2014-09-02, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glennhenry
De visar ju dock kroppen på samma sätt som de gjorde med Foley.

Tragiskt hur världen utvecklas.

Det är lättare att få publicitet om man besparar tittarna skärandet genom hals och kotor.
Citera
2014-09-02, 20:34
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerminalVelocity
Varför är dessa offer så villiga att bli halshuggna. Har de behandlats med droger eller? De verkar ju glatt och ledsamt läsa upp muslimäcklens budskap med deras agenda, för att sedan utan större motstånd få sin hals avskuren med en för liten kniv.

Om jag i nuvarande psykiskt tillstånd hade blivit utsatt för samma knivskärning hade muslimbögen fått ALLVARLIGA problem. Jag hade med alla medel försökt slå ner islamäcklet med en dansk skalle eller dylikt, sedan med alla medel skurit halsen av den äckliga analfabetmuslimen. Efter att jag lyckosamt halshuggit ännu en pedofildyrkande muslim skulle jag dansat en glädjedans över detta äckel.

Så som dessa amerikanska krigsfångar har agerat i dessa videor så kan man ju bara tragiskt tycka att de får vad de förtjänar. Sorry.

Ja han kan ju alltid springa och hoppas att dom, när dom skjuter efter honom träffar huvudet och inte orsakas en ännu mer smärtsam död. Mer kan han inte göra. Dör gör han oavsett.

Han vet att tiden är inne och det inte finns något att göra åt det.
Citera
2014-09-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerminalVelocity
Varför är dessa offer så villiga att bli halshuggna. Har de behandlats med droger eller? De verkar ju glatt och ledsamt läsa upp muslimäcklens budskap med deras agenda, för att sedan utan större motstånd få sin hals avskuren med en för liten kniv.

Om jag i nuvarande psykiskt tillstånd hade blivit utsatt för samma knivskärning hade muslimbögen fått ALLVARLIGA problem. Jag hade med alla medel försökt slå ner islamäcklet med en dansk skalle eller dylikt, sedan med alla medel skurit halsen av den äckliga analfabetmuslimen. Efter att jag lyckosamt halshuggit ännu en pedofildyrkande muslim skulle jag dansat en glädjedans över detta äckel.

Så som dessa amerikanska krigsfångar har agerat i dessa videor så kan man ju bara tragiskt tycka att de får vad de förtjänar. Sorry.

Om du varje dag släpas ut i öknen för att avrättas (skenavrättning) så blir du tillslut helt nedbruten och tillslut infinner sig ett belöningstänk i att om du gör som du säger så får du åka tillbaka till hålan där de håller dig fången tillsammans med de andra. Sedan en dag så är allt på riktigt. Men det vet ju inte du. RIP
Citera
2014-09-02, 20:37
Medlem
Sverige är mesiga. Personligen hade jag satt in våra elitstyrkor (som inte är officiella att de finns och råa jävlar), och som kunnat orsaka ISIS stor skada.

(Väcker stridspitten i mig allt jag genomled under värnplikten)
Citera
2014-09-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Sverige är mesiga. Personligen hade jag satt in våra elitstyrkor (som inte är officiella att de finns och råa jävlar), och som kunnat orsaka ISIS stor skada.

Tyvärr har ju ISIS 2.5 miljard som de tog från centralbanken och 20 miljoner/dag från oljekällorna de kapat, så det är inte som att de slåss med pilbåge och slangbella.
Citera
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift

vilka specialstykor?

skall dom sätta in sjuksköterskorna på karolinska sjukhuset i sthlm?

sverige har inga specialstyrkor, sveriges arme kan kanske steka hamburgare, men inte så mycket mer
Citera
Medlem
Någon som har en annan länk till filmen? Den i början av tråden funkar inte för mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Varför klippte dom filmen? Efter att snubben börjat skära mot halsen så klipper dom. Är det en riktig kniv? Nästa klipp visar ett avkapat huvud (?) på en kropp. Fejkat blod och vaxhuvud?

Kan du komma på en anledning till varför IS skulle fejka detta?
Citera
2014-09-02, 20:45
Medlem
Sidan som länkades verkar ha crashat, någon som sitter på ny länk? Vilket troligtvis nästa sida också kommer att göra tämligen snabbt, nu när liveleak dragit sig ur det hela.
Citera
Medlem
finns bara döda länkar kvar.

Filmen: http://nieuws.thepostonline.nl/2014/09/02/video-onthoofdt-amerikaanse-journalist-steven-sotloff/
Citera
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Kan du komma på en anledning till varför IS skulle fejka detta?

Mata inte trollet
Citera
2014-09-02, 20:47
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Förstår inte varför man ska ens diskutera om det är fejk. ISIS skjöt 1500 personer i huvudet och slängde dom i en flod för att färga den röd. Varför i allsin dar skulle de hyra in Hollywood-experter för att fejkta en halshuggning?

Det blir mer personligt och får större effekt, hur märkligt det än må låta.
Får du ett ansikte som du kan relatera till och en person du kan sympatisera med så väger det nog tyngre än 1500 ansiktslösa "no-names" som skjuts ihjäl och dumpas i en flod.
Ninjan riktar sig även direkt till Obama och därmed indirekt till det amerikanska folket, det blir väldigt personligt.

Skadat? Ja. Människan är en sjuk varelse i många avseenden.

Vad minns du själv bäst? en människa som på många sätt är lik dig och som rått och brutalt får huvudet avskuret eller anonyma människor som skjuts och slängs i vatten?

Förövrigt, vi har under årens lopp matats med filmer och serier som porträtterar terrorister på ett likvärdigt sätt som personen i klippet, det blir därmed enkelt att svälja allt utan att vara för kritisk.
Det existerar redan från start en hög igenkänningsfaktor och det i sin tur gör saker och ting mer lättköpta i ett senare skede.
Med igenkänningsfaktor menar jag produktionen, klädval, ninjadräkt, språk, accent osv.

Lite som när du har beslutsångest över vilket tvättmedel du ska välja på ICA, tre dagar tidigare körde Ariel sin reklam.
Resultat, det undermedvetna knackar på och du plockar ner Ariel från hyllan.
Vinner förmodligen inga priser med denna jämförelse men hoppas någon förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in