2014-09-02, 11:55
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Jag är ingen vän av NATO och är av den åsikten att NATO hade en uppgift att fylla när det var öst mot väst.

Det är väldigt beklagligt att USA och NATO efter järnridåns fall valde en hårdför linje mot Ryssland. De sparkade på de som låg ned. Det borde man aldrig ha gjort man skulle ha valt en annan väg. Då tror jag inte vore så mycket rysk revanschlusta.

Numera tycks NATO vara ett monster till för att mätta den omättliga krigsindustrin. Det är beklagligt, det är synd.

Fast det finns en sak till Ryssland är en imperialistisk stat de har alltid levt gott på andra länders oenighet, och de små länderna har de ätit upp och gjort som de vill med.

Det är så det är och ensamma så har inte länder som Ukraina, Estland, Litauen, Lettland och Finland en chans.

Ingen kan förneka att Ryssland alltid haft viljan att komma åt, erövra och styra dessa länder och när de har tagit dessa länder. Vem tror du då står på tur? Rimligtvis de länder som gränsar till de erövrade och då är Sverige ett av de länderna.

Nu handlar det om att Ryssland inte får bestämma Europas karta, och då får man se mellan fingrarna på att NATO, USA och EU i grunden är skit för nu handlar det om små svaga nationers rätt till självstyre, framtid och frihet.

Det går inte att låta ryssarna få som de vill, för då fortsätter de och fortsätter och fortsätter.

Västerländska företag har ju investerat enorma summor i Ryssland. Men det är inte direkt lätt med all korruption. Att sen de baltiska länderna och Polen säkert inte var svårövertalade att gå med i NATO beror ju på att det vet vad alternativet är.
2014-09-02, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Vrakpris? Sluta nu fantisera. Det går inte att ta totalsumman i dollar och dela det med antalet kontraktsår X leverans i m3 per år. Detta eftersom man inte kommer upp i full kapacitet förrän efter 2-3 år. Faktiskt levererad gas blir mindre än om man räknar ut på detta felaktiga sätt men summan pengar blir densamma. Snittpriset kommer att vara ca 370-390 dollar/1000m3. Det är en bra deal för båda parter.

Och dessutom kommer det mera. Mycket mera. Men det kommer att ta 5-7 år ytterligare.

pappersmedia rapporterar idag om ett pris "omkring" de $250 per m3 som kina erbjudit [och som ryssarna vägrade i typ 9 år, min kommentar]. även att det blir den östra, inte västra, rutten som pipelinen byggs (enligt kinas önskemål, men ryssland betalar). avtal hoppas tecknas i oktober. informationen hänvisas till ryska TASS.
2014-09-02, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Varför sprider du felinformation og vestlig propaganda? Mutor i skolan? Nej...bara trams.

Å Herregud, du har verkligen ingen aning om hur det fungerar i Ryssland va?

Vill man ha något ger man en muta.
2014-09-02, 12:12
Medlem
rex144s avatar
Klitschko har skrivit ett öppet brev i tyska tidningen Bild där han uppmanar Tyskland att hälpa Ukraina med vapenleveranser, han frågar varför Tyskland sänder vapen till kurderna i Irak men inte till ukrainarna,
2014-09-02, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Västerländska företag har ju investerat enorma summor i Ryssland. Men det är inte direkt lätt med all korruption. Att sen de baltiska länderna och Polen säkert inte var svårövertalade att gå med i NATO beror ju på att det vet vad alternativet är.
Precis och visst i en värld av blommor så vore det bästa att de där staterna inte hade fått gå med i Atlantpakten.

Fast det är oxå så att dessa stater har gjort historiska erfarenheter utav Ryssland. De har rätten till att själva bestämma sina öden och allierade.

Och på samma sätt som Sverige har sin egen fulla rätt att få bestämma om vi ska vara neutrala och alliansfria som vi vill, så måste dessa stater ha den rätten att välja oxå.

Och vem skulle då ha rätten att förhindra och ifrågasätta deras val? Enligt mig kan dom bara ha den rätten själva.
2014-09-02, 12:45
Medlem
LeonVances avatar
Har Putin verkligen sagt det här eller är det västvärldens propaganda? Jag råder folk att tänka lite...
2014-09-02, 12:47
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Klitschko har skrivit ett öppet brev i tyska tidningen Bild där han uppmanar Tyskland att hälpa Ukraina med vapenleveranser, han frågar varför Tyskland sänder vapen till kurderna i Irak men inte till ukrainarna,

Humor.

Tyskland skulle skicka honom några containrar boxhandskar så han kan träna landets ungdomar i något uppbyggligt i stället för att gå en säker död till mötes i ett inbördeskrig som Kiev redan har förlorat.

Har inte Ukraina nog med vapen? Flygplan börjar det dock bli ont om, men vad hjälper nya flygplan då de blir nedskjutna hela tiden?
2014-09-02, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Har Putin verkligen sagt det här eller är det västvärldens propaganda? Jag råder folk att tänka lite...

Sagt vadå?
Jag antar att det inte spelar någon roll. Så vi tänker lite...
Vi tänker på Merkel. Hon pratar ryska, är uppväxt i öst och hon pratar direkt med Putin i tid och otid.
Nu har även Merkel lackat ur på Putin.

Har Merkel gått på propagandan? Är Merkel CIA agent? Vad vill du att vi ska tänka om detta?
2014-09-02, 13:05
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Högra sektorns ledare, Yarosh - dead or alive - detta är frågan på twitter just nu. Rykten gör gällande att han hittats död utanför Ilovaisk.
2014-09-02, 13:22
Medlem
bernad_laws avatar
Tråden trollrensad, det finns risk för att legitima användares inlägg har försvunnit då dessa varit svar på trollets poster. Det får ni stå ut med. /Mod
2014-09-02, 13:22
Medlem
Jaha, nu presenterar tydligen separatisterna sina krav. Detta kunde det inte ha gjort för fyra månader sen eller så? Porosjenko har ju varit kompromissvillig länge. Hade besvarat Donbass mycket död och förstörelse.

Men den ukrainska regeringen får väl ta och acceptera kraven, antar jag. Det finns inte mycket annat att välja på. Nu när ryska trupper gått in så kommer de ukrainska styrkorna inte kunna hålla emot. Bättre då att sluta fred snabbt innan priset blir ännu högre.
2014-09-02, 13:30
Medlem
Senast jag skrev i denna tråd, var när Ryssland höll på med Krim.

Min fråga riktar sig till alla Putinrunkande människor på detta forum.

Tycker NI fortfarande, att Ryssland gör rätt som går in i Ukraina? Att Ryssland gör rätt, som med hjälp av sin stagliga TV, sänder ut propaganda värre än den på Sovjettiden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in