2006-09-10, 17:12
Medlem
Hunk Goldens avatar
var hittar jag däck hängare.. jag vill hänga upp mina sommar/vinter däck på väggen var hittar jag en bra hängare, jag såg en som jag gilla som man bulta upp på väggen och hängde två hjul på varje sida, den skulle man kunna skruva i taket oxå. hoppas ni fattar vad jag menar,
Citera
2006-09-10, 17:22
Medlem
Antevantes avatar
Biltema exempelvis. Inte den modellen du sökte men jag är rätt säker på att de har fler varianter i varuhuset.
Clas Ohlson borde oxå ha

http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=82695
Citera
2006-09-10, 17:50
Medlem
Hunk Goldens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Biltema exempelvis. Inte den modellen du sökte men jag är rätt säker på att de har fler varianter i varuhuset.
Clas Ohlson borde oxå ha

http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=82695

sett dom där produkterna, men det är inte dom jag söker. tanken är att jag ska dra en länk igenom däcken och hänga på ett lås oxå.
Citera
2006-09-10, 21:00
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunk Golden
sett dom där produkterna, men det är inte dom jag söker. tanken är att jag ska dra en länk igenom däcken och hänga på ett lås oxå.

Jag har sett sådana låsbara däckhängare, men minns inte var. Troligen hos TH Petterssons däckverkstad på Hisingen. De liknar biltemas hängare, men har en bult som träs på och där man sätter fast ett hänglås på.

Den som är händig kan väl göra egna sådana hängare som består av en hålplatta där man svetsat på en lagom lång skruvstång med en mutter i och en vanlig låsbar hjulmutter ytterst som man låser fast däcken i på samma sätt som man låser fast däcken på bilen.
Citera
2006-09-11, 03:24
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Den som är händig kan väl göra egna sådana hängare som består av en hålplatta där man svetsat på en lagom lång skruvstång med en mutter i och en vanlig låsbar hjulmutter ytterst som man låser fast däcken i på samma sätt som man låser fast däcken på bilen.

låter jobbigt, räcker egentligen med plattjärn som man gör 2 böjar på.
en del ska ligga an mot väggen sen en böj men inte 90grader utan svagt lutad så däcked kanar mot väggen sen en liten böj längst ut som stoppar däcket från att falla av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in