2014-09-02, 21:24
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
sebbe stax. lämna skottland!

varför vill nån se denna idiot videon. blir ni kåta då?

Bra att folk lär sig vad Islam står för.
Citera
2014-09-02, 21:26
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Men....vänta nu.....är inte Islam en fredlig religion som predikar acceptans och förståelse?

(Ironi)

När ska de kristna länderna vakna upp och inse att Isalm är ett betydligt mer konkret hot mot våran livsstil och våra kulturer än Judendom och Buddism någonsin varit?

Det är bara en tidsfråga innnan ett globalt krig mellan Kristendom och Islam blossar upp.
Citera
2014-09-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Det sjukaste är väl hur lite Sverige gör egentligen, vi har hur mycket pengar som helst att ta emot ett par tusen flyktingar.

Men RIKTIGA flyktingar, kvinnor och barn som våldtas NU blundar man för? Sjuk värld vi lever i.

Vi tar emot dom som har råd att åka hit. De som får pengar för att bosätta sig här. Herr Mullenhag kräver inga bevis på att man är vem man är. Under Irak-kriget var det svårare så då avrättades familjer så deras pass kunde tas av någon snarlik till utseendet. Fy fan vad jag hatar Mullenhag och regeringen. Det här är bara början. Har vi "tur" får vi ett terrordåd i Sverige före valet, för det är bara en tidsfråga innan det sker.
Citera
2014-09-02, 21:29
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vågaifrågasätta
Men....vänta nu.....är inte Islam en fredlig religion som predikar acceptans och förståelse?

(Ironi)

När ska de kristna länderna vakna upp och inse att Isalm är ett betydligt mer konkret hot mot våran livsstil och våra kulturer än Judendom och Buddism någonsin varit?

Det är bara en tidsfråga innnan ett globalt krig mellan Kristendom och Islam blossar upp.

Jag har märkt av att muslimer och etablissemanget slutat tjata om att islam är en fredlig religion Jag minns hur man förr på SVT visade slöjbärande tjejer som berättade hur fredlig islam är, nu är de tysta
Citera
2014-09-02, 21:30
Medlem
watsups avatar
Citat:
sebbe stax. lämna skottland!

varför vill nån se denna idiot videon. blir ni kåta då?

Men din efterblivna mupp. Varför folk vill se Gore? Varför vill folk se komedi, humor action? För att det är underhållande, man är nyfiken, det är kul. Jag älskar Gore precis som miljontals andra världen över.
Citera
2014-09-02, 21:32
Medlem
Yugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xamzter
Seriöst, varför görs inget åt saken? Känns som världen bara står och tittar på medans dom härjar -.-

Läste för några veckor sedan en artikel som tog upp hur länder i EU gått med på krav från kidnapparna för att befria/rädda kidnappade medborgare, något som enbart USA inte gått med på.
Antar att det finns någoT i dessa halshuggningar av amerikaner (tragiskt nog) som USA vill få något ut av, däribland få med sig allmänheten. Något man förlorade i samband med Irakkriget.

Det som gör en nästan förbannad är att veta att IS aldrig hade ens haft plattformen, om det inte hade varit för jävla Irakkriget. Ingen gjorde något då heller, förutom att stå & titta på ett krig som bröt mot alla internationella lagar och gjordes helt på falska CIA uppgifter.
Citera
2014-09-02, 21:32
Medlem
Herzs avatar
Ifall det inte finns en video som filmar den faktiska avrättningen så kan vi tillsammans med "avrättningsvideon" på Foley fastställa att ingen av dessa två videoklipp visar den faktiska avrättningen vilket blir ett väldigt starkt underlag på att det är någon form av amerikansk pro-krig propaganda som ligger bakom, ja dvs en konspiration. Dels för att det inte finns några video bevis på en avrättning och dels för att man UNDVIKER att filma själva avrättningen när man KAN göra det. Ja, ifall ISIS redan lagt upp avrättnings-compilations på oskyldiga civila etc. så kan de också göra det samma när amerikanska journalister får kniven mot strupen.
Citera
2014-09-02, 21:34
Medlem
m4tt145s avatar
Varför visar dom inte mer av själva "avskärningen"? Vad tjänar dom på att inte visa det?
Citera
2014-09-02, 21:35
Medlem
ze_bandits avatar
Tycker det osar iscensättande kring allt det här och denna enorma media-uppmärksamhet det får. Av vem kan jag inte svara på men drar tyst för mig själv paralleller till New World Order agendor som drar nytta av allt det här. Det är dock ett annat kapitel och något som kanske inte borde diskuteras i den här tråden.
Citera
2014-09-02, 21:39
Medlem
Jag känner också tvivel för äktheten i och med att man inte får se själva avrättningen. För att vara 100% säker så måste det visas så att säga..
Citera
2014-09-02, 21:40
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
själva videon va kanske fejkad.

men expeterna hade ingen tvekan om att foley verkligen blev halshuggen.

sen att själva videon är konstigt är en sak, men foley själv är stendöd.
Alltså va?

Varför skulle man fejka halshuggningen om det skedde på riktigt..
Citera
2014-09-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Tyvärr har ju ISIS 2.5 miljard som de tog från centralbanken och 20 miljoner/dag från oljekällorna de kapat, så det är inte som att de slåss med pilbåge och slangbella.

Vilka köper IS-olja? Nordkorea?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in