2014-09-02, 08:00
Medlem
Vindhlers avatar
Fria Tider rapporterar:

http://www.friatider.se/aftonbladets-obehagliga-hatattack-janne-josefsson-b-rjar-bli-ett-samh-llsproblem

Citat:
Virtanen menar att Josefsson är för kritisk mot etablissemanget – rent av ett subversivt element som är "direkt farligt".

"Med en världsbild han delar med Sverige*demokraterna vill han splittra Sverige inför valet. Det är Stockholm mot resten, i hans skruvade skalle", skriver Virtanen.

[...]

"[A]tt fördumma de viktiga frågorna till stadsdelen Södermalm är så enfaldigt, förenklat och vulgärpopulistiskt att SVT Göteborg borde steglas", hotar Virtanen och passar samtidigt på att anklaga Josefsson för att hetsa.

[...]

Nå, vad tycker ni om Virtanens angrepp på Josefsson? Kommer den folkkäre Josefsson kunna stå emot de samlade Södermansjournalisternas hatattacker mot hans person?
Citera
2014-09-02, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Fria Tider rapporterar:

http://www.friatider.se/aftonbladets-obehagliga-hatattack-janne-josefsson-b-rjar-bli-ett-samh-llsproblem

Nå, vad tycker ni om Virtanens angrepp på Josefsson? Kommer den folkkäre Josefsson kunna stå emot de samlade Södermansjournalisternas hatattacker mot hans person?

kan man i vart fall byta rubrik till vad virtanen skrivit?
Det han skrivit kan läsas här:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/fredrikvirtanen/article19457015.ab
Citera
2014-09-02, 09:11
Medlem
IT-chefens avatar
Han får ganska rejäla mothugg på twitter.

http://bakjour.tumblr.com/post/96395114419/omg-orchestral-manoeuvres-in-the-dark

Ett par ordentliga beefar verkar det som. Vidare:

http://ledarsidorna.se/2014/09/vit-krankt-man/

Det finns säkert fler reaktioner i den här sandlådan. Frågan är vem som egentligen bryr sig. Virtanens streetcred är någonstans på minusskalan medan Josefsson har högt förtroende, vilket gör att majoriteten läsare antagligen bara småskrattar lite åt den kränkta Virtanens fanatiska utspel.
Citera
2014-09-02, 10:45
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-chefen
Vidare:

http://ledarsidorna.se/2014/09/vit-krankt-man/

Det finns säkert fler reaktioner i den här sandlådan. Frågan är vem som egentligen bryr sig. Virtanens streetcred är någonstans på minusskalan medan Josefsson har högt förtroende, vilket gör att majoriteten läsare antagligen bara småskrattar lite åt den kränkta Virtanens fanatiska utspel.

För en gångs skull så stämmer faktiskt uttrycket "Vit Kränkt Man".

Annars brukar det användas för män som inte det minsta är kränkta utan istället kan kategoriseras som faktanördar inom "fel" områden. T ex sådana som påpekar varför kulturvänstern tekniskt sett har fel i sakfrågor av alla de slag.

Fredrik Virtanen är verkligen lättkränkt. Dessutom så fyller han ingen som helst funktion på Aftonblandet längre. Han är för gammal för att vara en trovärdig nöjesjournalist och för dum i skallen för att bli en vettig politisk tyckare (iofs så är inte konkurrensen på Aftonbladet så hård). Han har helt enkelt ingen vettig profil längre.
Citera
2014-09-02, 11:10
Medlem
Fearmongos avatar
Det här är förstås jätteroligt. Jag såg programmet och tyckte väl inte att det var så jävla välgrundat eller klipskt. Själva värdet av inslaget kommer först nu när själva reaktionen från söderfånarna blir tesbekräftelse.
Se här: http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/johan-croneman-ak-hem-till-goteborg-igen-och-borja-om-janne-josefsson/ Croneman bor förstås själv på Hornsgatan.

