Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-03, 11:49
Bannlyst
Det känns ju lite udda att gå på utseendet när man väljer vilka som ska få vara med i ett parti som Svenskarnas Parti eller inte, eller att få vara i landet överhuvudtaget om personen inte har rätt utseende.

Jag röstar SD för en starkt minskad utomeuropeisk invandring men den där rasforskargrejen Sverigepartiet med flera högergrupper sysslar med känns lite gammalmodig och diskriminerande och ganska onödig.
Citera
2014-09-03, 12:26
Medlem
baggebo1s avatar
Oavsett om Bjurmans anklagelser på nationell.nu var helt sanna, halvsanna eller inte sanna alls så säger ju bara det faktumet att han ger uttryck för dem i en kommentar på nationell.nu några timmar efter misshandeln att sammanhållningen och solidariteten inom SvP-Göteborg är usel. Hur agerade partiet för att stötta honom? Varför var inte ME utanför vid 07:30 om det nu var så viktigt? Kunde inte ME och resten av SvP-Göteborg ha förstått att en skärrad person som dessutom inte tycker sig få backning av kamrater direkt efter händelsen kanske ger uttryck för frustration?

Problemet är att inget löstes dagarna efter. Kritiken fortsätter när Bjurman går ut på egna facebook-sidan och kritiserar igen. Ingen stöttning, ingen solidaritet. Istället intern maktkamp, "skyll dig själv", kyla, nedtrappad valsatsning, snack bakom ryggen. Vem vill verka i ett sånt klimat?
Citera
2014-09-03, 13:59
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Oavsett om Bjurmans anklagelser på nationell.nu var helt sanna, halvsanna eller inte sanna alls så säger ju bara det faktumet att han ger uttryck för dem i en kommentar på nationell.nu några timmar efter misshandeln att sammanhållningen och solidariteten inom SvP-Göteborg är usel. Hur agerade partiet för att stötta honom? Varför var inte ME utanför vid 07:30 om det nu var så viktigt? Kunde inte ME och resten av SvP-Göteborg ha förstått att en skärrad person som dessutom inte tycker sig få backning av kamrater direkt efter händelsen kanske ger uttryck för frustration?

Problemet är att inget löstes dagarna efter. Kritiken fortsätter när Bjurman går ut på egna facebook-sidan och kritiserar igen. Ingen stöttning, ingen solidaritet. Istället intern maktkamp, "skyll dig själv", kyla, nedtrappad valsatsning, snack bakom ryggen. Vem vill verka i ett sånt klimat?

Ja det är utan tvekan bra med jidder och intriger i en så pass liten rörelse. Vad det beror på kan man endast spekulera om, personer med större insyn kanske har teorier.
Citera
2014-09-03, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Tillägg: skulle du alltså då hypotiskt vilja bruka våld mot mig, så i detta samhälle är jag skyddad av lagen, rättsväsendet och yttrandefrihet. Du är villig att bryta mot lagen för att skada mig p.g.a mina politiska åsikter, jag är inte villig att bryta mot lagen för att skada dig p.g.a dina politiska åsikter.

Du blir brottslingen och måste således bryta mot lagen p.g.a din politiska övertygelse.

Inte i dagsläget, nej. De som brukar våld mot politiska motståndare i dagsläget är extremvänstern, något jag inte tillhör. Jag känner inte heller att du är ett tillräckligt stort hot mot Sverige - eller, världen - för att våld ska vara nödvändigt.

Citat:
Så då kan du fråga dig själv URBANARTS89, vem utav oss 2 är "hataren"?

Ja du. Jag hatar rasism och en politik som innebär att oskyldiga invandrare ska utvisas. Du hatar våld mot politiska motståndare, men förespråkar det som jag hatar. Du är helt klart den hataren av oss två.
Citera
2014-09-03, 17:49
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Inte i dagsläget, nej. De som brukar våld mot politiska motståndare i dagsläget är extremvänstern, något jag inte tillhör. Jag känner inte heller att du är ett tillräckligt stort hot mot Sverige - eller, världen - för att våld ska vara nödvändigt.

Men du var ju redo skrev att bruka våld mot "nazister" (även om jag helst dock refererar till mig själv som en nationalist)

Det handlar alltså inte om något tidsspann som ett dagsläge, det handlar om vad du är redo att göra för att stoppa min politiska ståndpunkt och åsikterna jag har p.g.a denna ståndpunkt.
Citera
2014-09-03, 17:49
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ja du. Jag hatar rasism och en politik som innebär att oskyldiga invandrare ska utvisas. Du hatar våld mot politiska motståndare, men förespråkar det som jag hatar. Du är helt klart den hataren av oss två.

