Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Så du kan "gissa" på M64 H40, men absolut inte på M04 H40 (som är vad som står på skylten), klassiskt.
Bevisen börjar nu bli så otvetydiga att de som inte erkänner dessa helt klart har en agenda med att förneka fakta; vi har sett stridsfordon, tanks, handeldvapen och numera hela konvojer med ryska soldater som väller in i Ukraina. Dessutom har vi otaliga vittnesmål från ukrainska soldater, ryska tillfångatagna fallskärmsjägare, vittnesmål från ryska släktingar, hot mot journalister som undersöker dödsfall, amerikanska satellitbilder och så vidare i all oändlighet.
Det är dags att inse fakta nu.
En fråga bara. Var ser man att det är ryska förband? Previewbilden är ju ditlagd speciellt för (propaganda-?)effekten, den finns inte med i videon, det säger de ju till och med i samma militaryphotos-tråd du själv länkade till.
Rebellerna har ju sagt för 2 dagar sedan att de "om ett par dagar" kommer att inleda en massiv operation. Visst, det kan ju vara förberedande "täckmantel" för införande av rysk trupp, eller så har rebellerna det materiel vi ser på videon, man ser ju nya erövringar av materiel varje dag nu.
Att kolonnen skulle vara organiserad, ja, en stor del av Ukrainas befolkning har väl gjort militärtjänst, en del har tidigare stridserfarenhet också. Jag vet inte hur många videos jag sett där de visar upp en övergiven tank, och strax efter kör iväg den, så uppenbarligen finns det kunniga operatörer.
Men visa var man kan se att det är ryska förband, så är jag villig att godta det. Det har varit lite för många snabba slutsatser i denna tråd som visat sig vara ren propaganda, från båda sidor, så det kan vara bra att tagga ner ett par snäpp i vad man "helt säkert vet".
Har EU/FN kallat till extrainsatt möte ännu angående denna nya invasion (vilken i ordningen?) som påstås pågå?