Det finns ingen mer lättkränkt grupp i Sverige än söderjournalister. Dessa människor, vars huvudbry kretsar kring tv-ekar och Slussen, finner inget värre hot mot demokratin än kritik mot deras egna självuppblåsta självbilder.

Se bara vilket skitroligt bemötande Bengt Ohlsson fick efter att ha vågat dryfta att innerstadsvänsteradeln var ett gäng hycklare.

Eller när Martin Aagård hade ljugit om Per Brinkemo och grät ut i Aftonbladet om hur kränkt han var över att detta uppdagats.
Citera
2014-09-02, 11:28
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Han är för gammal för att vara en trovärdig nöjesjournalist och för dum i skallen för att bli en vettig politisk tyckare (iofs så är inte konkurrensen på Aftonbladet så hård). Han har helt enkelt ingen vettig profil längre.

Nu läser jag givetvis aldrig Aftonbladet men jag känner igen namnet på den här figuren. Det är bara det att trodde att han låg utställd på Naturhistoriska museet i en burk formalin för länge sedan.

Det är ett namn jag förknippar med nittiotal, en tid då Tom Hjelte var ett hett namn i medievärlden.

Menar ni att han klänger sig kvar fortfarande?

Fanns det inte en gigantisk skvallertråd om den här människan här på Flashback? En skvallertråd som han för övrigt grät offentligt över i någon tidning när det begav sig.

Är det verkligen samma person? Det känns så länge sedan...
Citera
2014-09-02, 11:36
Medlem
MrKryptonites avatar
Tänka sig att det faktiskt finns någon som läser vad Virtanen skriver.
Citera
2014-09-02, 11:48
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Idiot. Han säger att Josefsson är ett "samhällsproblem"..
Citat:
Grova anklagelser haglar ändå mot Janne Josefsson i din text. Du kallar honom en "liten människa" och ett "samhällsproblem"?

– Ja, när han spelar med i det här spelet. När han gör en sådan skillnad på folk och folk spelar det Sverigedemokrafterna i händerna. Han använder också exakt samma uttryck som högerextremisterna: PK-eliten, vilket bidrar till att normalisera detta uttryck.

http://www.gp.se/kulturnoje/1.2476849-virtanen-rasar-mot-svt-goteborg
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2014-09-02 kl. 11:51.
Citera
2014-09-02, 12:05
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fearmongo
Det här är förstås jätteroligt. Jag såg programmet och tyckte väl inte att det var så jävla välgrundat eller klipskt. Själva värdet av inslaget kommer först nu när själva reaktionen från söderfånarna blir tesbekräftelse.
Se här: http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/johan-croneman-ak-hem-till-goteborg-igen-och-borja-om-janne-josefsson/ Croneman bor förstås själv på Hornsgatan.

Det finns ingen mer lättkränkt grupp i Sverige än söderjournalister. Dessa människor, vars huvudbry kretsar kring tv-ekar och Slussen, finner inget värre hot mot demokratin än kritik mot deras egna självuppblåsta självbilder.

Se bara vilket skitroligt bemötande Bengt Ohlsson fick efter att ha vågat dryfta att innerstadsvänsteradeln var ett gäng hycklare.

Eller när Martin Aagård hade ljugit om Per Brinkemo och grät ut i Aftonbladet om hur kränkt han var över att detta uppdagats.
Croneman är om möjligt ännu mer kränkt, dryg, vulgär och obegåvad än Virtanen:
Citat:
Janne Josefsson har gått från politisk hardcore och sitt valstugereportage 2002 till något slags danskt gladporrval, och kanske det mest trötta, meningslösa, förutsägbara tv-inslaget i hela SVT:s moderna politiska historia: Han åker (släpar sig) till Södermalm i Stockholm, den stadsdel han avskyr mest i hela världen, träffar en ung nybitter politisk redaktör från Östersund, som flyttat, och flytt tillbaka till vischan (”klart att man vill hem, där man trivs bäst” – allvarligt talat?!), konfronterar Fredrik Virtanen (som är en lantis från Motala och som man över *huvud taget inte bekymrat sig om att läsa) och gör sitt bästa för att (och misslyckas komplett med att) dra av brallorna på Södermalmseliten.