Varför hatar du? Jag hatar inte våld mot politiska motståndare, jag hatar ingenting här i livet, hat är värdelöst.
Citera
2014-09-03, 17:56
Bannlyst
Citat:
Men du var ju redo skrev att bruka våld mot "nazister" (även om jag helst dock refererar till mig själv som en nationalist)

Det handlar alltså inte om något tidsspann som ett dagsläge, det handlar om vad du är redo att göra för att stoppa min politiska ståndpunkt och åsikterna jag har p.g.a denna ståndpunkt.

Var jag redo skrev att bruka våld mot nazister? Nej, jag brukar inte våld om det inte är sista utvägen.

Citat:
Varför hatar du? Jag hatar inte våld mot politiska motståndare, jag hatar ingenting här i livet, hat är värdelöst.

För att jag är så som människa? Jag vet inte varför vissa hatar och andra inte gör det, ska vi gå in på filosofi/psykologi nu? I så fall får vi ändra forumdel. För mig är det dock självklart att hata rasism. Jag bor i Malmö och jag har sett rasism på nära håll, allra mest mot etniska svenskar, och mina erfarenheter av rasism har gjort att jag avskyr det.

Menar du att du inte hatar något i dagsläget eller att du inte kan tänka dig att hata något överhuvudtaget?
Citera
2014-09-03, 17:58
Medlem
Citat:
Varför måste utvisning ses som något negativt? En gång i tiden utvandrade ju invandrarna från ett annat land, alltså är det inte så hemskt att utvandra och de kan därför också utvandra från Sverige. Det är ju bara en fördel om folk får bo i de delar av världen som de är biologiskt anpassade för att bo i, t.ex. negrer får ju för lite D-vitamin i Sverige och muslimer vill ju hålla på med sina hedersgrejer som är olagliga här i Sverige.
Citera
2014-09-03, 18:00
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Var jag redo skrev att bruka våld mot nazister? Nej, jag brukar inte våld om det inte är sista utvägen.

Här:

Citat:
Nejdå, stödjer absolut inte sjuka handlingar mot barn, inte heller våld mot vilka politiska motståndare som helst, men mot nazister - absolut.

Citat:
För att jag är så som människa? Jag vet inte varför vissa hatar och andra inte gör det, ska vi gå in på filosofi/psykologi nu? I så fall får vi ändra forumdel. För mig är det dock självklart att hata rasism. Jag bor i Malmö och jag har sett rasism på nära håll, allra mest mot etniska svenskar, och mina erfarenheter av rasism har gjort att jag avskyr det.

Vet du inte varför du hatar? Det borde du ta reda på.

Citat:
Menar du att du inte hatar något i dagsläget eller att du inte kan tänka dig att hata något överhuvudtaget?

Hat är som ilska.

Citat:
“Holding onto anger is like drinking poison and expecting the other person to die.”
― Gautama Buddha
Citera
2014-09-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Varför måste utvisning ses som något negativt? En gång i tiden utvandrade ju invandrarna från ett annat land, alltså är det inte så hemskt att utvandra och de kan därför också utvandra från Sverige. Det är ju bara en fördel om folk får bo i de delar av världen som de är biologiskt anpassade för att bo i, t.ex. negrer får ju för lite D-vitamin i Sverige och muslimer vill ju hålla på med sina hedersgrejer som är olagliga här i Sverige.

Förstår inte heller det. Varför är det så jävla hemskt för invandrarna att åka hem? Varför har rätt att ha tillgång till vår europeiska civilisation och våra länder. De har ju inte byggt upp Sverige och har således ingen direkt rätt att befinna sig här överhuvudtaget.

Precis som du skriver är de flesta folkslag biologiskt anpassade för sin miljö. Det finns inget naturligt med att det ska bo negrer i Sverige.

Har svårt att förstå folk som bor i Sverige för det är ett bättre land? Var finns den nationella känslan om att vilja förbättra sitt eget land och bygga upp det?
Citera
2014-09-04, 10:20
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind

Markant skillnad på att utvandra, alltså frivilligt och att utvisas, ofrivilligt.

Visste inte att hederskultur var biologiskt, antar att de individer som inte sysslar med sådant och är från Mellanöstern har någon genetisk defekt.
Citera
2014-09-04, 10:31
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Markant skillnad på att utvandra, alltså frivilligt och att utvisas, ofrivilligt.

Visste inte att hederskultur var biologiskt, antar att de individer som inte sysslar med sådant och är från Mellanöstern har någon genetisk defekt.

Även om en del här i Sverige tycks inbilla sig det så drömmer inte människor i Tredje Världen om att leva sina liv i ett land vid nordpolen. Ta bort bidragsförsörjningen och utvisa alla kriminella element så får vi se hur många som blir kvar sen. Ett återinvandringsprogram kan därefter införas, liknande det som Danmark sjösatt, så är mångkulturen avvecklad på kanske ett par decennier. Alla blir nöjda och glada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in