Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Frågan är ju hur bo med en IQ på 178, (tredje högsta i världen) kan vara ihop med Vanita?! Hon verkar ju inte vara den allt för smartaste liraren..

http://www.metro.se/noje/smarta-behover-inte-vara-bokmalar/Objffq!14_5215-22/

Gammal artikel men tror ju inte IQ:t och det fotografiska minnet har blivit sämre med åren..

Innan man drar alltför stora växlar om IQ:n så skulle det vara intressant att veta vilket test han tagit för att komma fram till det resultatet då olika tester kan ge olika resultat.

Dessutom så tycker jag personligen att IQ ett tämligen dåligt mått på intelligens. Alla tester jag provat handlar ju om att hitta nästa figur i en serie av figurer. Och om man bara kommer på tekniken så går det ganska lätt att lösa de flesta serierna utan något större ansträgning av hjärnkontoret...

Har själv en konstaterad IQ på 140+ (testet gick inte högre) men kan ändå vara jävligt korkad emellanåt.
Citera
2014-09-04, 01:30
Medlem
Hon var ju även med i bartenderskolan på TV3 också. Gjorde de mest korkade sakerna
Citera
2014-09-04, 03:32
Medlem
DRD4s avatar
Vilket SKABB! hur många barn har hon fött? fyra? http://cdn.stureplan.se/imagereportage/34315/standard/Vanita%20Bergman.JPG
Citera
2014-09-04, 05:52
Medlem
nero1s avatar
Själv blev jag väldigt lindrigt knivskuren i mitt ena lillfinger när jag hamnade i slagsmål med en turkjävel efter en utekväll. Kniven tog mer av misstag, då han i panik svingade den mot mig då jag skulle nita fanskapet. Men hade jag inte skyddat mig kanske den tagit i halsen. Men skadan var så löjlig så jag orkade inte ens åka och sy skiten. För detta fick turken 12 månader på kåken! Jag tyckte nästan synd om honom då han faktiskt verkade rätt städad med jobb och allt ordnat. En fyllegrej, där ingen av oss var direkt oskyldiga.

Så med det sagt så lär det bli ett tag bakom lås och bom för allas vår Vanita. Fast själv tippar jag att det blir rättspsyk. Tyvärr ändå, för jag tror helt ärligt att hon är genomgod. Dock även genomblåst. Man märker att nåt saknas hos henne. Samhall vore ett mer realistiskt mål än en yacht-försäljare i Monaco. Men tror definitivt inte att hon är elak någonstans. Nått måste ha hänt. Hon lacka väl ur på nåt..
Citera
2014-09-04, 06:49
Medlem
StenSaxPauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kommer inte hända då blir han åtalad för mened då detta redan förmodligen fått en rubricering hos åklagaren!
Mened? Tjena. Då krävs att han ljuger under ed. Någon ed har han inte avlagt (eftersom målet inte har prövats i domstol) och kommer heller aldrig att avlägga (eftersom han är målsägande).
Citera
2014-09-04, 08:24
Medlem
Målförteckning
https://anonfiles.com/file/b21e08b1f8f3a5877defd4a5dbe61592
Citera
2014-09-04, 09:19
Medlem
Psychadelic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishyyyy
http://www.tv3play.se/program/lyxfallan/234829 Avsnittet hon är med i.

Haha fyfan med tanke på hennes beteende i programmet var det väl en tidsfråga innan någon blev knivhuggen
Citera
2014-09-04, 09:51
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det visar väl mest bara att det finns en stor skillnad på IQ och intelligens. Är inte folk med väldigt hög IQ mest något slags glorifierade kalkyleringsapor. Alltså att man kan göra lite Von Neumann-trick med huvudräkning, minnet eller att identifiera mönster som en mycket primitiv datamaskin. Jag menar hur många av dessa figurer har faktiskt bidragit med någonting?

Så det är nog inte alls omöjligt att den här figuren befinner sig på ungefär samma intellektuella plan som Vanita, eller åtminstone inte så långt ovanför att man helt enkelt vill strypa sig efter ett tag.

Dagens garv

Du menar den øvervægande majoriteten av alla Nobelpristagare, uppfinnare, ingenjører, fysiker, kemister etc.?

Utan dessa individer med høg IQ så hade du suttit i en lerhytta och tuggat på en pinne.
Citera
2014-09-04, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucka
hahaha, är det hon alltså ?

trodde hon sålde lyxbåtar i Los Angeles vid det här laget.

Vilken äcklig liten jävla docka om det nu är hon, knivhögg hon pokerkillen för hon inte fick pengar till nya drinkar på stureplan eller.

Finns det någon som helst info om vad konflikten handlade om ? var hon i ett kolarus eller bara psykiskt sjuk, vilket helt klart kan föranleda ''knivattentat''

Jag undrar om det inte kan handla om både och? I lyxfällan gjorde hon helt klart ett mycket instabilt intryck. Samt visade likgiltighet som enligt mig är typisk för drogmissbrukare.

Hennes karaktär kanske passar bra ihop med en "likasinnad" gambler (med samma attityd mot droger?), men något gick snett den här gången..
Citera
2014-09-04, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Frågan är ju hur bo med en IQ på 178, (tredje högsta i världen) kan vara ihop med Vanita?! Hon verkar ju inte vara den allt för smartaste liraren..

http://www.metro.se/noje/smarta-behover-inte-vara-bokmalar/Objffq!14_5215-22/

Gammal artikel men tror ju inte IQ:t och det fotografiska minnet har blivit sämre med åren..

Den som är intelligent behöver ju inte samtidigt vara klok.. eller mogen… eller socialt begåvad..

Båda tycks strunta i vad folk tycker om dem.. dvs. de delar en viss arrogans gentemot sin omgivning. Båda tycks också vara outsiders (inga arbetskamrater/studiekamrater etc). Skillnaden är endast att han tjänar pengar på sin lilla "hobby"och är därmed oberoende. Dock behöver det inte innebära att han känner sig oberoende av henne..
Citera
2014-09-04, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordis57
Hennes föräldrar är säkert jättestolta över sin dotter...

Hon kanske inte har någon anledning för att vara stolt över sina föräldrar?
Citera
2014-09-04, 11:05
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag undrar om det inte kan handla om både och? I lyxfällan gjorde hon helt klart ett mycket instabilt intryck. Samt visade likgiltighet som enligt mig är typisk för drogmissbrukare.

Hennes karaktär kanske passar bra ihop med en "likasinnad" gambler (med samma attityd mot droger?), men något gick snett den här gången..

Likgiltigheten är typiskt för psykopater. Kollar på Lyxfällan och hon fattar ingenting om varför hon har ekonomiska problem. Samma sak med knivskärningen, hon kommer att hävda att det var en bagatell, hon kommer aldrig ens be om ursäkt. Hon är iskall och saknar empati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in