Citat:
Ursprungligen postat av
IHAVENOLIFE
Ska handla mina första aktier. Tror mkt på USA närmaste tiden och vill därför fokusera på bolag som har mycket handel med usa. Vilka svenska bolag finns det?
Tänkte första att jag skulle handla någon USA-fond men fan avgifterna är ju för höga...typ 3% per år känns inte bra
Vill du satsa i svenska bolag som verkar i USA ska du ju läsa på om vilka bolag som finns där. Inte svårare än så.. T.ex Skanska, ett svenskt bygg-bolag som jobbar mycket i USA.
Sen kan du leta efter bolag som kan komma att etablera sig, eller komma att växa i USA.
Där kan du hitta Nibe, ifall USA skulle intressera sig av bergvärme och värmepumpar, eller H&M som lär slå stort i Amerikatt så småningom.
Jag skulle även vilja säga ett ord, eller två, om Ericsson, som ju är ledande när det gäller mobil-teknik, som 3G, 4G och kommande G..
Google bygger gratis fibernätverk i USA, men dom behöver även trådlösa kommunikationer.
Där kommer Ericsson in i bilden. Google kan självfallet inte bygga ut gratis fiber till dom minsta orterna i USA, utan håller sig till städer. Då måste Ericsson komma med sin expertis och bygga 4G-master över vilda västern och andra ställen! Samtidigt som Skanska bygger samhällen där nätverken är som starkast!