellan HAMC och BMC. Det är för mig ett tecken på vuxna människor som har varit med om tråkigheter, men som tagit lärdom och på ett moget sätt "samarbetar" för att undvika sammandrabbningar. Sedan att det poppar upp ungdomsgäng lite överallt....med "vildhjärnor" som tror att hot/våld/tuffhet väcker respekt....när det snarare väcker avsmak....där dom tror att just dom är störst bäst och vackrast. Men om dom har turen och förståndet, så vaknar dom en dag, mognar och ser verkligheten med lite mer nyanserade ögon.
Citera
2014-09-04, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eloria
Kan någon ge en sammanfattning vad som egentligen har hänt, och varför han åkte på pisk?

Ur förundersökning sidan 81/82

Det var två svenska killar som gick in på krogen och spelade tuffa och kollade snett på folk och gick fram och tillbaka inne på krogen. Personalen försökte förklara för de två killarna att de skulle lugna ned sig eftersom det är fel krog att bråka med folk på men de lyssnade inte.

Strax före stängning så slog den största killen en mindre kille precis innanför entrén. Han slog honom så att han flög två meter. Direkt efter det så började hela krogen att hoppa på de två svenska killarna och slog killarna med stolar och glas. Slagsmålet höll på i cirka 5-10 minuter. Sedan var det en kille som gick in och sade till alla att sluta och det gjorde alla. Efter det sade han att alla skulle gå ut och det gjorde som han sade.

Person 1
Rakad.
Lång, cirka 200cm lång.
30-40 år.
Tight T-shirt

Person 2
30-35 år.
Cirka 170cm lång.

De två svenska killarna kom till krogen tillsammans med två tjejer och en mörkhyad kort kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in