Det skulle faktiskt kunna göras, det skulle kanske till och med vara nödvändigt, det skulle kanske till och med finnas en poäng (jag bor givetvis på Hornsgatan, i hjärtat!) – men då måste man ju försöka förstå själva problematiken, och poängen, och det politiska och ideologiska och det klassmässiga – och inte bara försöka samla skitbilliga poäng på fördomar och sin totala okunskap.

Åk hem till Göteborg, Janne, till skärgården, ta några veckor ledigt och försök samla ihop dig, och börja för fan om från början. Vi behöver dig där ute. Vi behöver inte dig som något slags valpajas i SVT:s försök att popularisera politiken. Det är överpatetiskt. Och överjävligt. Och du är *jättedålig. Trettio våningar under din värdighet.
http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/johan-croneman-ak-hem-till-goteborg-igen-och-borja-om-janne-josefsson/
Citera
2014-09-02, 12:06
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet
Nu läser jag givetvis aldrig Aftonbladet men jag känner igen namnet på den här figuren. Det är bara det att trodde att han låg utställd på Naturhistoriska museet i en burk formalin för länge sedan.

Det är ett namn jag förknippar med nittiotal, en tid då Tom Hjelte var ett hett namn i medievärlden.

Menar ni att han klänger sig kvar fortfarande?

Fanns det inte en gigantisk skvallertråd om den här människan här på Flashback? En skvallertråd som han för övrigt grät offentligt över i någon tidning när det begav sig.

Är det verkligen samma person? Det känns så länge sedan...

Jo FW jobbar numera (eller åtminstone fram till nyligen) som ledarskribent på AB, det var han som enligt någon sorts konsensus i medievärlden sexuellt utnyttjade en yngre kvinna i medievärlden, innan han senare kom att bli feministisk förespråkare. Skrev nyligen en uppmärksammad artikel som ungefär handlade om att män inte borde få rösta eftersom de är för korkade.

Med risk för att vara självgod nu, så tog jag för ett tag sedan upp här i någon tråd att jag tror att JJ förmodligen har gjort sig till fiende hos många av sina journalistkollegor. Tror att många högt uppsatta kollegor och chefer vill bli av med honom men inte riktigt vågar på grund av hans popularitet. Jag tror att fler och fler kommer försöka smutskasta honom och försöka hitta fel han gör för att kunna få skäl att dra ner honom i gyttjan (vet att han är j-vligt noga med att kolla så han har sina fakta rätt, så jag tror inte att det blir lätt). Den här smutskastningen kommer vi nog att få se mer av.
Senast redigerad av theRulerOfBethos 2014-09-02 kl. 12:11.
Citera
2014-09-02, 12:25
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Janne Josefsson själv säger att han inte förstår problemet.

– Ja det var helsike vad han tog illa upp och hade ömma tår. Jag tycker inte att det är så mycket att kommentera. Det råder yttrandefrihet och han får tycka vad han vill. Men han drar ju väldigt stora slutsatser om min journalistik och där hamnade vi väl mitt i prick eftersom att han var så ömtålig, säger Janne Josefsson och tillägger:

– Journalister är ju ett väldigt ömtåligt släkte och bland de svåraste att bevaka.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/print/dagspress/article3844070.ece
Citera
2014-09-02, 12:37
Medlem
UT64s avatar
Av artiklarna som länkats ovan (Dumt nog - Det ger några ören till tidningarna) framgår
att journalisterna hatar Josefsson. Det är åtminstone allt jag behöver veta - Janne, du är kung!

Virtanen är för övrigt ett skämt. Nästan ofattbart att han har ett avlönat jobb på
en av Sveriges största tidningar. Vad levererar den mannen egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in